היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפוח חשיבה מתמטית

עבודה מס' 050821

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית רחבה של הנושא ותכנון מערכי שיעור ופעילויות לגן.

11,345 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כל אדם יכול לדעת ולהבין מתמטיקה בצורה בהירה, מדורגת וחיה. הדגש בלמידה צריך להיות על ה"איך": איך ללמד כך שהילד יבין משמעות מונחים, הגדרות, פעולות וסימנים, איך ללמד כל ילד כשווה וכשונה.
המתמטיקה המודרנית חודרת לכל התחומים בחיינו.
כבר בגיל הרך חווה הילד חוויות מתמטיות, ובכוחות עצמו הוא רוכש ידיעות רבות על-ידי פעילות והתבוננות בסביבתו הקרובה. בכל נושא סביבתי נמצא משמעות מתמטית, ועל יסוד אותה משמעות נזמן בעיות מציאותיות המרחיבות והמעמיקות ידע.
מחקרים הוכיחו שטיפוח חשיבה מתמטית מתבססת על אופרציות דרך המחשה ולאחר ביסוסן הילד יוכל להשתמש במיומנויות אלה ולבצע אופרציות מופשטות.
התנועתיות מן המציאות בנקודה מסוימת אל ההכללה ובחזרה מאפשרת התפתחות והרחבה.
בעבודה זו אציג תיאורטית את עקרון החשיבה המתמטית מהגיל הצעיר בכל שלבי ההתפתחות הקוגניטיבית של הילדים בגילאים השונים, את החשיבות של טיפוח מיומנות זו כבר בגיל הצעיר ואת תרומתה למיומנויות נוספות.
אציג גם את יחידות הספירה והמניה שאותן בחרתי לטפח בגן הילדים. כל זאת יוצג תיאורטית ויוצגו משחקים הממחישים את דרך העבודה.
המתמטיקה היא צורך בסיסי וטבעי של האדם בחברה בהכרת סביבתו.
המתמטיקה עוזרת לילד ולאדם להשתייך ולהשתלב בחברה בה הוא חי ולהיות אדם אורייני. זוהי תחילת הדרך והבסיס הרחב עליו צריך לבנות הילד את העולם המתמטי. ללא הבסיס - לא יבנה המגדל.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק ראשון - החלק התיאורטי בטיפוח המיומנות
1. פרק ראשון - מהי מיומנות?
1.1. הגדרות למושג "מיומנות"
1.2. תהליך רכישת המיומנות

2. פרק שני - מהי חשיבה ?
2.1. הגדרות למושג "חשיבה"
2.2. התפתחות החשיבה הקוגניטיבית
2.3. שלבי ההתפתחות הקוגניטיבית על-פי פיאז'ה
2.4. הערכת התיאוריה של פיאז'ה
2.5. משמעויות עבודתו של פיאז'ה בחינוך

3. פרק שלישי - חשיבה מתמטית
3.1. חשיבה מתמטית
3.2. כשרים ויכולות
3.3. מיומנויות יסוד המטופחות בגן הילדים - ספירה ומניה
3.4. שלבי ההתפתחות הקוגניטיבית של הילד על-פי פיאז'ה וחיבורם למתמטיקה


חלק שני - החלק הדידקטי בטיפוח המיומנות

1. פרק ראשון - רקע דידקטי
1.1. שיקולי הדעת בטיפוח מיומנות החשיבה המתמטית
1.2. שילוב המיומנות בתחומי ההתפתחות השונים

2. פרק שני - תכנון ופרישת הנושא בגן הילדים
2.1. תאור אוכלוסיית היעד - מקום ההתנסות
2.2. פרישה גרפית של הנושא הנלמד
2.3. שילוב טיפוח המיומנות הנבחרת בסביבה הלימודית
2.4. פיזור הפעילויות בנושא הנבחר.
2.5. מערכי פעילויות נבחרים.

חלק שלישי - סיכום
הערכה
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה למחנך
ביבליוגרפיה לילד

מקורות:

אוניברסיטה פתוחה, 1985, יסודות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, יחידה 6 - 8.
אוניברסיטה פתוחה, 1990, מבוא לפסיכולוגיה, חטיבה 2 - יחידה 6.
אלטושר, מ. תשמ"ז, מבנה הדעת של ת"ל חדשות במתמטיקה ודרכי הוראתם, תלפיות.
אלכסנדרוביץ, מ. 1990, פיתוח החשיבה המתמטית, הד הגן, כרך נ"ד.
ארנון, ר. 1984, למידה במחשבה תחילה, הוצאת ספרים יסוד.
בן יהודה, ב. תשי"ט, הוראת המתמטיקה א', הוצאת מסדה ת"א.
גלנץ י. 1989, החשיבה כתפקוד תלת כיווני, דפוס ניידט .
דונלדסון, מ. 1984, חשיבתם של ילדים, ספרית הפועלים ת"א.
וולף, ד. 1992, גן הילדים כסביבה המטפחת למידה, הד הגן נ"ו.
וולף ד. 1993, לתפיסת מושגים מופשטים, הד הגן.
יפה, ע. 1962, הוראת החשבון בבתי הספר היסודיים, הוראת הסתדרות המורים ת"א.
כספי מ. 1973, החשיבה אנטלוגיה, ביה"ס לחינוך אונ' עברית.
לביא, צ. 1991, עינויים עכשוויים בחינוך, הוצאת אח"י בע"מ.
לוין, ג. תשמ"ו, מיומנות של ילדי הגן, משמעותן וטיפוחן, עיון ומעש כרך נ"י חוברת ו'.
ליסי א. 1970-1, על פיתוח החשיבה המתמטית.
לרר א. 1993, "מה זה בכלל ?", הורים וילדים 62.
מאסן, קונגר וקאגאן, 1979, התפתחות הילד ואישיותו, הוצאת לדורי ת"א.
מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, 1996, חושבים בגן.
נשר, פ. 1981, אפסטימולוגיה, למידה ובי"ס.
סגל, ד. 1992, חשיבה ברכישת מושג המספר, הד הגן, ד' אייר תשנ"ב.
סלע, ע. 1996, טיפוח חשיבה חשבונית בגיל הרך, הד הגן ד', סיוון.
צרפתי, י. תשנ"ד, פתרון לבעיית החינוך בגיל הרך, הד הגן א'.
קדרון, ר. 1985, קשיים בלמידת החשבון, אוצר המורה.
געש, א. "שפת הסימנים של נועה"
כהן, י. אייל, א. "למירב יש יום הולדת".
מק-קיי פ. "הכיסים של ענתי".
"סודו של דוד הקטן" מתוך -ספר הענקים, ספריית הפועלים.

תגים:

מיומנות · מיומנויות · ילדים · גני · פיאז · למידה · חשיבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפוח חשיבה מתמטית", סמינריון אודות "טיפוח חשיבה מתמטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.