עבודה מס' 040253
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הפרסומות עצמן, הסטריאוטיפ, הגודל היחסי ואופן ההצגה, המגע הנשי,הדירוג התפקודי, הנחיתות ותדמית האישה בעתון פמיניסטי.
5,923 מילים ,26 מקורות ,1995
עולם הפרסום סובב אותנו כל הזמן: בכל פעם שאנו פותחים עיתון או מגאזין, מדליקים את הטלוויזיה, מאזינים לרדיו, או מביטים בשלטי החוצות בדרכים ועל התחבורה הציבורית, אנו נתקלים בפרסומות.
מטרתו של מאמר זה לבדוק כיצד מוצגת האישה בפרסומות הסובבות אותנו,ואילו תדמיות מוענקות לה, אם בכלל, באופן עקבי.
המאמר פותח בהצגת הפרסומות ותיאור עוצמת המפרסמים כבעלי כוח כלכלי אדיר. יוצגו המחייבים והשוללים של הפרסומות, ויוצג הקשר שבין העולם המשתקף בפרסומות לבין העולם הסובב אותנו, ויחסי הגומלין בינהם.
הפרק השני במאמר יציג את הסטראוטיפים המיניים המקובלים בחברה, ואת אופי הופעתם והצגתם בפרסומות. יתוארו מחקרים שעסקו בנושא ומסקנותיהם.
במיוחד יושם דגש על הצגת תדמית האישה בפרסומות ועל הסטראוטיפים המיניים הנשיים.
הפרק השלישי יתאר את מחקרו של גופמן שנערך בשנת 1979 ועסק בהצגת תדמית האישה בפרסומות בארה"ב. גופמן מיין את המודעות לפי מאפייני התדמית של המינים ובדק את המגמות והנטיות המאפיינות את הפרסומות -הבדלי הגודל בין גברים לנשים בפרסומות, המגע הנשי, הדירוג התפקודי,התא המשפחתי, ריטואל הנחיתות והנסיגה ממצבים חברתיים המחייבת הגנה גברית.
הפרק הרביעי יתאר את מחקרה של ענת פירסט (1981) שחקרה את הצגת המינים בפרסומות בישראל. פירסט התבססה על מחקרו של גופמן. גם היא חילקה את המאפיינים לקטגוריות: מיניות, סטאטוס מקצועי, צייתנות ומצבי תלות. פירסט הסיקה מסקנות דומות לאלו של גופמן.
הפרק הרביעי יתאר את מחקרם של פרגוסון, קרשל וטיקהם (1990) בנוגע לתדמית האישה במגאזין הפמיניסטי האמריקאי .MS החוקרים בדקו האם העיתון, כעיתון פמיניסטי בעל מדיניות פרסום אנטי-סקסיסטית מוצהרת, עמד
בהתחייבויותיו בין השנים 1973-1987.
תוכן עניינים:
מבוא
הפרסומת
הגודל היחסי
המגע הנשי
הדירוג התפקודי
המשפחה
ריטואל הנחיתות
נסיגה ברשיון
הבדלים בהצגת המינים בפרסומות בישראל
סטאטוס מקצועי
צייתנות
מצבי תלות
תדמית האישה בעיתון פמינסטי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
הערות שוליים
T. Vestergaard K. Schroder, 1985, "The Language of Advertising", Basil Blackwell ltd.
T. Millum, 1975, "Images of Woman - Advertising in Women's Magazines", Chatto Windus, London.
L. J. Jaffe, 1991, "Impact of Positioning and Sex-Role Identity on Women's Responses to Advertising", Journal of Advertising Research, June/July pp:57-65.
J. B. Ford M. S. Latour, 1993, "Differing Reactions to Female Role Portrayals in Advertising", Journal of Advertising Research, Sept./Oct. pp:43-52.
B. B. Stern, 1993, "Feminist Literary Criticism and the Deconstruction of Ads: A Postmodern View of Advertising and Consumer Responses", Journal of Consumer Research, Vol. 19
P. C. N. Michell W. Taylor, 1989, "Polarising Trends in Female Role Portrayals in UK Advertising", European Journal of Marketing, Vol. 24 (5), pp:41-49.
R. Elliot, S. Eccles, M. Hodgson, 1993, "Re-Coding Gender Representations: Women, Cleaning Products, and Advertising's 'New Man'", Journal of Research in Marketing, Vol. 10, pp:311- 324.
J. B. Ford, M. S. Latour W. J. Lundstrom, 1991, "Contemporart
Women's Evaluations of Female Role Portrayals in Advertising", The Journal of Consumer Marketing, Vol. 8 (1), pp:15-28.
P. F. Lazarsfeld Merton, 1964, "Mass Comunication, Popular Taste and Organized Social Action", Mass Culture, B. Rosenberg M. D. White eds., London, Macmillan, pp:457-475.
C. Faulder, 1977, "Advertising", Is This Your Life?, J. King M. Stott eds., London, Virags, pp:37-64.
H. Mendelson, 1964, "Sociological Perspective on Mass Communication", L. Dexter D. White eds., People, Society and Mass Communication, N. Y., The Free Press, pp:29-37.
E. Goffman, "Gender Advertisments", London, Harpers Colophon Books, 1979.
L. H. Wortzel J. M. Frisbie, 1974, "Women's Role Portrayal Preference in Advertisments: An Empirical Study", Journal of Marketing, Vol. 3 pp:41-46.
M. Starthen, 1976, "An Antropological Perspective", J. Archer B. Llayd eds., Exploriny Sex Difference, London, Academic Press, pp:49-70.
P. Rosenkrantz Others, 1968, "Sex Role Stereotypes and Self- Concept in College Student", Journal of Consulting an Clinical Psycology, Vol. 32, pp:287-295.
S. L. Bem, 1974, "The Measurment of Psychological Androgyny", Journal of Consulting and Clinical Psycology, Vol. 42, pp:155-167.
A. Courtney S. W. Lockeretz, 1971, "A Woman's Place: An Analysis of Roles Portrayed By Woman in Magazine Advertisments", Journal of Marketing Research, Vol. 8, pp:92-95.
L. Wagner J. B. Banos, 1973, "A Woman's Place: A Follow-Up Analysis of Role Portrayed By Women in Magazine Advertisments", Journal of Marketing Research, Vol. 10, pp:213-214.
D. E. Sexton P. Haberman, 1974, "Women in MagazineAdvertisment", Journal of Advertising Research, Vol. 14, pp: 41-46.
J. Lasco M. Venkatesan, 1975, "Women in Magazine Ads:1959- 1971", Journal of Advertising Research, Vol. 15, pp:49-54.
A. Poe, 1976, "Active Women in Ads", Journal of Communication, vol. 26, pp:185-192.
S. Pingree Others, 1976, "A Scale for Sexism", Journal of Communication, Vol. 26, pp:193-200.
J. H. Ferguson, P. J. Kreshel S. F. Tinkham, 1990, "In the Pages of MS.:Sex Role Portrayals of Women in Advertising", Journal of Advertising, Vol. 19 (1), pp: 40-51.
ע. פירסט (גולדרט), 1981, "הצגת המינים וסטריאוטיפים מיניים המשתקפים בפרסומת המופיעה בעיתונות הישראלית", עבודת M.A , אוניברסיטת תל-אביב.
ה. מרקוזה, 1981, "סטריאוטיפים גבריים ונשיים בישראל" עבודת M.A אוניברסיטת תל-אביב.
א. זיו, ד. אפשטיין, ו-מ. לוטן, 1972-3, "הבדלים מיניים בתפיסת סטריאוטיפים גבריים ונשיים אצל מתבגרים ישראלים", החינוך, מ"ה, ע':64-69.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תדמית האישה בפרסומות", סמינריון אודות "תדמית האישה בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.