היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביקורת המדיה-הקומיקס כמדיה

עבודה מס' 050193

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיסטוריה, שפת הקומיקס קומיקס וקולנוע, מלחמת תרבות, פוסט מודרניזם, קומיקס מחתרתי, אומנות, סקירת הקומיקס בעולם ומבט לעתיד.

6,106 מילים ,17 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

הסיפור המצוייר המתאר עלילות גבורה, אינו רעיון חדש. הוא נמצא כבר בציורי האדם הקדמון, בהטרוגרפים המצריים, ובתולדות יוון העתיקה. "הילד הצהוב" של ריצ'רד פלטון מ-1895 נחשב לקומיקס העיתונאי הראשון, שהוביל בעקבותיו לחוברות הקומיקס שאנחנו מכירים היום.
ההתקדמות ההיסטורית בכתיבה התרחשה מתמונות למילים. מתקשורת פיקטוגרפית לגמרי, דרך כתב אידאוגרפיה, ועד לתקשורת ייצוגית המבוססת על סמלים מוסכמים מסוגים שונים. מערכת הכתיבה של הקומיקס עובדת בחלקה ברמה הפיקטוגרפית ובחלקה ברמה הייצוגית. אבל הייחוד של הקומיקס הוא דווקא ביצירת מערכת שלישית וייחודית. מערכת זו אינה לגמרי אייקונית ואינה לגמרי סימבולית, אלא היא בנויה משילוב של מילים ותמונות במערכת יחסי גומלין מיוחדת במינה.

במשך 100 שנים יצר הקומיקס שפה משלו: רצף של תמונות ממוסגרות המעבירות סיפור דרך שילוב של מילים, סימנים ותמונות. הקומיקס מופיע במדינות שונות, בשמות שונים ובצורות מגוונות, למרות זאת, במשך שנים רבות הוא נתפש כצורת ספרות נחותה ואף מסוכנת, והפוטנציאל שלו נוצל רק במסגרת "קומיקס מחתרתי" ולא בקרב קהלים גדולים.

בעבודה זו אפתח בסקירה היסטורית קצרה ומקיפה של תולדות הקומיקס והשינויים בו לאורך השנים. לאחריה אנסה להראות את מאפייני הקומיקס כמדיום המשפיע על דפוסים תרבותיים רבים. אנסה לבחון את האספקטים השונים של הקומיקס, לא רק כמדיום עצמאי, אלא בקשר בינו לבין מדיה נוספים, כמו הקולנוע. אנסה להציג את הקומיקס כיצירת אומנות בעלת מרכיבים ייחודיים, ככלי חינוכי ללימוד ילדים, וכאמצעי לביקורת חברתית, תרבותית ופוליטית. אבדוק את
מאפייני הגיבורים והיחסים בינהם במשך השנים, ואנסה לבדוק מה הם מייצגים. אנסה לבדוק את האידיאולוגיות העומדות מאחורי המדיום הזה והאידיאולוגיות העומדות כנגדו, תוך כדי ניסיון לשיפוטם בראייה ביקורתית.

אנסה להאיר ולבקר את הקומיקס מכיוונים שונים ואנסה לטעון כי למרות היותו מדיום שהגיע למיליוני אנשים ברחבי העולם, ולמרות היכולת הייחודית והפנטסטית שהוא מאפשר, להפליג על כנפי הדמיון ולהגיע אל מחוזות חדשים ובלתי מוכרים, נדמה שהשימוש בו לאורך השנים, לא היה יעיל מספיק, לפחות בארה"ב, שם הוא נולד.
אנסה להציג את הדרישות של הקומיקס מיוצריו ומקוראיו, ואנסה להראות שמאפייני השפה של הקומיקס ומאפייני המדיום עצמו, מאפשרים לו יכולת שבירה של הנאראטיבים המחשבתיים המקובלים, שהכתיבה מהפיכת הכתב, ופוטנציאל זה לא לגמרי מומש. באופן מדהים למדי, גם המחקר האקדמי בנושא החל לתפוש תאוצה רק בשנים האחרונות. למרות שמדובר באחת האומנויות היחידות שהומצאו ופותחו באמריקה, נדמה היה שהאמריקאים עדיין לא מכירים בחשיבות של תיעוד החלק הזה במורשת התרבותית שלהם ושל כולנו.

תוכן העניינים:
מבוא
ההיסטוריה של הקומיקס
שפת הקומיקס
מערכת היחסים בין הקומיקס לקולנוע
קומיקס ומסרים: מלחמת תרבות
פוסט-מודרניזם וקומיקס
קומיקס מחתרתי
הקומיקס כאומנות
הקומיקס בארץ ובעולם
הקומיקס לאן?
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

מקורות:

ביול, פול. "הקומיקס החדשים והתרבות האמריקנית", עכשיו, 39-40,(1979)
בן נון, רן. "אימפריית הבלהה", תל אביב, 26.10.97.
ברושי, מיכל. "איך זה התחיל", משקפיים, גיליון 4, עמ' 73-75.
דירקטור, רותי. "תוגת הקומיקסאים", העיר, 26.6.98.
נוימן, אמיר, "הקומיקס", דבר, 20.6.86.
ליבנה, נרי. "עושים קומיקס", משקפיים, גיליון 16, עמ' 11-14.
מאור, חיים. "ההיסטוריה הבלתי כתובה של הקומיקס הישראלי", משקפיים, גיליון 17.
Eisner, Will. To The Heart off The Storm., Princeton, WI: Kitchen Sink Press, 1991.
Gofman, Irving, Frame Analysis (New York: Harper and Row, 1974)
Herriman, George. Marschall, Rick, ed. The komplete Kolor Krazy Kat., Volume 1 1935-1936. Ardsley, PA: Remco Worldservice Books, 1990.
Inge, M. Thomas, Comics as Culture (USA: University Press of Mississippi, 1990).
Inge, M. Thomas, Handbook of American Popular Culture, (Greenwood Press, 1978).
Lang, Jeffry S. Patrick Trimble. "Whatever Happened To Man of Tomorrow? An Examination of The American Monomyth and The Comic Book Superhero", Journal of Popular Culture , (Winter 1988).
Mackdonald, Andrew Virginia, "Sold America : The Metamorphosis of Captain America", Journal of Popular Culture , (Summer 1976).
McCloud, Scott, Comics, The Invisible Art., Northhampton, MA : Kitchen sink P, 1993.
Mcluhan, Marshall, Undestading Media: The Extensions of Man, New York :Signet books,1964.
Spiegelman, Art. Maus I :My Father Bleeds History. New York: Marvel Comics, 1994.
Mcluhan, Marshall, Undestading Media:The Extensions of Man, N\ew York: Signet books , 1964
Gofman, Irving, Frame Analysis (New York:Harper and Row, 1974)

תגים:

ספרות · ציור · גרפיטי · מדייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביקורת המדיה-הקומיקס כמדיה", סמינריון אודות "ביקורת המדיה-הקומיקס כמדיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.