עבודה מס' 041499
מחיר: 312.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: תפיסות אוונגרדיות בספרות ובקולנוע, רומנטיות ואירוטיות בקולנוע ודרמות ספרותיות מול דרמות קולנועיות.
7,853 מילים ,10 מקורות
בדברים אלה ברצוני לבדוק כיצד תופס הקולנוע את העלילה הלקוחה מתוך רומן ספרותי וכיצד מציג הקולנוע את גיבוריו של הרומן. שתי המדיות הספרות והקולנוע קרובות זו לזו באופנים רבים, אולם הכלים הטכניים שיש בידי הקולנוע כדי להמחיש את העלילה הינם מורכבים מאלה של הרומן הספרותי. מן הצד השני יכולתו של הרומן הספרותי להגיע לדקויות תאור ולעומק הינן בולטות מזו של הקלנוע. לכן סבורני כי מעניין לבדוק כיצד מתייחס הקולנוע ליצירה הספרותית כאשר הוא מתרגם אותה ממדיה אחת לשנייה.
בעבודה שלפנינו נעסוק בשלוש קטגוריות מרכזיות, בקטגוריית אוונגרד, בזו של הקונפליקט והמתח ובקטגוריה הרומנטית אירוטית. שלוש קטגוריות אלה מייצגות לדעתי בחתך קרוב את מגוון האפשרויות המכוסה ע"י שני התחומים הנדונים בעבודתי. האוונגרד בקולנוע שיחק את אותו תפקיד שהאופוזיציה משחקת בפוליטיקה. כמו כל אופוזיציה, האוונגרד לקח גישה שלילית שעלתה מתון בקורת על "הקולנוע הדומיננטי - קולנוע הזרם המרכזי". הקולנוע של האוונגרד מציג רמה אלטרנטיבית לזרם המרכזי של הקולנוע בקביעת סט חדש של אידיאולוגיות ומוטיבים. הניסיונות הראשונים של קולנוע האוונגרד היו ליצירת סקטור של הפקה והצגה עצמאית, שונה מהזרם המרכזי של הקולנוע המסחרי. השאלה המרכזית ששאלו האוונגרדיסטים הייתה איזה סוג של אומנות היא הקולנוע? הקולנוע האוונגרד ניסה לחקור את ה"ספציפיות הקולנועית". האוואנגרד טען שהקולנוע צריך להקדיש עצמו רק לאלמנטים שהם ספציפיים לקולנוע. הויכוח על: מהו ספציפי לקולנוע, לעולם לא היה ברור תאורטיקנים. אבל זה ברור שחלקם עברו כר נרחב של תחומים עד לאלימינציה של אלמנטים בקולנוע שנראו להם לא שייכים ולא ספציפיים לאמנות זו, כמו למשל: השפה הורבלית, הנרטיב הדרמטי והמרחב התאטרלי. האלמנטים שאכן נראו להם ייחודיים לקולנוע היו אלמנטים ויזואליים וקינטיים. יתכן וזה נובע מהמסורת והאסתטיקה שממנה באו אנשי האוונגרד, מהאומנויות הפלסטיות והקלאסיות.
תוכן עניינים:
1. מבוא, קולנוע וספרות תפיסות אוונגרדיות
2. ספרות קונפליקט ומאבק בקולנוע
3. רומנטית וארוטית כפי שמופיע בקולנוע
4. סיכום דרמות ספרותיות מול דרמות קולנועיות
5. מראה מקום
6. ביבליוגרפיה
כלב חיים - מבע קולנועי כרך 1 המרחב הקולנועי 1996.
אשרה שוורץ, ואמיר רותם, "סימני דרך, "אוונטי פופולו לאורה של מיתולוגיית המסע", ס ר ט י ם מס' 3. אפריל 87.
שניצר, מאיר, "כיצד הפך הפלסטיני דמות לגיטימית", זו הדרך, ת"א, אוקטובר 85,
שניצר, מאיר, "אבל רצינו לעשות להם טוב", חדשות, 20.7.86, עמ' 9.
ג'ון לה קרה, המרגל שחזר מהכפור, המתופפת הקטנה, זמורה ביתן מודן.
אפוקליפסה עכשיו" מחשבות 49 אוקטובר 1980 .
Brandy Leo: The world in a frame section 1. 1976.
Rcea 1 Eliade, Myth and Reality. Trans. Willard R. Trask (New York:Harper and Row, 1963.
Roland Barthes, Mythologies. Trans. Annette Lavers (New York: Hill and Wang, 1992.
Deleuze, Gilles- CINEMA 1: The movement-image 1986.
Louise Brooks, "On Making Pabst's Lulu", in Women and the Cinema
A Critical Anthology. Karyn Kay, Gerald Peary Ed. (New York: Dutton,
Eric Rhode, A History of the Cinema From its Origins to 1970. (New York: Collier, 1984)
David Quinlan, Wicked Women of the Screen. (London: Batsford,
Roland Barthes, Mythologies. Trans. Annette Lavers (New York: Hill
ספרות · קולנוע · יצירה ספרותית · ספרות בקולנוע
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עלילה ספרותית בקולנוע", סמינריון אודות "עלילה ספרותית בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.