היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות למיעוט נשים בפרסום פוליטי בישראל

עבודה מס' 021044

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההשתתפות הפוליטית של נשים בתקשורת תוך נסיון להסביר מדוע לנשים השתתפות מועטה כל כך בפרסום.

5,277 מילים ,19 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

בפוליטיקה הישראלית אין, מאז ומתמיד, ייצוג הולם לנשים. הייצוג הגבוה ביותר שלהן בכנסת היה 10% בשנת 1955, ונע מאז בין 6.6 ל9.1%-. תוצאות הבחירות בשנת 1996 הביאו לבחירתן של 9 נשים (5.7%), תוצאות המהוות ירידה מ9.1%- בבחירות הקודמות בשנת 1992 (fogiel-BIJAOUI 1997). זה תואם את הירידה הכלל עולמית בייצוג הפוליטי של נשים בשנים האחרונות ((Chang, & Harris, 1997.
התמונה הכללית של השתתפות נשים במוסדות השלטון הנבחרים מצביעה על אי שיוויון בולט בין המינים. שיעור חברות הכנסת היה תמיד פחות מ105-. ב- 1988 הגיע יצוג הנשים לשפל חדש של 5.8%. בתקופת כהונתם של 13 הממשלות כיהנו רק 5 נשים כשרות.
השפעתם של הנשים בנושאים המרכזיים בחיים הציבוריים היה שונה. בדרך כלל טיפלו נשים רק בנושאים הנחשבים נשיים, ובעלי חשיבות משנית, ואילו בנושאים הקשורים בביטחון ובמדיניות חוץ היו מעורבות נשים מעטות. רוב התפקידים המרכזים בכנסת ניתנו לגברים.
ניתן היה לצפות כי ברמה המוניציפלית תהיה השתתפות הנשים גבוהה יותר מאחר והמוסדות הללו עוסקים בשירות ציבורי הקרוב לתחומי הפעילות של נשים, אם כמועסקות ואם כצרכניות. ואף על פי כן גם ברמה זו שיעור ההשתתפותן של נשים נמוך ביותר.
בהתאם לכך, או כתוצאה מכך, היצוג של נשים בפרסום הפוליטי הוא מועט ביותר. נשים הוצגו ומוצגות עדיין מעט מאוד, הן על המרקע, הן בעיתונות והן בנואמות באסיפות בחירות. המיעוט הזה דומה בחלקו למיעוט הנשים בפוליטיקה, ועל כן אחד שזור בשני.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק האם ומדוע לנשים פוליטיקאיות יש פרסום מועט בערוצים שונים.
על מנת להסביר זאת אציג תחילה את ההשתתפות הפוליטית, אפליית הנשים בפוליטיקה, ולבסוף אנסה להסביר מדוע לנשים השתתפות מועטה כל כך בפרסום.
יצויין כי ההתיחסות תהיה לכלל אמצעי המדיה אולם בעיקר לטלויזיה, המשמשת סוכן חיברות חשוב וערוץ המידע הפופולרי ביותר. האבחנה בין הטלויזיה לבין אמצעי התקשורת האחרים נעשית בשלושת מישורים עיקריים: האחד הוא האמצעים שבשימושם של כלי התקשורת לצורך העברת המידע. השני- מידת השליטה שיש לצרכן תקשורת בכלי תקשורת השונים והשלישי הוא הסיטואציה בה אנו צורכים את כלי התקשורת ואת תוכניתם.

ראשי פרקים:
1. מטרת העבודה
2. גורמים במערכת הפוליטית המשפיעים על יצוג נשים
3. הפרסום הפוליטי
4. דמות האישה בפרסום הפוליטי והשוני מדמות הגבר
5. סיכום העבודה
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

חיים מ., "האם התעמולה המפלגתית נעשה מקצועית יותר?" אותות 55, 1989.
"לשווק מפלגה כמשקה", אותות, 1984, 4.
רדאי פרנסס ואחרים (עורכים), מעמד האשה בחברה ובמשפט, הוצאת שוקן, תל-אביב, 1996.
רותם איתי, "מערכת הבחירות באופק - כל דרך כשרה?" אותות, 1984, 4.
רפאל ניר, "רטוריקה אלקטורלית בישראל" ביקורת ופרסום, 1988 2.
שבת אברהמי, בדיקת הבדלים בין שכרם של נשים וגברים בארגון הצבורי, תל-אביב,9198 .
שלף רינה, "אישה נשים ונשיות", קובץ תרגומים, תל-אביב, 1982.
שרפמן דפנה, נשים ופוליטיקה, חיפה 1988.
תמיר יעקב, "פרסומים במטות הבחירות- מיתוס לעומת עובדות", מגוון 39.
HERTZOG C., (1994), REALISTIC WOMEN: WOMEN IN LOCAL PILITICS IN ISRAEL, JERUSALAM, THE JERUSALEM INSTITTUTE FOR ISRAEL REASERCH.
CHANG, & HARRIS, (1997), "MASS MEDIA IMPACT ON VOTER RESPONSE TO WOMEN CANDIDATES: THEORETICAL DEVELOPMENT", COMMUNICATION THEORY, 7:1, PP.29-52.
LEMISH D., TIDHAR C.E., (1993), "WOMEN IN THE ENTIFADA: THE VIEW OF TELEVISION NEWS COVERAGE", IN A.A. COHEN (ED), FRAMING THE ENTIFADA, NEW-JERSY, PP.142-159.
LEMISH D., TIDHAR C.E., (1991), "THE SILENCE MAJORITY: WOMEN IN ISRAELY 1988 TELEVISION ELECTION CAMPAIGN, WOMEN & LANGUAGE, 14:1, PP.13-21.
HITCHON, &CHANG (1997), "SHOULD WOMEN EMOTE? PERCEPTUAL BIAS AND OPINION CHANGE IN RESPONSE TO POLITICAL AND FOR CANDIDATES OF DIFFERENT GENDERS, POLICAL COMMUNICATION, 14, 49-69.
KAHN K.F.&GORDON A., (1997), "HOW WOMEN CAMPAIGN FOR THE U.S. SENATE: SUBSTANCE AND STRATEGY", IN P. NORRIS (ED), WOMEN, MEDIA AND POLITICS, OXSFORD UNIVERSITY PRESS, PP.59-76.
KAHN K.F.& GOLDENBERG E.N., (1991), "WOMEN CANDIDATES IN NEWS: AN EXAMINATION OF GENDER DIFFERENCES IN U.S. SENATE CAMPAIGN COVERAGE", PUBLIC OPINION QUARTERLY, 55, PP.180-199.
SAPIRO V., (1981-2), IF SENATOR BAKER WERE A WOMEN: AN EXPERIMENTAL STUDYOF CANDIDATE IMAGE", POLITICAL PSYCHOLOGY, PP.61-83.
SAPIRO v., (1993), "THE POLITICAL USE OF SYMBOLIC WOMEN", POLITICAL COMMUNUCATION, 10, PP.141-155.
RAKOW L.F., (1986), "RETHINKING GENDER RESEARCH IN COMUUNICATON, JOURNAL OF COMMUNICATIO, PP.11-26.

תגים:

נשים · גבר · מין · גברים · פרסום · מדעי · אשה · פוליטיקה · המדינה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות למיעוט נשים בפרסום פוליטי בישראל", סמינריון אודות "הסיבות למיעוט נשים בפרסום פוליטי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.