עבודה מס' 040903
מחיר: 373.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הטקסט, האריתמטיקה המקודשת, הרישומים, השוואתם לרישומי בוטיצ'לי והקשר בין דימוי לייצוג אצל ראושנברג.
9,921 מילים ,14 מקורות
הבחירה של ראושנברג באפוס גדול כל כך היא המשך המגמה שלו - שילוב העתקים של אותן יצירות מופת, עם דימויים מחיי היומיום, באמצעותם הוא מראה שההיסטוריה היא חלק אינטגרלי של התרבות בת זמננו.
בין השנים 1959 ל-1960 ראושנברג רשם 34 רישומים ל"תופת". התצלומים שנעשו על גיליון ניר, היוו את תמצית האיקונוגרפיה המוקדמת שלו.
ראושנברג עבר באופן פתאומי מאסמבלאז'ים גדולים לרישומים קטנים לטקסט כתוב.
ראושנברג שאף לקבל מעמד של אמן רציני לכן ניגש לצייר את האפוס הגדול בכל הזמנים - הקומדיה האלוהית. הוא רשם את רישומיו רק לחלק הראשון - בקומדיה האלוהית - התופת.
בעבודה אדון תחילה באפוס השירי עצמו. חשיבותו של השיר מבחינות רבות, (ספרותית, דתית, קוסמית וכו') היותו יצירת מופת הובילה לאיורו ע"י ראושנברג.
בהמשך אעמוד על המשמעויות האריתמטיות של המספרים בשיר.
אח"כ אראה שראושנברג הרבה "לצטט" יצירות מופת של אמנים אחרים.
בחרתי לנתח את הקנטואים 27-33. הרישומים אינם ברורים כלל ועיקר ולעיתים הבנתם כרוכה בקריאה אסוציאטיבית שלהם, תוך ניסיון לדלות משמעויות ולנתח דימויים. ולבסוף אנתח את ההבדלים בין רישומי בוטיצ'לי ורישומי ראושנברג.
ראושנברג משתמש בעבודה זו במקבץ של דימויים מוכנים, כעין קולאז', בטכניקת ההעברה שאסביר בהמשך. בדומה לאופן בו אסף חפצים וחיבר אותם לאסמבלאז'ים (מונוגרמה, מיטה וכו') בעבודה זו נטל רישומים מוכנים ממגזינים (בעיקר (Sports Illustrated והעתיק אותם אל הניר.
ראושנברג שבא מתוך תרבות ההמונים, בה דימויים מועתקים שוב ושוב בקלות רבה, מעתיק דימויים מוכרים ובכך הוא הופך אותם למטבע עובר לסוחר (ראה Currency).
בעולם שכזה קשה לענות על השאלה למי שייך דימוי המונה ליזה שהעתיק ראושנברג מדושאמפ שהעתיקה מדה וינצ'י?
כשם שנטל יצירות מופת מציורים והעתיק אותם, כאן בחר בשירה שאף היא יצירת מופת, ורשם אותה. מדוע בחר ביצירה כה נשגבת, שיש להניח שחלק גדול מהצופים ברישומיו לא קראו? ההיענות לאתגר זה היא כעין ניכוס היצירה ע"י ראושנברג כשם שעשה למונה ליזה - "התופת של ראושנברג". האם יש בכך משום הד לרעיון חברתי אציל של לקיחת יצירה זו מהפנתיאון עליו היא נמצאת והפיכתה לנגיש, למעין "Currency" כשם יצירתו - מטבע עובר לסוחר.
ראושנברג "רשם" את היצירה בדימויים הלקוחים מתקופתנו, ובכך הפכה לאמנות בת זמננו. "התופת" שלו היא גירסה בת ימנו לתופת שדאנטה כתב בימי הביניים, תכנה מתאים לזמננו כשם שהיה בזמן שנכתבה.
בשימוש שלו בדימויים הלקוחים מתרבות ההמונים, מתקשורת ההמונים, ראושנברג מבטל את היחס שהיה בין תרבות "גבוהה" לתרבות "נמוכה".
דה וינצ'י, דאנטה, בוטיצ'לי, Sports Illustrated, אשפה שמצא סביב לבנין בו גר בניו יורק, פוחלץ של תיש - לכולם יש את אותו המעמד. מהי משמעות הייצוג האמנותי, מה הקשר בין הדימוי ובין עושהו, מה הקשר בין האמן לעולם? בעבודה אנסה להראות כיצד ראושנברג משנה לגמרי את התשובות לשאלות הללו.
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הקומדיה האלוהית - הטקסט
3. האריתמטיקה המקודשת בקומדיה האלוהית
4. ניתוח הרישומים:
קאנטו 14 27
קאנטו 18 28
קאנטו 22 29
קאנטו 25 30
קאנטו 28 31
קאנטו 31 32
קאנטו 33 33
5. השוואה בין רישומי בוטיצ'לי לרישומי ראושנברג לתופת.
6. הקשר בין דימוי לייצוג אצל ראושנברג
7. סיכום.
8. ביבליוגרפיה.
הערת המערכת: הרישומים עצמם אינם כלולים בעבודה. את חלקם ניתן למצוא באינטרנט.
דאנטה, אלבירי, הקומדיה האלהית/התופת תרגם עמנואל אולסבנגר, תרשיש, ירושלים, תש"ד.
ברונובסקי, יורם "החמצה לדאנטה. על הקומדיה" בתוך:מאזנים נ"ד: כסלו תשמ"ב ת"א, 1981.
יוז, רוברט. הלם החדש, עם עובד תל אביב, 1989.
Bernstock, Judite E. "A New intrpatation to Raushenberg's Images".
Fineberg, Jonathan. Art Since 1960 - Srategies of Being, Lavrence King, London, 1995.
Raushanberg Robert, Staalliche Kunsthale, Berlin, 1980.
Krauss, Rosalind. "The Material Image" Artforum Vol 13, No. 4.Dec. 1974.
Male,Emile. L'art religieux du XIIIe Siecle en France, Armand Colin, paris 1968.
Mandel, G. Levey, M. The Complete Paintings of Botticelli, Penguin Books, N.Y. 1970.
Pearo, Andre, Everes Completes. Traduction et Commentaires, Gallimard, 1965.
Ratcliff, Carter, "Rausdhenberg's Solvent - Transfer Drawings. hi: The Print Collector's Newsaetter, Vol. 18. p. 49-51 May - June 1987.
Saltz, Jerry. "Notes on 9 Drawing" in Arts Magazine Nov. 1988.p. 19-22.
Smith, Esuard Lucie, Art Today From Histuact Expression to Supermedia. Paidon Oxford.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רישומי ראושנברג לתופת של דאנטה", סמינריון אודות "רישומי ראושנברג לתופת של דאנטה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.