עבודה מס' 020327
מחיר: 203.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: היבטים בינלאומיים בהנהגה ובניהול החינוך אפקטיביות השפעה של מנהלים במצבי שינוי מול מצבי שגרה.
4,807 מילים ,24 מקורות ,1996
מערכות החינוך בעולם כולו נמצאות בתהליך של שינוי, בעיקר בעשור האחרון: שיטות ניהול חדשות צצות חדשות לבקרים ותוכניות לימוד חדשות מופעלות, בעיקר בארצות המפותחות. אי לכך על המנהל לסגל את המערכת שלו, על מנת שלא תפגר אחרי האחרות, בכל הקשור בנושאי ניהול בית הספר.
נושא העבודה הוא השפעת מנהלים על צוותי מורים בשינוי מול שגרה.
שינוי מול שגרה לא נדון רבות מבחינת טקטיקות ההשפעה. אי לכך ננסה בעבודה זו לבחון את השינוי בין אפקטיביות טקטיקות ההשפעה במצבים השונים.
מהו תהליך שינוי ומאפייניו? תהליך זה הוא דינמי עם קביעות ומחזוריות. תהליך שינוי מתחולל בשלושה תחומים: ההכרתי, הריגושי וההתנהגותי.
אשר לפרט- שינוי הוא תהליך המושג ע"י יחידים, הוא בלתי ברור ואינו רצוי בדרך כלל. בתהליך זה משתנה גם האדם.
התיאוריות לגבי שינוי מתחלקות לכמה ספצפיקציות עיקריות:
1.שינויים עצמיים המודרכים אישית ע"י האדם.
2.שינויים המועברים מאחד לשני באמצעות מגע אנושי.
3.תצפיות על אנשים אחרים ולמידה מהם.
מסלולי שינוי מתפתחים בדגמים שונים. מסלול והתפתחות השינוי כולל ארבעה שלבים (התכוננות, ישום,המשך הישום ומיסודו ותוצאות). כל אלו קשורים זה בזה באופן רופף ובלתי לינארי.
גם בית הספר, כמו כל ארגון אחר בעולם המודרני, נתון לשינויים, ושינויים אלו יהיו מרכז העבודה להלן. סגנון המנהיגות של מנהל בית הספר בא לידי ביטוי בהתנהגותו היומיומית של המנהל, בטון הדיבור שלו, בשיקוליו בקבלת החלטות, במגעיו בתוך בית הספר וכו'.
ההנחות הספציפיות אותן ניתן לפתח הן כי בשינוי מנהלים לא יוכלו להפעיל את כל אמצעי ההשפעה, ולכן אנו ננתח את הסיבות לכך.
חשיבות הנושא בהיבט הגלובלי, כאמור לעיל, רבה: המנהל מפעיל מידי יום את השפעתו ולאפקטיביות ההשפעה יש השפעה מירבית על ניהול בית הספר, לא רק בארץ, אלא אף בכלל העולם, במקומות יותר פתוחים ובמקומות בהם מערכת החינוך יותר סגורה. לצורך כך יאספו מחקרים כנ"ל ותערך סינטזה בינהם.
ראשי פרקים:
1. מבוא
2. סקירת הספרות
3. השלכות בינלאומיות של התנהגות המנהל
4. סיכום העבודה
5. ביבליוגרפיה
בנסון ג'רלאט, יצירתיות בעבודה עם קבוצות, חיפה: אח, 1987.
בנימין אברהם, התנהגות בקבוצות קטנות, תל-אביב: ספרית פועלים, 1987.
ביאון ו., התנסויות בקבוצה, דביר, תל-אביב, 1988.
ברייס ל., מנהל בעל השפעה, הוצאת מטר, תל-אביב, 1992.
גלזמן נ., (1989), "מנהל בית הספר כמנהל וכסוכן שינויים", שבילי החינוך, כרך ל"ח, מספר 3, עמודים 165-169, 4.
גלי יהונתן,"תפקיד המנהל בעידן שינויים בחינוך",מנהל החינוך, 1981.
דורון גדעון,להחליט ולבצע: פרקים במדיניות ציבורית תל אביב: כיוונים, 1986.
וינברג ג., חקר הסתגלנות, ת"א, 1982.
הולט א., חיים ששוים פחות, עם עובד, תל-אביב, 1990.
ליבנד רות, "תפיסת מתבגרים את מחירי המעבר לחלוקת תפקידים שיויונית", אוניברסיטת ת"א, 1989.
מילשטיין מ., (1982), סמכותו של מנהל בית הספר ותחום הקבלה הפרופסיונלי של המורים, עבודת מ.א., החוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה.
סמואל יצחק, אירגונים,מאפיינים, מבנים ותהליכים, ת"א, 1990.
פוקס, הרץ וליזרוביץ (1992), מנהיגות כניהול, תל-אביב.
קולא ע., גלובמן ר., להיות מנהל ולהצליח, משרד החינוך והתרבות, 1988.
שחר רינה, "מנהיגות של נשים וגברים בארגונים: הדמיון והשוני", מנהלתון, 39, 1996, עמודים 3-6.
שלף רינה, "אישה נשים ונשיות", (קובץ תרגומים), תל-אביב, 1975.
BURNS MACGREGOR JAMES, LEARDERSHIP, NEW-YORK, HARPER AND ROW PUBLISHERS, 1978.
BLONDEL JEAN, POLITICAL LEADERSHIP LONDON, SAGE, 1987.
BLASE J., (1991) THE POLITICS OF LIFE IN SCHOOL: POWER, CONFLICT AND COOPERATION, NEWBURY, SAGE.
BLASE J., (1993), "THE MICROPOLITICS OF EFFECTIVE SHCOOL BASE LEADERSHIP: THEACHERS PERSPECTIVES", EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, VOL 29, NO.2, PP.142-163.
BLASE J., ANDERSON G., (1995), THE MICROPOLITICS OF EDUCATIONAL LEADERSHIP- FROM CONTROL TO EMPOEWMENT, LONDON, REDWOOD BOOKS.
BOSSET ET AL., (1982), "THE INSTRUCTIONAL MANEGMENT ROLE OF THE PRINCIPLE", EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, VOL 18, NO.3. PP. 34-64.
KIPNIS D, ET AL, (1980), "INTRA ORGANIZATIONAL INFLUENCE TACTICS: EXPLORATIONS IN GETTINGONES WAY", JOURNAL OF APPLICED PSYCHOLOGY, VOL 65, PP.440-452.
ROSALIND C.BARNETT, LOIS BIENER, GENDER AND STRESS, THE FREE PRESS, NEY YORK, 1987.
מערכת · ניהול · חינוך · מורה · הוראה · לימוד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנהגה וניהול בחינוך ", סמינריון אודות "הנהגה וניהול בחינוך " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.