עבודה מס' 041191
מחיר: 179.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הגדרת ההפרעה, נקודות המחלוקת, הפרעות ראשוניות ושיטת הטיפול.
1,970 מילים ,6 מקורות
בעבודה זו נסקור ונעמת שתי תאוריות מרכזיות בנושא הדיסלקציה, הראשונה התאוריה של "GILLIS" ואילו האחרת הינה התאוריה של "LAMM" נעמת את נקודות המחלוקת בין שני החוקרים, ונבדוק את הקווים המשיקים ביחס לדעתם.
"דיסלקסיה" הינו כינוי כולל לתופעה שסימניה הם ליקויים חמורים במיומנות הקריאה. התופעה מוכרת כבר מתחילת המאה ה 20 - אך עד היום, מתקשים אנשי המקצוע לעמוד על פשרה, חלוקים בדעותיהם לגבי מקורה ולייחודה כנבדלת בסימניה מלקויי קריאה אחרים. חילוקי הדעות מעידים שעדיין אין הגדרה מדעית המקובלת על אנשי מחקר וטפול.
רעיונותיהם העיקריים של כמה מן החוקרים הבכירים בתחום של "לקויות קריאה" תוארו ע"י ר. בלגור (1986).
אחד הראשונים שעסק בנושא באינטנסיביות היה הינשווילד רופא העיניים הסקוטי, הוא הבחין שלמרות המאמצים ועל אף העזרה שהוגשה להם, היו ילדים שלא הצליחו לקרוא. וזאת, למרות שבמקצועות אחרים, שבהם הקריאה לא הייתה הפעילות המרכזית, היו להם הישגים מרשימים.
לאחר בדיקות שערך הסיק שסיבת הליקוי איננה בתהליכים הפיזיולוגיים של חוש הראיה אלא בתהליך עבוד הגירויים הלשוניים באזורים ספציפיים של המוח. הליקוי קשור לנתק שנוצר בין החוש הראייתי לבין מרכזי התקשורת הלושנית במוח.
להפרעה הספציפית קרה "עיוורות קריאת מלים מלידה" (1917). הוא לא הסביר מה כוונתו מ"לידה", האם הלקוי נוצר בעקבות נזק מוחי שנגרם במהלך הלידה, אחריה או שהינו תורשתי.
ב- 1928, תבע אורטון את המונח "טראספוסימבוליה" = "עיוות הסמל", להפרעות ברכישת הקריאה. באפן קטגורי קבע שלהפרעות אלה אין ולא כלום עם הפעילות הפיזית והפיזיולוגית של חוש הראיה.
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. נקודות מחלוקת
3. סיכום: הפרעות ראשוניות
4. שיטות טיפול
ביבליוגרפיה
Lamm.o ,specific reading impairments are / journal of learning disabilities 1992/ 605.
Gillis. m, thepsychological and reading profile / in journal of special education, 1991.
ד. הבר, לא אוהב לקרוא. טפול רב מימדי בליקויי למידה.הוצאת רמות - אוניברסיטת תל-אביב, 1990.
צפורה כ"ץ מעשה ההוראה. רכישת קריאה וכתיבה על פי הגישה ההתפתחותית. הוצא לאור בחסות אקדמיה של המכון ללוגיקה אונ.תל אביב 1978.
קדרון, ר. עקרונות להוראת הקריאה לילדים בעלי ליקויי למידה, עמ' 136-132. מתוך: לקויי למידה, אפיון, אבחון וטפול. משרד החנוך והתרבות המזכירות הפדגוגית. המחלקה לחנוך מיוחד, ירושלים תשרי תשל"ד.
שירן, שלמה ויעל, ליקויי למידה ותיקונן. ספרית הפועלים. הוצאת הקבוץ הארצי והשומר הצעיר, מרחביה. 1969, 1971.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיסלקציה-השוואת תיאוריות ה"GILLIS" וה"LAMM"", סמינריון אודות "דיסלקציה-השוואת תיאוריות ה"GILLIS" וה"LAMM"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.