היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שיטות תגמול ושביעות רצון עובדים - הצעת מחקר

עבודה מס' 061076

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר בחברת ליעוץ ארגוני.

5,209 מילים ,25 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חברת "מחקר ופיתוח" היתה בעבר תחת חסות ממשלתית ועברה הפרטה - אשר הינה שינוי ארגוני מבני מהותי, תהליך אשר שינה לחלוטין את סביבת העבודה של העובד, את הרגליו ותגמולו מהעבודה. ליבה של החברה והכח המניע אותה הינם עובדי החברה.
עובדי חברה שבעי רצון, בהכרח יניעו את החברה טוב יותר מאשר עובדים שאינם שבעי רצון. לאחר ביצוע השינוי הארגוני חשוב לבוא ולחקור כיצד ניתן להניע את אותם עובדים באופן המיטבי, היעיל ביותר, על-מנת שהארגון יוכל לעמוד בתחרות הקשה ולעמוד ביעדיו.
האם ישנו קשר בין שיטת תגמול עובדי החברה (במיוחד לאחר ששונתה מערכת התגמול באופן דרסטי) לבין שביעות רצונם ?
מטרות אקדמיות
1. בחינת הקשר בין שיטות תגמול עובדים שונות לבין שביעות רצון העובדים.
2. בחינת הקשר בין שביעות רצון העובדים למינם.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 מטרות המחקר
1.1.1 מטרות אקדמיות
1.1.2 מטרות ישומיות
1.2 הצגת הארגון - "מחקר ופיתוח"
2. סקירת ספרות
2.1 משתנה בלתי תלוי - שיטות תגמול
2.2 משתנה תלוי - שביעות רצון עובדים
2.3 הקשר בין המשתנים
2.4 רציונל המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 הגדרת משתנים
3.2 הגדרות נומינליות
3.3 הגדרות אופרציונליות
3.4 השערת המחקר
3.4.1 השערה נומינלית
3.4.2 השערה דמוגרפית
3.5 שיטת המחקר
3.5.1 מערך המחקר
3.5.2 הכלים לאיסוף הנתונים
3.5.3 אוכלוסיית המחקר
3.6 כלי המחקר
4. עיבוד נתונים
4.1 המשתנים
4.2 סולם המדידה
4.3 סטטיסטיקה תאורית
4.4 סטטיסטיקה היסקית
5. מגבלות המחקר
5.1 מגבלות תוקף ומהימנות
5.2 לוח גאנט
ביבליוגרפיה
נספחים
מכתב פניה
שאלון דמוגרפי
שאלון שיטות תגמול
שאלון שביעות רצון עובדים

מקורות:

אורנר, א. (1993), משאבי אנוש - מדריך לניהול כח-אדם, הוצאת ספרים "אח".
איתאב, (1994), מילון איתאב למונחי ניהול משאב אנוש, איתאב, תל אביב.
גלוברזון, א. וגלוברזון, ש. (1990), בקרה והערכה בארגונים, הוצאת רמות, תל-אביב.
גלוברזון, א. וכרמי, ע. (1988), אנשים בארגון, הוצאת ספרית המינהל, תל אביב.
דמבובסקי, ו. (2002), הקשר בין לחץ, שביעות רצון והתנהגויות לא נאותות בקרב עובדי חברת הי-טק, דיסטרציה המוגשת לאונ' דרבי כמימוש חלק של הדרישות לתואר בוגר מנע"ס, אונ' דרבי ישראל, רמת-אפעל.
זילברברג, ו. ותלמי, ד. (1999), שביעות רצון בעבודה : בארגונים בכלל ובמשטרה ושירות בתי הסוהר בפרט, סקירת ספרות, מכון זיו לפיתוח ארגוני, רמת-גן.
טיטלמן, ד. (1986), הקשר בין דרגה ורמת תפקיד לבין רמת שביעות רצון, מעורבות עיסוקית ושיעורי רמת העדרות מהעבודה, עבודת גמר לקראת התואר "מוסמך במדעי הניהול", אונ' תל אביב, תל אביב.
יזרעאלי, ד. (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל-אביב.
כפיר, א. (1997), ארגון וניהול - עיצוב ושינוי, צ'ריקובר, תל אביב.
סמואל, י. (1990), ארגונים, הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, חיפה.
שטראוס, ב. (1998), השפעת רעש כגורם שליטה על שביעות רצון בעבודה, עבודת גמר לקראת תואר "מוסמך במדעי הניהול" SC.M - התנהגות ארגונית, אונ' תל-אביב, תל-אביב.
שירום, א. (1996), מבוא ליחסי עבודה, הוצאת עם עובד, תל-אביב.
שליט, מ. (1996), השפעת התערבויות ארגוניות על ביצוע עסקי: שני ניסויי שדה על סדנאות פגמליון, עבודת גמר לשם קבלת התואר "מוסמך לניהול", אונ' תל-אביב, תל-אביב.
Cooper, C.L. & Bramwell, R.S., "A Comperative Analysis if Occupational Stress in Managerial and Shopfloor Workers in the Brewing Industry: Mental Health, Job Satisfaction and Sickness", Work & Stress 6, 1992, pp. 127-138.
Drago, R. & Wooden, M., "Economic Factors and Workgroup Norms Across Countries", Industrial and Labor Relations Review 45, 1992, pp. 764-778.
Dwyer, D.J. & Ganster, D.C., "The Effect of Job Demands And Control on Employee Attendance and Satisfaction", Journal of Organizational Behavior 12, 1991, pp. 595-608.
Kerrin, M. & Nick, O. (2002), Collective and individual improvement activities : the role of reward systems, Personal Review, MCB University Press.
Melamed, S., Kushnir, T. & Elchanan, I.M., "Attenuating the Impact of Job Demands: Additive and Interactive Effects of Perceived Control and Social Support", Journal of Vocational Behavior 39, 1991, 40-53.
Steers, R.M. & Rhodes, S.R., "Major Influences on Employee Attendence: A Proccess Model", Journal of Applied Psychology 63, 1978, pp. 391-407.
Stredwick, J. (2000), "Aligning reward to organizational goals - a multinational's experience", European Business Review, MCB University Press.
Stredwick, J. (2000), An Introduction to Human Resource Management, Butterworth Heinemann, Oxford, England.
Tharenou, P., "A Test of Reciprocal Cousality for Absenteeism", Journal of Organizational Behavior 14, 1993, pp. 269-290.
Tietjen, A. & Myers, R., (1998), "Motivation and Job Satisfaction", Management Decision, MCB University Press.
Torrington, D. & Hall, L. (1998), Human Resource Management, Financial Times, England.
Zaccaro, S., Craig, B. & Quinn, J., "Prior Absenteeism, Supervisory Style, Job Satisfaction and Personal Characteristic: An Investigation of Some Medicine and Moderated Linkages to Work Absenteeism", Organiztional Behavior and Human Decision Proccess 50, 1991, pp. 24-44.

תגים:

הצעת · מחקר · עובדים · רצון · שביעות · שיטות · תגמול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שיטות תגמול ושביעות רצון עובדים - הצעת מחקר", סמינריון אודות "הקשר בין שיטות תגמול ושביעות רצון עובדים - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.