עבודה מס' 062018
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הגישה האדלריאנית והגישה הנרטיבית
10,449 מילים ,17 מקורות ,2000
מקרה ר' יבחן בעבודה זו בשתי גישות טיפוליות שונות במהותן: הגישה האדלריאנית והגישה הנרטיבית.
הגישה האדלריאנית - שמקורה בשנות ה-20 של המאה הנוכחית, התפתחה עקב חילוקי דעות בין פרויד לאלפרד אדלר, שהיה תלמידו ובר-פלוגתא שלו.
אדלר שם דגש על השפעות הסביבה החברתית בהתפתחות האדם, בניגוד לפרויד, שמדגיש את כוח הליבידו והשפעת הדחפים המיניים על התפתחותו.
הגישה האדלריאנית היא גישה מוקדמת אחריה התגבשו תיאוריות פסיכולוגיות נוספות: הבהביוריסטית, הרוג'ריאנית, הקוגנטיבית ועוד. מפתחיה של הגישה האדלריאנית היו דינקמאייר ודרייקורס בשנות ה-60.
הגישה הנארטיבית - מקורה בגישות פוסט-מודרניסטיות שהתהוו בסוף המאה ה-20, עם אורינטציה למאה ה21-. המושג פוסט-מודרני מייצג שינוי מהותי, תקופה חדשה בתולדות העולם המערבי, מנקודת מבט תרבותית ותיאולוגית, שמשפיעה על כל תחומי החיים וביניהם - תחום החינוך, הפסיכולוגיה, הפסיכותרפיה וכו'.
גישה זו אינה שמה דגש בטיפול על חיפוש האמת ההיסטורית, אלא על סיפור החיים האישי של המטופל.
מתוך הגישות הנ"ל, נבחן את מקרה ר', נקבע מטרות, נציע טכניקות ונתייחס לדומה ולשונה בין שתי גישות אלה. אנו מקוות כי נצא נשכרות ונלמד עקרונות ודרכי טיפול שמציעות הגישות הללו.
תוכן העניינים:
מבוא
הגדרת בעייתה של ר' עפ"י ה- DSM IV
המשגת בעייתה של ר' עפ"י הגישה הטיפולית
1. האדלריאנית
2. הנארטיבית
שיטות ההערכה של ר'
1. בגישה האדלריינית
2. בגישה הנרטיבית
מהן מטרות הטיפול בר'
1. על פי הגישה האדלריינית
2. על פי הגישה הנרטיבית
מהם יחסי מטפל-מטופל
1. בגישה האדלריינית
2. בגישה הנרטיבית
תיאור הטכניקות הספציפיות
1. בגישה האדלריינית
2. בגישה הנרטיבית
דיאלוג בין היועץ לר'
1. לפי הגישה האדלריינית
2. לפי הגישה הנרטיבית
מהי הצלחה ומהו כשלון בטיפול
1. בגישה האדלריינית
2. בגישה הנרטיבית
השוואה - השונה והמשותף לגישות שהוצגו
התייחסות אישית של כותב העבודה לגישות הטיפוליות
(תוך התייחסות לייעוץ בעולם הפוסט מודרני)
ביבליוגרפיה
בנימין, א. (1969). הראיון המסייע, ספריית פועלים, תל-אביב.
דרייקורס, ר. (1994). יסודות הפסיכולוגיה האדלריאנית, הוצ' מכון אדלר, תל-אביב.
מוניץ, ח. (עורך). (1995). פרקים נבחרים בפסיכיאטריה, הוצ' פפירוס, תל-אביב.
מוס, ר.א. (1988). תיאוריות על גיל ההתבגרות, ספרית פועלים, תל-אביב.
עומר, ח. (1966). מבוי סתום, הוצ'' מודן, תל-אביב.
קלינגמן, א., ואייזן, ר. (1990). יעוץ פסיכולוגי, הוצ' רמות, תל-אביב.
אבירם, ר. (1996). "מערכת החינוך בחברה הפוסט מודרנית, ארגון אנומלי בעולם כאוטי", בתוך: חינוך בעולם השיח הפוסט מודרני, א. גור זאב, עורך, ירושלים.
רבינוביץ מ. וקסן, ל. (1995). "כדור דינמי במשחק של מראות", המטאפורה בטיפול, הוצ' רמות, תל-אביב.
אליצור, א. (1992). "ציפורים בראש, פרפרים בבטן וחיות אחרות - השימוש במטאפורה בתהליך הטיפולי", שיחות ו'.
ליבליך, ע., זילבר, ת. ותובל משיח, ר. (1995). "מחפשים ומוצאים - הכללה והבחנה בסיפור-חיים". פסיכולוגיה ה'.
סלומון, ג., אלמוג, ת. (1994). "הדמות הרצויה של בוגר מערכת החינוך" (תדפיס), אוניברסיטת חיפה, 1994.
התמודדות במצבי לחץ ומשבר, תש"ן, מ. שטיין (עורכת), משרד החינוך, ירושלים.
החינוך בעולם המחר, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך, תשנ"ה.
Gergen, K.J. Gergen, M.M. (1989), "Narretive Form and the Constraction of Psychological Science", In Sarbin. T. (ed), Narrative Psychology, Praeger, New-York.
Neimeyer, R.A. (1993), "An Appraisal of Constructivist Psychotherapies" Journal of Consulting and Clinical Psychology, 61.
Nelson, J.K. (1995), The Theory and Practice of counseling, London.
DSM IV,(1996), a.p.a. Washington. D.C.
טיפול · פרויד · אדלר · פסיכותרפיה · מטפל · מטופל · חרדה · פאניקה · הפרעת · נפש · MSD
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מקרה בשתי גישות טיפוליות שונות במהותן", סמינריון אודות "ניתוח מקרה בשתי גישות טיפוליות שונות במהותן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.