עבודה מס' 061422
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת השיטה הניהולית בה פועל ביה"ח כרמל בחיפה.
4,550 מילים ,10 מקורות ,1996
תוכן העניינים:
מבוא
בתי חולים כיום - רקע כללי
תאור הארגון - בית חולים כרמל
הסיבות לאימוץ גישת "קידום איכות"
מדוע נוצר הצורך בשינוי הגישה הניהולית
בבית החולים?
מהלך הטמעת השינוי
תוצאות "קידום האיכות" בבית החולים כרמל
הערכת יישום השיטה
התאמת הגישה לארגון
האם גישה ניהולית אחרת הייתה מתאימה יותר?
ביבליוגרפיה
מבוא
בעבודה זו בחרנו לבחון את הגישה הניהולית בה פועל בית החולים כרמל בחיפה.
עבודה זו בוצעה על סמך איסוף חומר ביבליוגרפי בנושא גישת ניהול לאיכות כוללת (TQM). בנוסף ביצענו ראיון עם מנהלת בקרת האיכות של בית החולים, גברת אהודה מייליק, אשר יזמה את השינוי בגישת הניהול המסורתית של בית החולים, במסגרת עבודת הדוקטורט בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון. הגברת מייליק הקימה את מחלקת האיכות בבית החולים ואגב כך שילבה את גישת "קידום האיכות" באופן הדרגתי, במהלך הפעילות השוטפת של המחלקות השונות בבית החולים כרמל.
יש לציין, כי גברת מייליק טוענת שאינה קוראת לגישת הניהול החדשה בבית החולים כרמל "TQM" אלא "קידום איכות". ואילו לאחר השיחה עמה ראינו כי עקרונות הגישה של גברת מייליק ועקרונות גישת ה-TQM דומים מאד, מלבד דרך היישום הכוללת בה התבצע התהליך בבית החולים כרמל ועל כך יפורט במהלך העבודה.
"TQM" הנה פילוסופיית ניהול הדוגלת בהשתתפות רבת עובדים בארגון בבדיקה, בתכנון וביישום
שיפורים באיכות השירותים הניתנים, כפי שהאיכות מוגדרת עפ"י הלקוחות.
כאשר דנים בארגון כמו בית חולים, מדובר בתהליך מתמשך של הקמת צוותי שיפור המורכבים מרופאים חברי סגל אקדמי ואחרים, אחיות, פקידים וכל שאר המקצועות המצויים בבית החולים, תוך הקניית שיטות ניתוח ומחקר, תוך מחויבות מתמידה ומעורבות פעילות של הנהלת בית החולים.1
---------------------------------------------------------------------------------
1. תוכנית להפעלת צוותים לשיפור איכות, השירות בבית חולים (1995), הרפואה, כרך 128 חוב' ב' עמ' 75-78.
גישת TQM והשפעתה על תוצאות ארגוניות-כלכליות, מיתקי, י., פיתוח ארגוני בישראל, כרך 2, עמ' 29-38, אוגוסט 1995.
מתחילים לנהל באמת - בית החולים הציבורי העצמאי בשנת 2000, פרופ' שאול מ. שאשא, סטטוס - ירחון לחשיבה ניהולית, עמ' 15-18, מאי 1994.
תוכנית להפעלת צוותים לשיפור איכות השירות בבית חולים, צבי שטרן, משה וולפזון, נחום גדליה, אורלי רותם, רחל אדטו-לוי, שלמה מור יוסף, הרפואה, כרך 128ב', עמ' 75-78, ינואר 1995.
מדוע נכשלים רבים כל כך ביישום TQM, גדעון גורן, ניהול, עמ' 20-21, פברואר 1994.
תפקידי ההנהלה בישום TQM, גדעון גור, ניהול, עמ' 7-8, אוקטובר 1990.
TQM בבתי חולים, גדעון גורן, ניהול, עמ' 7-11, יוני 1992.
היישום המעשי של TQM: 14 תנאים להצלחה, מוטי נצר, ניהול, עמ' 7-12, אפיל 1994.
J.I.T, T.O.C, T.Q.M ובקרה ניהולית, גישות בניהול הממוקדות באיכות - לאן? ד"ר אברהם אופק, ניהול לאיכות כוללת, גליון 30, עמ' 3-5, אוקטובר 1995.
הטמעת ניהול איכות בשירותי בריאות הציבור במחוז מרכז, ד"ר עופרה חבקין, ניהול לאיכות כוללת, גליון 28, עמ' 9-10, יוני 1995.
ניהול איכות כולל (T.Q.M) לשרות הבריאות - מחוז מרכז - מהות וכיוונים, גב' חנה מירז, ניהול לאיכות כוללת, גיליון 23, עמ' 7-8, ינואר 1995.
תוכנית להפעלת צוותים לשיפור איכות, השירות בבית חולים (1995), הרפואה, כרך 128 חוב' ב' עמ' 75-78.
State commission of Inquiry into the Operation and Efficiency of the Healthcare System in Israel. The Majority Opinion. Jerusalem, 1990, Vol. 1.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביה"ח כרמל בחיפה - גישת ניהול לאיכות כוללת", סמינריון אודות "ביה"ח כרמל בחיפה - גישת ניהול לאיכות כוללת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.