עבודה מס' 061132
מחיר: 289.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח אפשרויות התמודדות של חברות ישראליות מול חדירתן של חברות מהשוק האירופי המשותף לישראל.
5,106 מילים ,9 מקורות ,2002
שוק שמן הזית
תוכן עניינים
מנהלים
הקדמה
מבוא
שוק שמן הזית
ניתוח הסביבה בהקשר של תעשיית שמן הזית
ניתוח הסביבה העסקית מודל S.W.O.T
חלופות אסטרטגיות
סיכום
ביבליוגרפיה ((4
אינטרנט ((5
היבטים תיאורטיים
העבודה המוגשת להלן מדגישה את חשיבותה העצומה של הגדרת תוכנית עסקית
לחברות המעונינות לפעול במדינות אחרות בכלל ובש.א.מ בפרט. תוכנית העסקית
צופנת בחובה שלב העוסק בגיבוש אסטרטגיה וטקטיקה עבור הפעולה המתוכננת,
ממש כמו תוכנית צבאית.
במידה וחברה ישראלית, ובמקרה המובא לעיל נבחרה חברת כרמל מזרחי הפועלת
באופן מצומצם המדינות ב ש.א.מ, מעונינת לפעול ולהצליח, עליה לבחור בתוכנית
עסקית המסוגלת להביא אותה להצלחה במטרות שנבחרו.
תיאוריות המובאות להלן הנן חלק ממגוון תיאוריות שעל החברה לשקול. את
התיאוריות ניתן לחלק על פי שיוכן המילולי בתוכנית העסקית :
* ניתוח סביבה חיצונית עפ"י מודל 5 ה P של פורטר העוסקת בבחינת הכוחות
הקיימים הפוטנציאליים.
* מודל PEST המבצע סקירה חיצונית של הסביבה בה החברה מעונינת לפעול על פי
פרמטרים כגון : פוליטיקה, כלכלה, חברתי, טכנולוגי ועוד.
* מודל SWOT המאפשר לחברה לאסוף מידע על סביבתה הפנימית במטרה לקבל
החלטה האם ניתן כלל לפתוח ב"מסע" לכיבוש שווקים חדשים.
* מודלים לגיבוש אסטרטגיות בתחומי הגנה, התקפה, המחרה ועוד.
מתודולוגיה
שלב המתודולוגיה מתבסס על ניתוח פרטני של המודלים לצורכי הבנת השוק
ופעילות חברת כרמל מזרחי וצעדיה העתידיים מול ניסיון הרחבת פעילותה של
חברת הענק BERTOLLI האיטלקית בישראל. יבוצע ניתוח שוק שמן הזית בישראל על
פי הערכות גודלו, מגמות, פילוח צרכנים והסביבה התחרותית. בנוסף יבוצע ניתוח
SWOT עבור חברת כרמל מזרחי במטרה לנתח את יכולותיה לבצע כניסה ל ש.א.מ
וכן ניתוח PEST עבור השווקים והלקוחות אליהם תפנה חברת כרמל מזרחי.
מתוך שלב הניתוח הפנימי (קרי ניתוח חולשות ואיומים מול חוזקות
ופוטנציאל) תבוצע סקירה של הדרכים המומלצות לחברת כרמל מזרחי לגיבוש
אסטרטגיה עסקית גם להגנה וגם להתקפה לשוק המקומי ול ש.א.מ.
בשלב הניתוח החיצוני, תבוצע סקירה של ש.א.מ בתחום שמן הזית עפ"י מודל 5
הכוחות של פורטר, בו ינותח המידע על הסביבה במצב הקיים ובהערכה לטווח קצר
וארוך.
דנה אריאלי-הורוביץ, במבוך הלגיטימציה: משאלי-עם בישראל, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 1993.
דנה בלאנדר, גדעון רהט, משאל-עם מיתוס ומציאות, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2000.
ד"ר שמואל סעדיה, ליאב אורגד, משאל עם, הוצאת פרלשטיין-גינוסר בע"מ, 2000.
אמנון רובינשטיין וברק מדינה, המשפט הקונסטיטוציוני של מדינת ישראל (מהדורה חמישית). תל אביב וירושלים: הוצאת שוקן, 1996
גדעון דורון, אסטרטגיה של בחירות, רחובות, כיוונים, 1996.
איחוד · אירופאי · בהקשר · האירופאי · זית · משותף · ניהול · שוק · שמן
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק שמן הזית", סמינריון אודות "שוק שמן הזית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.