היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח עסק יצרני-שיווקי

עבודה מס' 021268

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת חברה, אסטרטגית השיווק, תמהיל השיווק, מדיניות פרסום, תמהיל מחיר, זכיינות, בדיקת אפשרויות להרחבת העסק הבדיקת הגורם האנושי.

7,726 מילים ,23 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

אסטרטגיה עסקית היא תנאי ראשוני להצלחת כל מפעל ובלעדי אסטרטגיה כזו יקשה מאוד על המפעל לפתח את מוצריו ולמכור אותם לשווקים.
מפעלי "סלטי בנצי" הינם מפעלים מצליחים מאוד אשר הצליחו לתמרן יפה מאוד בשוק הסלטים בארץ אשר הינו צפוף מאוד ומלחמת המחירים בו הינה רבה ביותר. למרות כל אלו היא הגיעה למחזור מכירות אשר שום חברה לא יכולה להתבייש בו, כולל חברות ציבוריות.
האסטרטגיה הכוללת היא השגת לקוחות מרוצים לאורך זמן תוך מיצוב החנויות של התשלובת "כמעדניות ענק" הנותנות שירות מיטבי ללקוח, נקיון בשטחן, זמינות גבוהה ומחיר מיטבי.המוצרים שיכללו במגוון התשלובת יהיו מוצרי מעדניה: דליקטסים, סלטים, חמוצים, נקניקים, גבינות, אוכל מוכן, שימורים, עוגות, בשרים, קפואים ומשקאות בלבד. לכל אורך הפעילות לא יכנסו לחנויות "מוצרי מכולת" על מנת לשמור על "יחודיות" ו"בדול".
נעשתה מדיניות המחרה זולה. חלק מן המוצרים ימכרו במחירי עלות על מנת למשוך לקוחות לחנות. בשלבים מאוחרים יותר יתווספו מבצעי מכירות, תנאי אשראי מיטביים וכו'.
הושם דגש רב ויושקעו מאמצים רבים על מנת לשפוך אור על החנויות החדשות עם הגישה האמריקאית של זול, טיב, שרות אדיב, וזמינות 20 שעות ביממה, ע"י פרסום מסיבי בעיתונות מקומית וברדיו.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את שוק הסלטים בארץ ואת האסטרטגיה העסקית-שיווקית של "סלטי בנצי" על מנת לעמוד על ההצלחה המסחררת של תמהיל השיווק ושל האסטרטגיה כולה.
בחרתי במפעל זה בשל שיקולי נוחות ובשל כך שבמפעלים מיצרים מוצר אשר כל אחד מכיר אותו וכל אחד יכול לבחון את השפעת הפרסומת על עצמו.
בעבודתי נעזרתי במידע מעובד החברה וכן במחקר שיווקי שנערך בשנת 1990 אודות החברה.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. אסטרטגית הפעולה של הפירמה: כללי, הזדמנויות עסקיות
3. הסביבה העסקית:
מתחריה של חנויות המפעל, מתחרות בייצור ושווק סלטים, ספקים, ממשלה, סביבה סוציואקונומית-דמוגרפית
4. נקודות חוזק:
כללי, יתרון תחרותי, נקודות חולשה, איומים וסכנות
5. תמהיל השיווק של הפירמה:
כללי, תמהיל המוצר, ניתוח מודל תיק המוצרים, תמהיל ההפצה, השיווק הארצי
6. מדיניות פרסום וקידום המכירות
7. תמהיל המחיר:
כללי, מטרות ההמחרה, זיהוי הביקוש והערכת עלויות, מחירי מתחרים, ספקים, שיטת ההמחרה
8. זכיינות:
הגדרת זכיינות, יתרונות וחסרונות בשיטת הזכיינות, השתלבות תמהיל השיווק ב"סלטי בנצי" בזכיינות
9. המשאב האנושי
10. הרחבת העסק
11. סיכום
12. ביבליוגרפיה

מקורות:

אהרוני י., אסטרטגיה עיסקית, ת"א, גומא, 1982.
גונן אהוד, רוז מלקולם, השיווק באמצעות הדואר, ירושלים, 1982.
גלוברזון א., גלין א., משאבי אנוש ויחסי עבודה בישראל. הוצאת רמות, 1990. קובץ מאמרים.
ג'וליאן ס., ניהול השווק. האוניברסיטה הפתוחה, ת"א, 1987.
הורניק י., נהול השווק. האוניברסיטה הפתוחה, ת"א, 1987.
יזראלי דב. שווק הלכה למעשה. צ'ריקובר, 1985.
כספי א., "שתוף מנהלים בנהול", נהול מאי, 1985.
פרגוסון ס.א., תיאוריה מיקרו כלכלית, שוקן, 1975.
קרן א., שיטות ארגון וניהול. כנרת, 1987.
ראפ סטן, שיווק בגדול, תל-אביב, 1989.
שפירא י. יסודות הסוציולוגיה, עם עובד 1978.
BAIN JOE S.,BARIERS TO NEW COMPETITION, HARVARD UNIVERSITY PRESS,1965.
BREEN GEORGE EDWARD , DO IT YOURSELF MAKING RESEARCH,1985.
DESATNICK ROBERT L., MANAGING TO KEEP THE CUSTOMER, 1988.
KROSS RICHARD, "5 DEGREES OF CUSTOMER BONDING", DIRECT MARKETING, 10, 1992.
MCGEE JOAN S.INDUSTRIAL ORGANISATION CHAPTER 7.
PAUL RUTH M., HAND BOOK OF ADVERTISING MANAGMENT, NEW YORK, MCGRAUW HILL BOOK CO. 1970
RUSSELL J. THOMAS,KLEPPNERS ADVERTISING PROCEDURE, GEORGIA UNIVERSITY, 1994.
REYNOLDS F.D.,"AN ANALISIS OF CATALOGING BUYING BEHAVIOR", J. OF MARKETING, 38, 1974.
SANDAGE FRYBURGER ROTZOLL, ADVERTISING THEORY AND PRACTICE, NEW YORK, 1979.
STIGLER GEORGE BARIERS TO ENTRY,ECONOMIC OF SCALE,AND FIRM SIZE. IN STIGLER:THE ORGANIZATION OF INDUSTRY,IRVIN 1968.(CHAPTER 6)
.VON WEIZACK "a welfare analisis of bariers to entry" BELL GOURNAL OF ECONOMICS,VOL 11,PP.399-420,1980.
WRIGHT WINTER, WARNER ZEIGLER, ADVERTISING, 1977.

תגים:

זכינות · תמחיר · מחיר · זכיין · מתחרים · מודל · מתחרה · הפצה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח עסק יצרני-שיווקי", סמינריון אודות "ניתוח עסק יצרני-שיווקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.