עבודה מס' 060887
מחיר: 240.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת הספרות בנושא וחקר מקרה באמצעות מבחן ה-D2.
6,962 מילים ,26 מקורות ,2002
עבודה זו מורכבת מצירוף של מספר תחומים בהם עסקתי השנה.
במסגרת ההתנסות בחוג לחינוך מיוחד במכללת אורנים, עבדתי כמורה בפנימייה של "רשות חסות הנוער". המגע עם הנערים העבריינים עורר בי מספר שאלות:
* באיזו מידה הכישלון של הנערים בבית הספר נבע מקשיים בלמידה?
* האם איתור מוקדם של הקשיים הלימודיים ומתן עזרה בעת הצורך יכולים למנוע הידרדרות לעבריינות?
* האם ישנו קשר בין A.D.H.D לבין עבריינות נוער?
החלטתי לבצע חקר מקרה באמצעות מבחן הD2- על אחד הנערים החוסים במעון.
מבחן ה d2 הינו מבחן הבודק את היכולות של האונה המצחית, היינו, את היכולת לשלוט בהתנהגות, בחשיבה, בויסות הרגשי ובויסות ההתנהגותי . GO/NO GO
האבחון כולל 5 מרכיבים של קשב:
2 מרכיבים איכותניים - קשב בררני וקשב אוטומטי
3 מרכיבים כמותיים - מהירות עבודה, דיוק, קשב.
מתוצאות המבחן נראה כי יש קשר בין A.D.H.D ובין עבריינות נוער, אך יחד עם זאת עלי להסתייג ולומר כי על מנת לאשש את הממצאים יש צורך במחקר רחב יותר, זאת עקב ההיקף המצומצם של הנחקרים - כיום ישנם אמצעים היכולים לבדוק תופעה זו, כגון: בדיקות ביו-קשב הבודקים תפקודים מוחיים.
עבודה זו מהווה עבורי התנסות ראשונית בעבודה מחקרית המשלבת ניתוח מבחן כדוגמת ה-D2, התמודדות עם האוכלוסייה הנחקרת וחשיפה לנושאים המעניינים אותי במיוחד כמו: לקות למידה, בעיות קשב, תפקודים מוחיים ועבריינות נוער.
בעבודה זו אחקור את הקשר בין A.D.H.D לבין עבריינות נוער על מנת לקבוע האם התופעה של עבריינות נוער קשורה לתפקודי המוח. קשר זה יבחן באמצעות מבחן D2 המאפשר בדיקת תפקודים מוחיים. המבחן הועבר לנער עובר חוק השוהה באחד מן המוסדות של "רשות חסות הנוער".
מטרת המחקר היא לבחון האם בקרב הנבחן יתגלו סימנים של .A.D.H.D
השערת המחקר היא שיימצא אחוז גבוה של A.D.H.D בקרב הנער העבריין.
תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
פרק א': תסמונת הקשב הלקוי והיפראקטיביות
א.1.1. מהו A.D.H.D
א.1.2. תופעות נוירולוגיות של הילדים הסובלים מ- A.D.H.D
א.1.3. תופעות רגשיות וסיכונן אצל ילדים הסובלים מ- A.D.H.D
פרק ב': עבריינות נוער והתנהגות אנטי-חברתית
ב.1.1 עבריינות נוער
ב.1.2 המשפחה ותהליך הסוציאליזציה כגורמי עבריינות
ב.1.3 המשפחה העבריינית
ב.1.4 עבריינות נוער ומערכת החינוך
פרק ג': חקר מקרה D2
ג.1.1 הצגת המחקר
ג.1.2 כלי המחקר
ג.1.3 תוצאות המחקר
פרק ד': סיכום
ד.1.1 ממצאי המחקר
ד.1.2 דיון ומסקנות
1. אדד,מ. וולף,י.(2002). עבריינות וסטייה חברתית - תיאוריה ויישום. רמת גן: הוצאת אוניברסיטת בר אילן.
2. אליצור, א.; טיאנו,ש.; מוניץ,ח.; נוימן,מ.(1995). פרקים נבחרים בפסיכיאטרייה. תל אביב" פפירוס.
3. ברקלי,ר.(1998). לשלוט ב - A.D.H.D. תל-אביב: לאור.
4. גארט,ג.(1995). הקניית ערכים - אכפתיות והערכה. תל אביב: הוצאת אח.
5. גרין,ו.(1988). הקשר בין מאפיינים של עבריינות נוער לבין ההמשך בפעילות העבריינית. אוניברסיטת תל-אביב.
6. האלוול,א.(1998). מריטת עצבים - הפרעות קשב. ישראל: אור-עם.
7. היימן,ט. (2000). התחום החברתי, הרגשי וההתנהגותי: מדריך למורה - האוניברסיטה הפתוחה , פרק שלישי 126-128
8. המנחם,א.(1998). "טיפול במשפחות רב-בעייתיות (מר"ב)-מודל התערבות.מפגש, 109-117
9. המנחם,א., לוי,נ. (1995). עבריינות וסטייה בראייה רב גורמית. מפגש ל"ב, 41-55
10. חסין,י.(1975). הזיקה בין עבריינות נוער למערכת החינוכית. חברה ורווחה - רבעון לעבודה סוציאלית , 29-50.
11. טיבי,נ.(1997). טיפול משפחתי במתבגרים לפי הגישה המבנית. מפגש כרך נ"ב, 1-10.
12. טנא,ד. (1984). דרכים למניעת עבריינות בבית ספר ובקהילה. מפגש י"א 35-41.
13. טנא,ד. (1994). התערבות במשפחות של חוסים במעונות לנוער קשה הסתגלות. חברה ורווחה - רבעון לעבודה סוציאלית ,כ"ט 122-125.
14. כהן,י.(1975). עבריינים צעירים בישראל. הרצליה: דפוס חבצלת.
15. כספי,י.(1999)עבירות ועבריינות נוער. תל אביב.
16. להב,ח.(1999). להחזיר את הנוער המנותק לפעילות. מצילה 16, 20-24.
17. מוס,ר.(1988). תיאוריות על גיל ההתבגרות. תל-אביב.
18. מלמד,א. (תשמ"ג).נוער במצוקה. חיפה: אוניברסיטת חיפה.
19. פרנקנשטיין,ק.(1957). עוני , מופרעות ופרימיטיביות לבעיות החיצונית של סגנון החיים. ירושלים: מכון סאלד.
20. שוהם,ג. רהב,ג. ואדד,מ. (1987). קרימינולוגיה. ירושלים: הוצאת שוקן.
21. שיחור,ד. (1974). חווית בית הספר בתפיסתם של עבריינים "ממשיכים" "ולא ממשיכים בישראל"
22. שימשי,א.(1999). "נערים בקבוצות סיכון". מצילה 16 , 15-18.
23. שלהבת,י.(1981). הגורמים לעבריינות נוער בישראל. הוצאת התנועה הקיבוצית: מכון לבון.
24. שפירא,י בן אליעזר,א.(1986). יסודות הסוציולוגיה. תל אביב: הוצאת עם עובד.
25. שרוני,ו.(1995). "הקשר בין לקות למידה לעבריינות נוער - מגמת וסקירת ספרות". מפגש, 58-66.
26. תשבי,א.שניידרמן,ס. פינוס,א. טוראל,מ. בן-לביא,ש.(1993). הפרעות קשב וריכוז בגיל ההתבגרות. תפנית 4, 1-7
27. Erickson,E.(1956). The problem of identity. Journal of psychiatric Association. No. 40 56-121.
28. www.ubank.co.il Paper no. 21165.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין הפרעות קשב וריכוז ובין עבריינות נוער", סמינריון אודות "הקשר בין הפרעות קשב וריכוז ובין עבריינות נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.