היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטריאוטיפים מיניים וביטויים בקלטות ווידאו לגיל הרך

עבודה מס' 061266

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סטריאוטיפים המעוברים בעקיפין דרך קלטות ווידאו חינוכיות לגיל הרך תוך סקירת המושגים בתחום החינוך לגיל הרך ותיאוריות הנוגעות לג'נדר ולתפקידים בין המינים.

12,698 מילים ,17 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אסקור את הסטריאוטיפים המיניים הנרכשים באמצעות צפייה בקלטות וידאו והמהווה בסיס לחברות לתפקידי מין בגיל הרך, תוך התמקדות בגילאים שנתיים עד חמש, כאשר, שתי שאלות מחקר יעסיקו אותי בעבודה זו: האחת, האם קלטות ווידאו לילדים, אשר פונקציונלית מיועדות ללימוד פעולות התפתחויות באמצעות שירים והפעלות, מעבירות גם סטריאוטיפים מיניים?. שאלת מחקר נוספת תהיה: כיצד, אם כן, באים לידי ביטוי סטריאוטיפים מיניים בקלטות ווידאו לילדים?
השערות המחקר שלי הן כי בקלטות ווידאו לילדים, אשר מטרתן להעביר באופן חוויתי, תוך שירה ומשחק, מיומנויות בסיסיות לילדים, מועברים גם סטריאוטיפים מיניים.
סטריאוטיפים אלו באים לידי ביטוי בארבעה אופנים: באמצעות הלבשה בלבוש סטריאוטיפי שונה את הבנים לעמת הבנות, באמצעות העדפת צעצועים וסוגי משחק סטריאוטיפים לבנים ובנות, באמצעות הצגת התנהגות שונה לבנים ובנות ולבסוף, באמצעות ייחוס תפקידים שונים לבנים ובנות.

באמצעות ניתוח תוכן של מספר קלטות וידאו ארצה להראות כיצד תוכניות ווידאו מנציחות את ההבדלים בין המינים בכך שמשעתקות את סכמת המין ומקבעות את התיוג המיני השונה לבנים ובנות. בתהליך התפתחותם, ברכישת הזהות המינית, ילדים רוכשים אינפורמציה מסוכני חברות שונים וכך מקבעים להם סכמות מין המנחות אותם להתייחסות דיפרנציאלית לגורמים בסביבתם. קיבוע של סטריאוטיפים בשלבים אלו ינחה את הילדים בגילאים צעירים (שנתיים ועד חמש) לצבירת אינפורמציה שתנחה אותם להתייחסות סכמתית מסוימת , שונה לבני מינם ואחרת לבני\ בנות המין השונה.

בגוף העבודה ארצה להציג מספר קטעים מקלטות ווידאו - שירים, תיאורי מחזה או משחק ובאמצעותם להדגים סטריאוטיפים המועברים לילידם הצופים בתוכניות אלו.
הסטריאוטיפים מאפשרים צבירת אינפורמציה שאינה נכונה מציאותית ובכך לקיבוע סכמה קוגניטיבית מסוימת שמנחה את הבניית זהותם המינית של ילדים בגיל הרך .

תוכן העניינים:
מבוא
מסגרת מושגית:
1. הזהות המינית ועיצובה
2. סטריאוטיפ מיני
3. סכמת מין
4. חברות
סיכום המסגרת המושגית
מתודולוגיה מחקרית
ממצאים וניתוח
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אנוך, י. (1984) האדם בחברה, מבוא לסוציולוגיה , האוניברסיטה הפתוחה, כרך א' יחידה 2.
אציל, ד. (1996) התייחסות רב ממדית לGender typing אצל ילדים בני 3, 5, ו-7: ידע, העדפות, גמישות, הסקות ושיפוטים , עבודת תזה, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
גוברין- מרגלית, נ. (1996) סטריאוטיפים מיניים ושיפוטים חברתיים בגיל החביון. השוואה בין תרבותית : טיוואן-ישראל, עבודת תזה, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
ויס, ש. (1997) העדפת צעצועים הקשורים למין, סכמטיות מיניות , הקשר ביניהן וביטויים אצל ילדי קיבוץ ועיר, עבודת תזה , החוג לפסיכולוגיה , תל-אביב.
כץ-אדניה, מ. (1999) סכמת מין והעדפת צעצועים אצל ילדים: השפעת מין, גיל ונוכחות מבוגר, עבודת תזה, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
מרכוס, א.(ע.), (1985) ילדים וטלוויזיה , חינוך לצפייה ביקורתית. אנתולוגיה. הוצאה לאור המחלקה לפרסומים, ירושלים.
משרד החינוך, התרבות והספורט. (1995) תקשורת המונים חינוך לצפייה מעריכה וביקורתית בטלוויזיה ובקולנוע, ירושלים.
משרד החינוך, התרבות והספורט. (1998) מפגשים סביב הטלוויזיה הדרכת מורים לטיפוח מעורבות הורים בצפיית ילדיהם בטלוויזיה, ירושלים.
פסטרנק, ר. (1996) המעגל הראשון - המשפחה כמחנכת, חמה או מלוכדת? , הוצאת איתאב.
פרידמן, א. (1982) זהות ותקשורת- חינוך לגבריות ולנשיות, בתוך: נשים במלכוד, (ע) יזרעאלי , ד., פרידמן, א. ושריפט ר., הוצאת הקיבוץ המאוחד.
פריסטר, אמדורסקי, ל. (1999) השפעת מודולינג על העדפות צעצועים מתויגים מינית של ילדי גן סכמתים וא-סכמתים, עבודת תזה, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
קווה, נ. (1996) השפעות סכמטיות מינית ובולטות האינפורמציה המייחדת על הייחוסים הקוגניטיביים של ילדי גן חובה, עבודת תזה, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
Ariel, m. (1988) Female and Male Stereotypes in Israeli literature and media : Evidence from introductory patterns, SALD INS. JERUSALEM.
Bem, S. L. (1981) Gender-schema theory : A cognitive account of sex typing Psychological Review, 88, 354-364
Lobel, T. ; Menashri, J. (1993) Relations of conceptions of Gender-Role transgressions and Gender constancy to Gender-Typed toy preferences, Developmental Psychology, 29 (1), Pp 150-155.
Safir, Marilin, P. (1986) The Effects of Nature or Nurture on Sex Differences in Intellectual Functioning: Israeli Findings , Sex Roles, Vol 14, Nos. 11/12 Pp. 581-590.
Shohat, E. (1993) Making the silences speak in the Israeli Cinema, IN: Swirski , B. ; Safir, M.P. (EDS): Calling the equality bluff: Women in Israel. New-York: Teachers College Press , Pp 31-40.

תגים:

קלטות וידאו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטריאוטיפים מיניים וביטויים בקלטות ווידאו לגיל הרך", סמינריון אודות "סטריאוטיפים מיניים וביטויים בקלטות ווידאו לגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.