עבודה מס' 060160
מחיר: 240.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינה ויישום היבטים שונים מתחום המוסר והעסקים על תאגיד "איקאה".
3,300 מילים ,11 מקורות ,2001
תוכן עניינים:
מבוא
1. "פילנטרופיה" בתאגיד
א. היחלצות ממשברים - תאגיד "איקאה"
ב. מיתוסים על עולם העסקים
ג. הקשיים הנובעים ממדיניות יחסי הציבור בתאגיד "איקאה"
2. הזיקה בין יחסי ציבור לארגונים
א. הגדרת תחום פעילות התאגיד
ב. שאלות מוסריות העולות מתחום פעילות התאגיד
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
מבוא
בשנים האחרונות גוברת המודעות לנושאי איכות הסביבה וזכויות אדם וחברה. בד בבד עם העלאת נושאים אלו לסדר היום הציבורי העולמי, מוצאים עצמם תאגידים בינלאומיים, שפעילותם העסקית גורמת לפגיעה בנושאים שנזכרו לעיל, תחת ביקורת חריפה מצד דעת הקהל.
הביקורת המופנית לאותם התאגידים נוטה להיות בשנים האחרונות, רדיקלית יותר מאשר בעבר: ארגונים כגון "גרינפיס" העולמית נוקטים בצעדים אלימים לעיתים על מנת לעורר את דעת הקהל ולהטותה לטובת הנושאים שהינם מייצגים. ימי 1 במאי (הפגנות הפועלים) נושאים עתה אופי של מחאה כנגד תאגידים בינלאומיים גדולים (כמו למשל סניפי חברת "מקדונלד'ס" המשמשים כמטרה קבועה לוונדליזם מצד גורמים רדיקלים הרואים בחברה כסמל לניצול ולשחיתות). הפגנות סוערות לגבי עניינים אלה מתקיימות ברחבי העולם (סיאטל 99' - בה כמעט הוחרבה העיר על ידי המוני מפגינים בעת כינוסם של ראשי המדינות הדוגלות בסחר החופשי).
לרוב, הפעילות הרדיקלית מפנה את תשומת לבו של דעת הקהל (על ידי התקשורת) לעבר התאגיד וגורמת לו לנזקים כלכליים\תדמיתיים עצומים.
כחלק מפעילות ההגנה של התאגיד כלפי מתקפות אלו, הוא נוקט במערכת יחסי ציבור כפתרון לבעיית התדמית השלילית. פעילות יחסי הציבור אינה כוללת שימוש בדוברות בלבד, אלא לעיתים נקיטת צעדים משמעותיים בפועל לצמצום הנזקים הנגרמים על ידי התאגיד ("אולטרה דמוקרטיה" 1).
בעבודתי אעמוד על הקונפליקט העולה משימוש בפעילות יחסי ציבור חיובית במקרים בהם היא נועדה לתקן פעילות עסקית שגורמת נזק לציבור ולסביבה.
בעקבות הצגת הבעיה המוסרית תיגזר שאלת המחקר: מהם הגבולות שיש להחיל על יחסי ציבור בארגונים בינלאומיים?
בעבודתי אנסה לענות על שאלת המחקר על ידי גיבוש מסמך מדיניות ארגונית ראויה להתמודדות עם בעיות העולות בהקשר של שימוש ביחסי ציבור.
השגת היעדים תעשה תוך בחינה אינדוקטיבית תוך חלוקה לשלושה שלבים עיקריים: תחילה, יוצג וייחקר תאגיד "איקאה" תוך עיון במיתוסים וניפוצם בהקשר של פעילות יחסי הציבור. לאחר מכן, הדיון יתמקד בזיקה הכללית בין הארגון לפעילות יחסי הציבור, תוך הגדרה של מהות הקשר והמרכיבים שבו. בדיון בחלק זה יובאו השאלות שמעלים עקרונות המוסר וניסיון לענות עליהם בהקשר של הדיון בתחום של המוסר ועסקים.
---------------------------------------------------------------------------------
1. "אד באסטרז", הכרומון האמריקאי לחתירה תחת תרבות הצריכה טבע את המושג "אולטרה דמוקרטיה" באחד
מגיליונותיו: התגובה של המכונה התאגידית למחאה האנטי קפיטליסטית.
C. Smith (1994). The new corporate philanthropy. Harward Business Review (may-june) 105-116.
Karen Lowry Miller, "The Teflon Shield", "Newsweek" (12/3/2001)
אביבה גבע, התנהגות צרכנים, , "אמינות המקור" כרך 2 פרק 1 ע"מ 340-345.
אביעד בר חיים, התנהגות ארגונית, "תרבות הארגון : "יחסי גומלין בין תרבות כללית לבין תרבות הארגון" ע"מ 227-229.
אביעד בר חיים, התנהגות ארגונית, "תרבות הארגון : הנחות בסיסיות - צפנים של תרבות הארגון" ע"מ 238-237.
אביעד בר חיים, התנהגות ארגונית, "נושאי יסוד בהסתגלות לסביבה ואינטגרציה פנימית" ע"מ 241-242.
הורניק/ליברמן, ניהול הפרסום, יחסי ציבור ודוברות ע"מ 40-41(1994).
יאיר אהרוני, אסטרטגיה עסקית (1982) "הפירמה כחלק מהסביבה העסקית" 162-179.
טלי ברזילי-זוננפלד, "מעריב", עוברים לשוודית רהוטה, 19.02.01.
אביבה גבע, "מוסר ועסקים", מיתוסים על עולם העסקים ע"מ 19-34.
אביבה גבע, "מוסר ועסקים", מוסר חכם ע"מ 92-95.
אביבה גבע, "מוסר ועסקים", עקרונות מוסר בעסקים ע"מ 124-187.
מוסר · צדק · רווח · חברות · פרסומות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ציבור ככלי בידי תאגידים בינלאומיים", סמינריון אודות "יחסי ציבור ככלי בידי תאגידים בינלאומיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.