עבודה מס' 021533
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת תנועת הנשים באיראן לפני במהלך ולאחר המהפיכה האירנית, הצגת האידיאולוגיה של חומייני, היחס לנשים, היהדות והפוליטיקה.
6,633 מילים ,12 מקורות ,1995
ראשי פרקים
1. מטרת העבודה
2. האידיאולוגיה של חומייני
3. היחס לנשים בדת המוסלמית
4. רקע הסטורי לתנועות הנשים באיראן
5. תנועות הנשים באירן בתקופת המהפכה ואחריה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
מטרת העבודה:
מטרת עבודה זו היא לסקור את תנועות הנשים באירן בתקופת המהפכה, לפני ולאחריה ואת יחס השלטונות לפני המהפכה ולאחריה לנשים. תכלית העבודה היא להעריך את מקומם של הנשים מחד, ומה "קבילו" בתמורה מחומייני.
ברוב ימי האנושות מצב הנשים היה בכי רע.למעט היהדות אשר נותנת לאשה מעמד של כבוד (לא זכויות שוות) הרי רוב הדתות אינם מכירים באשה ובזכויותיה.
במאות הקודמות,לפני שמעמד האשה השתפר בעולם,הן היו נתונות לחסדי בעליהן ותמיד התעסקו בדבר אחד: עבודות הבית.תנועות לשיחרור האשה לא היו קימות אז ואף אחת לא העיזה להמרות את פי בעלה. המצב היה דומה באירן המוסלמית, הן לפני המהפכה ולהן לאחריה אולם לאחריה המצב משמעותי כאשר הנשים, שנטלו חלק במהפכה, לא הצליחו לקבל זכויות שוות לגברים.
חומיני הגיע לאיראן לאחר מהפכה פוליטית אלימה שבה סולק השאה, אולם היה מוכר עוד משנים קודמות כאשר נשא דרשות בקוםו בנג'ף.
אנו רואים באידיאולוגיה שלו הקצנה במשך השנים. אם בשנות השישים בהיותו במג'לס הוא מקבל חלק מהחוקים הלא אסלאמיים הרי בהיותו בשלטון הוא תומך במדינה אסלאמית ברוח השיעה ללא פשרות, כאשר הכח הוא האמצעי המותר.
המצע העיקרי של החשיבה הפוליטית הבסיסית שלו הוא בניית "הסטוריה קדושה" ויצירה מחודשת של קהילת מדינה מוקדמת של הנביא. סיסמתו העיקשת ביותר היא "הקוראן הוא חוקתנו", אבל המודל שלו להסטוריה הקדושה שונה מאוד מהדימוי הליברלי חוקתי כפי שעולה מעת כהונתו במגלס ב-1962. הגירסא שלו לאדיקות, שפורטה לעיל בקיצור, הסדר והסמכות ממלאים תפקיד מרכזי. הוא מאמץ שיטה נשיאותית ע"י האייטולה עם מועצה מייעצת נבחרת שגם היא חלק מהמודל של ההיסטוריה הקדושה, שהוצע כמקביל לפרלמנט. עם זאת חומיני התנגד בחוזקה למפלגות פוליטיות היות והן מייצגות אינטרסים כיתתים ואגואיסטים אשר מפלגים ומשחיתים את הפוליטיקה של האומה.
מנשרי, דוד, איראן במהפיכה, תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד 1988.
טאהירי אמיר, רוח אללה: חומיני והמהפכה האסלאמית, תל-אביב, עם עובד, 1988.
לצרוס חוה, "השיעה בתורתו הפוליטית של חומיני", המזרח החדש, ל', 1981.
AZARI, FARAH. ED. WOMEN OF IRAN. LONDON: ITHACA PRESS 1983.
BAKHASH SHAUL, THE BEIGN OF THE AYATOLLASHS, NEW-YORK, 1984.
BECK, LOWIS,KEDDIE NIKKI. (EDS). WOMEN IN THE MOSLEM WORLD. CAMBRIDGE: HAVVARD UNIVERSITY PRESS, 1978
BAHAR ,SIMA. "A HISTORICAL BACKGROUND TO THE WOMEN'S MOVEMENT IN IRAN", IN FARAH AZARI, (ED) WOMEN OF IRAN, LONDON, ITHACA PRESS, 1983.
FARHANG RAGAEE, ISLAMIC FALUES AND WORLD VIEW, UNIVERSITY PRESS OF AMERICA, 1983.
HUSSAIN, FRDSA, MUSLIN WOMEN, LONDON SYDNEY: CROOM HELM , 1984.
7.FATI ASGHAR, (ED), WOMEN AND THE FAMILY IN IRAN. LEIDEN: E. J. BRILL, 1985.
LENCZOWSKI, GEORGE. ED. IRAN UNDER THE PAHLAVIS CALIFORNIA: STANFORD UNIVERSITY, 1978.
TABARI, AZAR. "THE WOMEN'S MOVEMENT IN IRAN: A HOPEFUL PROGNOSIS", FEMINIST STUDIES 12, NO.2 SUMMER 1986, PP.343-360.
איסלמית · מזרחנות · פרס · נשים · מוסלמי · האישה · מהפכה · מעמד · איסלם · אסלאם · איסלאם
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המהפכה האירנית והשתתפות הנשים בה", סמינריון אודות "המהפכה האירנית והשתתפות הנשים בה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.