עבודה מס' 050739
מחיר: 228.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הצגת החוק, דיון בנושא מן ההיבט של מוסר בעסקים וסקירה של המצב המדינות אחרות.
5,189 מילים ,22 מקורות ,2000
כל אחד מאתנו מבלה לא מעט מזמנו בקניות .כולנו קונים ,חלק יותר וחלק פחות בעיקר קניות מוצרי מזון, דבר הכרחי שכולם חייבים בו.
כאשר אני עורכת את קניותיי ,מרכיב המידע החשוב ביותר הוא המחיר, כמה עולה לי כל דבר. יחד עם זאת בתקופה של תחרות רבה בין כל רשתות השיווק והיצרנים על כיסו וכספו של הלקוח, שהרי הכנסותיהם באות להם מקניותיו, צריכות הרשתות להימנע ככל האפשר ממעשים שיביאו בהכרח לירידה בהכנסות (ידיעת מחירים מפורטת כל כך תביא לצרכנים לעשות קניותיהם בצורה מבוקרת הרבה יותר) ולכן באה התנגדותם הכל כך נחרצת בנושא סימון מחירים. בנוסף סימון מחירים פרטני וידני עולה כסף. מי אמור לשלם הוצאה זו?
נוצרת כאן דילמה: מצד אחד מחויבות רשתות השיווק לסמן סימון ידני של המחיר על כל מוצר ומוצר בהחלט יכול לפגוע ברווחים שלהן ולהוסיף עלויות (סימון כזה יחייב העסקת עובדים נוספים) ומצד שני מידע זה חיוני ביותר ללקוח וזכותו לדעת את המחיר.
הבעיה המחקרית היא האם רשתות שמתנגדות לסימון המחירים פועלות וחושבות בצורה מוסרית.
השערת המחקר שלי היא: סימון מחירים על כל מוצר היא זכות יסודית של הצרכן לקבלת מידע ועל רשתות השיווק לספק אותו במלואו ביסודיות המרבית.
בעבודתי אבחן את ההיבטים השונים ואבדוק אם התנגדותן הנמרצת של רשתות השיווק וטיעוניהן אכן משכנעים דיים על מנת שהחוק לסימון כפי שהוצע לא היה צריך לעבור ועמדתן אכן עומדת בגבולות ההתנהגות והחשיבה המוסרית.
ראשי פרקים:
1. מבוא
2. החוק לסימון מחירים-הסבר על החוק ומה הוא כולל
3. עמדת רשתות השיווק והיצרנים בנוגע לחובה לסמן מחירים
4. עמדת המצדדים בחוק-ונימוקים בעד סימון מחירים ידני על כל מוצר
5. בחינת הנושא עפ"י הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
6. בחינת הדילמה עפ"י:
א. עקרון התועלתנות
ב. עקרון החובות והזכויות
ג. הגישה החוזית של ואלסקז
7. מה קורה במדינות אחרות בכול הנוגע לסימון מחירים
8. ריסון המערכת העסקית-האם המדינה צריכה להתערב
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה
אגמי אורית, "המחיר לפי מצב הרוח", הארץ , כלכלה, 27.11.98, עמ' ג1.
אגמי אורית, "תנובה מפסיקה לסמן מחירים מומלצים", הארץ, כלכלה, 1.12.98, עמ' ג1.
ברכה רויטל, "ניסים מהחמוצים לא שמע שצריך לסמן", ידיעות אחרונות, 17.11.91, עמ' 15.
גבע אביבה, "מוסר ועסקים, מושגים ועקרונות" ,האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב, 1997.
גלברד יעקוב, "מי מסתיר את המחירים", הארץ, כלכלה, 12.3.98.
זומר נווית, "הצו נועד להגן על הצרכנים", ידיעות אחרונות, ממון, 18.2.98
זומר נווית, "הצרכן ישלם את עלות הסימון", ידיעות אחרונות, ממון, 18.2.98
זומר נווית," חשבתי על הצרכנים", ידיעות אחרונות,26.3.98.
זומר נווית, "שרנסקי: לא תהיה פשרה מצד התמ"ס בנושא הצו לסימון מחירים", ידיעות אחרונות, 24.3.98 .
זרחיה צבי," ניצחון הצרכנים" ,הארץ, כלכלה, 26.3.98.
זרחיה צבי, "תדמור: הסימון חשוב להגברת התחרות בין שתי הרשתות הגדולות", הארץ,כלכלה,25.3.89
זרחיה צבי, "ניצחון הצרכנים", הארץ , כלכלה, 26.3.98
מאמר מערכת, "האם שרנסקי שכח אותנו", הארץ, כלכלה, 27.11.98
מאמר מערכת, "סימון מחירים מלא", הארץ, כלכלה, 26.3.98
מנור הדס, "מה המחיר" ,מעריב, עסקים, 24.2.98
פורת לאה, " שרנסקי: צו סימון המחירים יגן על הצרכן באופן בסיסי ביותר", הארץ, כלכלה, 16.3.98.
פלתר נורית ,"חנות שלא תסמן מחיר על כל מוצר תשלם את המחיר", ידיעות אחרונות, 26.3.98.
פלתר נורית, נווית זומר, "מתנת פסח לצרכן" ידיעות אחרונות, 26.3.98
שטרסלר נחמיה, "חכי"ם נגד הציבור", הארץ, כלכלה,24.3.98
שטרסלר נחמיה, "רמאות מחירים", הארץ, כלכלה 6.3.98
תדמור דוד, "סימון בידי היצרן -מונע תחרות ויוצר מחיר אחיד", מעריב, עסקים, 25.11.98.
Velasquez , M.G(1992),The contract view of business`s duties to consumers. business Ethics: concepts and cases,3rd ed. Englewood cliffs, NJ: prentice-Hall,277-292.
תועלתנות · צרכנות · ואלסקזקניות · צרכן
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החוק לסימון מחירים", סמינריון אודות "החוק לסימון מחירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.