עבודה מס' 021434
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת מאפייני מע' החינוך,תחלואיה והגדרתה כפתוחה, והצגת פתרונות לבעיותיה.
7,145 מילים ,18 מקורות ,1995
מטרת עבודה זו היא לסקור את צורת ישום שיטת "איכות ניהול כוללת"- T.Q.M בחינוך, את הבעיות ואת היתרונות המוצעים על ידי החוקרים. תכלית העבודה הוא להעריך באילו נקודות יכולה השיטה לעזור למערכת החינוך.
שיטת ה- T.Q.M תפסה מקום של כבוד במשק הישראלי ובכלכלה העולמית בכלל. שיטה זו הינה צרוף של גישה ניהולית כוללנית ואוסף טכנולוגיות של שיפור ארגוני. טכנולוגיה זו מבוססת על חזון של מהות הארגון ועל אסטרטגית שינוי של הארגון והשגתו. ההערכה היא שבשנים האחרונות טכנולוגיה זו קונה לה יותר ויותר אחיזה במדינות מתועשות במערב. בין הסיבות לתפוצה המהירה ניתן להזכיר:
1. הפעלתה בחברות ענק במשק האמריקאי כולל "ווסטינגהאוז". "גנרל מוטורס", ועוד.
2. החלטה של משרד ההגנה האמריקאי להפעיל T.Q.M ביחידותיו ולהעסיק ספקים שיאמצו את ה-T.Q.M.
3. החלטת נאט"ו וכמה מדינות אירופאיות, כולל אנגליה לאמץ את גישת ה-T.Q.M.
מסע הצלב למען איכות המינהל נמצא עתה בעיצומו בשוק האירופי המשותף, והמוטו שלו הוא כי כל עובד באירגון אמור לקחת אחריות על איכות עבודתו, ושיפור איכות עבודתו, כל יום. המוטו לפי פרשנות חוקרים ישראלים הוא כי יש לאמץ חבילת התערבות, מרכיבים חיוביים הכלולים במספר סוגי נהול ובכך מתהווה גישת ה-T.Q.M-גישה אקלקטית.
העיקרו הוא שינוי מקיף וכולל בתרבות האירגון במטרותיו ובאסטרטגיה שלו, לדוגמא חברת CORNING GLASS WORKS הצהירה שאיכות המוצר חשובה לחברה בדיוק כמו הריווחיות כמטרת על של הקונצרן(1).
היות ושיטה זו אין לה מהלכים רבים בארץ, למעט מקרה אחד, ולא ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים אנסה לבחון בעצמי, בצורה תיאורטית, מה מידת ההצלחה החזויה של ישום שיטה זו.
-----------------------------------------------------------------
1. שירום א., "-T.Q.M לקראת ניהול איכות כוללת בישראל", עמוד 1.
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הקדמה-מאפייני מערכת החינוך בישראל;
מהם התחלואים של מערכת פתוחה ומדוע מערכת החינוך מוגדרת כפתוחה
2. גישות שונות לפתרון בעיות מערכתיות במערכת החינוך
3. גישת TQM כפתרון לבעיות במערכת החינוך
* (TQE) TQM חקר בית ספר בהרצליה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
אלדר נ. (1993), האם פילוסופית ה T.Q.M- מתאימה לבתי ספר , T.Q.M ניהול איכות כוללת, ינואר, עמודים 10-11.
אלבוים דרור (1980), הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך , מינהל החינוך, י'.
בידוול צ'ארלס (1985), מסגרות חינוך: בית הספר כאירגון פורמאלי, בתוך שפירא ופלג (עורכים): מסגרות חינוכיות במערכות חברתיות.
גלנטה עירית (1994), בתי הספר הקהילתיים הלכה למעשה: איכות- שיתוף הלקוחות ומכוונת לצורכיהם, במתנסים, דצמבר, עמודים 19-17 .
זיגמונד פרויד (1988), תרבות בלא נחת, הוצאת כתר, תל-אביב.
יזרעאלי דב (עורך), אחריות חברתית בניהול, הוצאת האוניברסיטת הפתוחה, תל-אביב.
כץ ד., קאהן ר., ארגונים וגישת המערכות , בתוך ר' אלבוים דרור (עורכת), מנהל וחינוך אנתולוגיה, היצואת בית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית ומשרד החינוך והתרבות, ירושלים, עמודים 22-35.
סמואל יצחק (1990), ארגונים- מאפיינים מבנים ותהליכים, אוניברסיטת חיפה.
עינבר דן (1985), ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית , בית ספר וחינוך, הוצאת מגנס, ירושלים.
עמיר ענת (1993), מעקב אחר תהליכי שינוי על פי גישת TQE: סקר שביעות רצון תלמידים, תל-אביב.
פלד מרדכי (1993), תנועת האיכות הגיעה לבתי הספר: עקרונות TQM ויישומם בחינוך , הד החינוך, ט"ז, עמודים 20-28.
פלדמן אביבה (1993), T.Q.M הוא סיפור ההצלחה שההנהלה מספרת לעצמה , T.Q.M, 7, יולי, עמוד 16.
פרידלר אריה (1993), המורה- מנהל יצור, ספק או לקוח? , T.Q.M, אפריל עמודים 6-10.
פרידמן אביבה אלקיים (1994), T.Q.E כחול לבן, ניהול התהליכים לתוצאות טובות במערכת החינוך בישראל, משרד החינוך, ת"א.
שירום א. (1991) ,-T.Q.M לקראת ניהול איכות כוללת בישראל, נציבות שירות המדינה, ירושלים.
שמואלי אליעזר (1987), המאבק בין השלטון המקומי למרכזי על סמכויות במערכת החינוך, מינהל החינוך,יז'.
שפירא ר. (1987), יחודיות חינוכית- חברתית, בתי ספר יחודיים, תכנון מדיניות החינוך, ירושלים.
שרן שלמה (1976),גישה מערכתית לשיפור בית הספר, עיונים בחינוך, 10, עמודים 81-100.
כוללת · מערכת · שיטת · לימודים · ניהול · חינוך · mqt
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפעלת שיטת ניהול כוללת (TQM) לשיפור מערכת החינוך בישראל", סמינריון אודות "הפעלת שיטת ניהול כוללת (TQM) לשיפור מערכת החינוך בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.