עבודה מס' 061284
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: השוואת התייחסותם של תלמידי כיתות ו' (רגילה ומשולבת) כלפי ילד בעל קשיים חינוכיים-לימודיים.
3,242 מילים ,5 מקורות ,1997
המורה בבית הספר הרגיל, העוסק יום-יום בחינוך ילדים, מוצף בים של בעיות פסיכולוגיות, הדורשות תשומת לב מיידית - בעיות שלא הוכשר לטפל בהן. ידוע לנו שילדים קשיי חינוך מפריעים בשעת השיעורים, מפריעים לקצב הלימודים של ילדים אחרים, מנסים לבדוק עד היכן מגעת סבלנותו של המורה, ובכלל - מטילים על המורה עול גדול מן הרגיל.
המחקר שעסקתי בו, נובע מתוך התנסות שלי כמורה. בזמן ההתנסויות נתקלתי הרבה פעמים בבעיות הנוצרות ביחסים בין ילדי הכיתה לבין הילד עם קשיי חינוך, כלומר חריג. הבעיות הבלתי פתורות האלה שימשו כמניע למחקר.
המחקר המתואר כאן הוא המחקר הראשון שערכתי בעצמי. במשך המחקר עברו עלי חוויות שונות. מצד אחד, כאשר צפיתי בהתנהגויות של התלמידים. הייתי צריכה להיות כל הזמן בקשר איתם, כדי לא לפספס את המידע החשוב לי ומצד שני, כשהייתי יום שלם בין התלמידים הרגשתי את עצמי כחלק מהכיתה. דבר נוסף שעניין אותי במחקרי היה בניית סוציוגרמות על פי השאלון הסוציומטרי. מתוך שיטות המדידה הזאת למדתי להכיר את הכיתה טוב יותר. העבודה הזאת שעשיתי פתחה את עיניי לעולם הגדול של המחקר.
אשתמש במחקר שהוא מחקר דמוי ניסוי, כי ניתן לבצע אותו בקבוצות שמקבלות טיפול חינוכי שונה. כמו כן בהפעלת אסטרטגיות ודרכי הוראה, ת"ל, אמצעי הוראה, חומרי למידה וכו'.
המבחן הזה בודק תהליכים חינוכיים התפתחותיים, ההתערבות במסגרת נורמות חינוכיות/לימודיות.
תוכן העניינים:
מבוא
חלק א' - סקירת רקע
מי אני? מה אני? תיוג ומשמעותו
האם לבודד חריגים בשמורות סגורות?
סגרגרציה או אינטגרציה?
דגמים לשילוב ילדים חריגים באוכלוסיית לומדים רגילה
הילד בעל הצרכים המיוחדים בכיתת השילוב
חלק ב' - בניית מערך למחקר "זוטא"
שאלת המחקר
הגדרה אופרטיבית של המשתנים
הנבדקים - השערות
הגדרת סוג המחקר. כלי מחקר, תאור מאפיינים ונימוקי התאמתם למחקר זה
אוכלוסיית המחקר - תיאור ואפיון
אופן איסוף הנתונים ועיבודם
חלק ג' - תיאור הממצאים וניתוחם
חלק ד' - דיון בממצאים
חלק ה' - מסקנות
ביבליוגרפיה
בן-יהודה, ש. (עורך). (1995). שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה. תל-אביב: מכון מופ"ת. עמ' 63-10.
בנשייק, א. (עורך). (1977). התלמיד הבעייתי - גישה חדשה לטיפול בכיתה. ירושלים: אוצר המורה. עמ' 56-62.
גרוסמן, ג. (1986). ילדים בעייתיים בכיתות רגילות. תל-אביב: צ'ריקובר.
זילברשטיין, מ. (עורך). (1992). הערכה בתכנון הלימודים ובהוראה. ירושלים: האגף לתכניות לימודים. האגף להכשרת עובדי הוראה, משרד החינוך והתרבות. עמ' 115-160.
זקס, ש. (1982). על בעיות השילוב (אינטגרציה) של הילד החריג. בתוך: חוות דעת: 15, ירושלים: משרד החינוך והתרבות. עמ' 97-101.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה והמשולבת", סמינריון אודות "שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה והמשולבת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.