היישום אינו מחובר לאינטרנט

"הצופים"-התפתחות תוכניות ההדרכה משנות ה60- לשנות ה80-

עבודה מס' 050675

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תוכניות הדרכה לכיתות ביה"ס היסודי משלושת העשורים.

6,574 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בחרתי להתמקד בתנועת הצופים היות שהייתי פעילה בתנועה זו במשך שנים רבות (מכיתה ד' ועד לגיוס), ובנוסף, כעת אני מועמדת לעבודה כרכזת שבט בתנועה, ובמידה ואתקבל אהיה גם חלק מהצוות הבונה את תוכניות ההדרכה החדשות.
מבין הנושאים הרבים הנוגעים לתנועה בהם יכולתי לבחור לעבודה זו, בחרתי דווקא בתוכניות ההדרכה היות שזהו נושא אשר מעניין אותי וקרוב לליבי מעצם היותי חניכה ומדריכה בצופים, וכן מעצם היותי מורה (מזה שנתיים), הנאלצת להתמודד עם תוכניות לימודים והדרכה מסוגים שונים במסגרת עבודתי. עניין מחקר נושא תוכניות ההדרכה והלימודים מעניין אותי במיוחד (ואכן זהו המוקד אליו נרשמתי לתואר שני).
בעבודה זו אבחן תוכניות הדרכה לכיתות ביה"ס היסודי משלושה עשורים: שנות ה-60, שנות ה-70 ושנות ה-80 (עבורי, שנות ה-80 הוא התקופה המעניינת ביותר, היות שזו התקופה בה אני ובני גילי שימשנו כחניכים בתנועה), ואנסה להבין ולהציג את השינוי שחל בתוכניות עם השנים.
עיקר המיקוד יהיה בשכבת כיתות ה' - "נחשונים" כמדגם מייצג.
אפתח ברקע ובמבוא על תנועות נוער בכלל ועל תנועת הצופים בפרט, תוך נגיעה בנקודות כמו: היסטוריה, מטרות התנועה ועקרונותיה, הצוות, דמות המדריך, הפעולה ועוד, וזאת על מנת לתת רקע מספק להבנת אופי התנועה, ומתוך כך גם הבנת תוכניות ההדרכה.
בהמשך, אבחן את תוכניות ההדרכה בהן בחרתי להתמקד, אשווה ביניהן ואציג את הממצאים.
חשוב לי להדגיש כבר בהקדמה לעבודה כי איסוף החומר ועיבודו היה קשה, היות שיש חומר רב מאוד על הצופים והתפתחותם, אך מעט חומר על תוכניות ההדרכה.
קשה היה לברור את העיקר מהטפל תוך התמקדות בתוכניות ההדרכה. היה קשה למצוא את האיזון בין הצופים והתפתחותם בכלל לבין התפתחות תוכניות ההדרכה בפרט, ולזכור שעיקר ההתמקדות הוא בתוכניות ההדרכה.

תוכן העניינים:
הקדמה
תנועות הנוער
תנועת הצופים
המדריך, הפעולה והסמליות
תוכניות ההדרכה בצופים עפ"י נושאים
תוכניות הדרכה עפ"י שכבות
תוכניות ההדרכה לשכבת "נחשונים" בשלושה עשורים
טבלת סיכום מסקנות ההשוואה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אדלר, חיים. תנועות הנוער בחברה הישראלית, משרד החינוך והתרבות, מוסד סאלד, ירושלים, 1963.
איכילוב, אורית. "תנועות הנוער בישראל כסוכנויות ביגור", עיתון 77, תל אביב, 1987.
אלון, חמדה. היה נכון! חמישים שנות צופיות עברית בארץ ישראל, עם הספר, ת"א, 1979.
גל, מיכאל. "החינוך הבלתי פורמלי בישראל - מסגרות מקריות או מערכות הממלאות תפקידים חברתיים חינוכיים יחודיים?", בתוך: אקרמן וולטר, כרמון אריק, צוקר דוד. חינוך בחברה מתהווה, הקיבוץ המאוחד, ת"א וירושלים, 1985.
דרור, יובל. תנועות הנוער: אתמול, היום, מחר, בית רוטנברג, חיפה, 1979.
הלוי, יעקב. ספר הצופה, חלק א', הוצ' "שי לתלמיד" (שנת הוצאה לא ידועה).
כהנא, ראובן. דרכי הפעולה העיונית בתנועות הנוער, משרד החינוך והתרבות - המחלקה לצופים ותנועות נוער, 1976.
כרוך, אריה. עלון ההדרכה הצופית למדריך, 10, הסתדרות הצופים העבריים בישראל וועדת ההדרכה הארצית (לא ידועה שנת ההוצאה).
פראור, אהוד. דרכי החינוך בתנועות הנוער הקלאסיות, בצופיות ובתנועות הנוער בישראל, הסתדרות הצופים העבריים בא"י, 1977.
פראור, אהוד. ההדרכה הצופית לשכבת "נחשונים", הסתדרות הצופים העבריים בא"י-ועדת הדרכה, 1977.

תגים:

תנועת · תנועות · נוער · חינוך · בלתי · פורמלי · פורמאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""הצופים"-התפתחות תוכניות ההדרכה משנות ה60- לשנות ה80-", סמינריון אודות ""הצופים"-התפתחות תוכניות ההדרכה משנות ה60- לשנות ה80-" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.