עבודה מס' 061075
מחיר: 423.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח שתי חברות - כרמל מזרחי וקוסור.
6,962 מילים ,10 מקורות ,2002
סביבות תרבותיות ועסקיות שונות משפיעות על הדרך שבה אנו מנהלים עסק במסגרת האיחוד האירופי. הבדלים אלה כוללים תקשורת, ערכים ועמדות, השפעות חברתיות וסגנונות ניהול. (מתוך המבוא לקורס)
חוק איחוד אירופה נכנס לתוקפו ב1 - ביולי 1987 ועל ידי כך החל לגלגל כדור שלג של שינויים שנועדו לסחוף מלפניהם את כל האינטרסים העצמיים הלאומיים שמנעו עד כה מהקהיליה האירופית להפוך לשוק מאוחד מקומי.
הקהיליה האירופית באה לאוויר העולם באמצעות אמנת רומא מינואר 1958, שש החברות המייסדות היו בלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, לוקסמבורג והולנד. בשנת 1973 הצטרפו לקהיליה עוד שלוש מדינות נוספות - בריטניה, אירלנד ודנמרק. יוון הצטרפה ב1981 - וספרד ופורטוגל ב.1986 - יותר ממחצית מהסחר הבינלאומי מתנהלת בקהיליה האירופית.
העבודה שלפנינו, עוסקת בניתוח 2 חברות, "כרמל מזרחי" - ישראל ו - "COOSUR" - ספרד, העוסקות בייצור שמן זית לשוק המקומי וליצוא.
פירטתי לגבי מהות שמן-הזית, יחודיותו ותפיסתו בעיני קהל הצרכנים, בארץ ובספרד\אירופה.
בעבודה אבחן את האיחוד האירופי בכללותו, הרקע להיווצרותו, תפקודו כיום, והשפעותיו על יחסי הגומלין בין מדינות שונות, בין אם הן חברות באיחוד או מנסות להצטרף אליו (ישראל).
בעבודה זו ניתחתי את הסביבה שאליה פונות 2 החברות - האיחוד האירופי - כאשר השתמשתי במודל PEST (מורחב, הכולל היבטי איכות הסביבה והיבטים חוקיים\משפטיים)אשר ניתח את הסביבה העסקית האירופית.
בחנתי ע"ב מודל SWOT כל אחת מהחברות, הן הספרדית " COOSUR" והן הישראלית "כרמל מזרחי".
לבסוף, ביצעתי ניתוח של אסטרטגיות החדירה של החברה הספרדית " "COOSUR ביחס לכניסתה לשוק הישראלי ומנגד את אסטרטגיות החדירה של החברה הישראלית "כרמל מזרחי" לשוק האירופי.
דנתי בדרכי פעולה אפשריות לחדירות אלו ונתתי המלצות לגבי דרך הפעולה הנבחרת של כל אחת מהחברות.
מרכיבי הניתוח העיקריים בעבודה נלקחו מתוך קורס "ניהול בהקשר אירופי".
תוכן העניינים
1. תקציר מנהלים
2. הקדמה
2.1 חשיבות הנושא הנבדק
3. מבוא
3.1 קישור הנושא להיבטים תיאורטיים
3.2 מתודולוגיה
4. שוק שמן הזית
4.1 ישראל
4.1.1 גודל השוק
4.1.2 מגמות
4.1.3 פילוח צרכנים
4.1.4 הסביבה התחרותית
4.2 האיחוד האירופי
4.2.1 מגמות
4.2.2 פילוח צרכנים
4.2.3 הסביבה התחרותית
4.2.4 גיוון ואחידות בשוק שמן הזית באירופה
5. ניתוח הסביבה בהקשר של תעשיית השמן PEST -
5.1 ישראל
5.2 האיחוד האירופי
SWOT .6 "כרמל מזרחי" מול coosur
7. חלופות אסטרטגיות
7.1 דרכי פעולה אפשריות (דפ"א) לפירמה הישראלית
7.2 דרכי פעולה אפשריות (דפ"א) לפירמה coosur
7.3 דרכי פעולה אפשריות - חלופות אסטרטגיות נוספות
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה
אהרוני, י. (1997), אסטרטגיה עסקית, הוצאת צ'ריקובר.
דאדלי, ג'. (1990), אירופה 1992, הוצאת עתרת.
פורטר, מ. (1991), אסטרטגיה תחרותית, הוצאת עתרת.
יזרעאלי, ד. (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל-אביב.
פרי, מ. (1991), אסטרטגיה של יתרון תחרותי, הוצאת מיצוב.
Mercado, S., Welford, R. Prescott, K. (2000), European Business -An Issue - Based Approach, 4 th Edition, Financial Times
Kotler, G. Armstrong. (1999), "Principles of Marketing", New-York, Prentice Hall Europe.
rusooc · אירופי · בהקשר · זית · כרמל · מזרחי · ניהול · שמן · מזון
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בהקשר אירופי - שמן זית", סמינריון אודות "ניהול בהקשר אירופי - שמן זית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.