היישום אינו מחובר לאינטרנט

משנתו של אדלר - שוויון חברתי

עבודה מס' 070538

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בנושא "השוויון החברתי; חשיבה אנכית ואופקית" ודיון ביצירה "המחרוזת"/מופסאן.

3,378 מילים ,9 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודתי זו הינה מעין שחזור של חלקים נבחרים מהקורס בנושא משנתו של אדלר. במהלך הקורס ערכנו היכרות עם רעיונותיו של אדלר תוך התבססות על כתביו של אדלר עצמו ועל תיאורטיקנים שונים. באופן כללי ניתן לומר שמשנה זו עוסקת בהתנהלות האדם (היחיד) בחברה האנושית.
בבואי לבחור בסוגיה מחומר הקורס, שעניינה אותי במיוחד, נתקלתי בקושי. תוך כדי עיון חוזר בתמסירים ובחלק מהחומר הביבליוגרפי שוב מצאתי את עצמי מסתבכת ומתקשה לעשות הפרדה ברורה בין הנושאים השונים, השלובים זה בזה. בסופו של דבר החלטתי להתמקד בנושא "השוויון החברתי; חשיבה אנכית ואופקית". נושא זה, שלא עניין אותי במיוחד במהלך הקורס, צד את עיני במהלך קריאה חוזרת של החומר. לכאורה מדובר בתת נושא, בפסיק קטן בתוך שלל רעיונותיו של אדלר, אך לפסיק זה יש נגיעה לנושאים רבים מתוך התיאוריה והשפעה גדולה על חיי הפרט והכלל, כך לפחות אני רואה את הדברים. כל אדם, מעצם היותו חלק מחברה, מודד את עצמו ביחס לאחרים. הפעולה הזו, שנעשית על ידנו גם באופן לא מודע, הפכה כבר לטבע שני שלנו, ומשפיעה באופן זה או אחר על הבחירות והמעשים שלנו לאורך החיים. נושא השוויון (או אולי נכון יותר לומר - אי שוויון) בא לידי ביטוי הן בחיי הפרט והן בחיי החברה האנושית בכללותה. חברה שוויונית אינה יכולה להתקיים לאורך זמן. גם כאשר מנסים לקיים חברה כזו, תמיד בשלב מסוים נוצרים מעמדות, ועד מהרה השוויון מופר, והחברה שוב הופכת להיות היררכית. חוסר השוויון והבדלי המעמדות משפיעים גם על היחיד. ההשפעה יכולה להיות ממשית (כאשר המעמד מגביל את האדם ומונע ממנו להגיע להגשמה עצמית) או פסיכולוגית (לעיתים גם כשאין הגבלה ממשית, והאדם אינו מנוע מלהגיע למקום טוב יותר באמצעות השקעה ומאמץ, הוא עדיין עשוי לראות את עצמו כנחות ביחס לחברה, והראייה הזו היא המכשול להתקדמותו בדרך להגשמה עצמית). קיים גם שילוב של שני הדברים: התנאים הפיזיים יכולים להשפיע על החשיבה. אדם, שנולד למעמד נמוך ואין לו הרבה סיכויים להתקדם, עשוי להפוך לדיכאוני ומר נפש, שאף אינו מנסה להגיע לאושר ומיצוי עצמי על אף המגבלות.
נראה אם כן, שכל נושא השוויון החברתי - עיקרו בחשיבה שלנו, בתפיסה שלנו את עצמנו ואת הסביבה. נכון שקיימת גם המציאות בשטח, המכתיבה את תנאי חיינו והמכוונת את צעדנו, אך בסופו של דבר הכול תלוי בנו; אנחנו קובעים את דרך ההתייחסות שלנו למה שמתרחש סביבנו ולמקום, שבו אנו נמצאים.
בהמשך העבודה אדון בנושא השוויון החברתי במעגלי החיים ובהשקפות העולם, על פיהן חיים ופועלים בני האדם, ואשלב רעיונות נוספים מתוך התיאוריה של אדלר, הקשורים לנושא הנ"ל. בנוסף לדיון בחלק התיאורטי של הדברים, אדגים כיצד משתלב הרעיון בחיי המעשה ומהו כוחה של השקפת עולם זו או אחרת לשנות את חיינו לכאן או לכאן.
בפרק הבא של המבוא אציג בקצרה יצירה ספרותית ("המחרוזת"/מופסאן), המתקשרת ישירות לנושא הנבחר.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2הצגת היצירה
2. רקע תיאורטי
2.1הרעיון המרכזי בעבודה
2.2 רעיונות נוספים בעבודה
3. דיון
3.1קישור היצירה לרקע התיאורטי
3.2ניתוח היצירה
4. מסקנות, השלכות, המלצות
5. סיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

כבר ציינתי במבוא, שגם כאשר מצליחים לייסד חברה שוויונית, היא אינה מתקיימת לאורך זמן. עובדה זו, המבוססת על ידע היסטורי מאז ועד היום, ניתן למצוא גם בתיאוריה של דרייקורס, המבוססת על משנתו של אדלר (2000): "התנאי העקרוני שביסוד השוויון החברתי לכל - שפירושו, כי לכל יחיד יש זכות להערכה, לכבוד ולמעמד שווה לחלוטין, בלי קשר לאיכויותיו, או לפגמיו האישיים - תנאי זה כמעט שאיננו מתגשם בחברה התחרותית שלנו."

תגים:

המחרוזת · מופאסאן · שוויון חברתי · מעמדות · חוסר שוויון · דטרמיניזם · הוליזם · תפיסה · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משנתו של אדלר - שוויון חברתי", סמינריון אודות "משנתו של אדלר - שוויון חברתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.