היישום אינו מחובר לאינטרנט

השינוי במדיניותה של ארה"ב כלפי טרור בינלאומי וטרור גרעיני בעקבות 9/11

עבודה מס' 070537

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתבטא השינוי במדיניותה של ארה"ב כלפי טרור בינלאומי וטרור גרעיני בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר 2001?

8,247 מילים ,27 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

"יש הסכמה כללית על כך שה-11 בספטמבר 2001 שינה את מהלך ההיסטוריה...כיצד מסוגל מאורע אחד...להשפיע השפעה כה מרחיקת לכת? התשובה נעוצה לאו דווקא במאורע עצמו, אלא באופן שבו ארצות הברית, תחת הנהגתו של הנשיא ג'ורג' וו' בוש, הגיבה לו." (ג'ורג' סורוס, 2004, עמ' 16)
ה-11 בספטמבר 2001, פתח מבחינה סמלית את המאה ה-21 עם מתקפת הטרור של אל קאעידה על אדמת ארה"ב. מתקפת טרור זו פגעה בסמלים אמריקניים - מגדלי התאומים במרכז הסחר העולמי ובניין הפנטגון. ההתקפה ב-11/9 עוררה את הדיון באיום שהטרור מציב בפני המדינות הדמוקרטיות. מעבר לזעזוע והקורבנות הרבים היתה זו נקודת מפנה בדרכי ההתמודדות של מדינות דמוקרטיות שבראשן ארה"ב וגופים בין לאומיים עם איום הטרור. הרעיון שארה"ב היא חזקה דיה, כלכלית וצבאית, ושהיא איננה פגיעה וחסינה מכל איום אפשרי, התבדתה וספגה מכות קשות ומהותיות.
בעבודה זו נבדקת השאלה: כיצד מתבטא השינוי במדיניותה של ארה"ב כלפי טרור בינלאומי וטרור גרעיני בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר 2001, תוך כדי הנחה ברורה מראש שאירוע כזה מחייב חשיבה מחדש ושינוי.
על מנת לענות על השאלה וטרם הדיון, הסקירה ההיסטורית ותיאור אירועי הטרור כנגד ארה"ב, ראוי לדון בהגדרת טרור מהו. לכן, אבצע סקירה בסיסית של מושגים בתחום, רקע על מהו טרור, סוגי הטרור, גישות כלפי הטרור, הצגת מדיניותה של ארה"ב לאורך השנים על מנת להבחין בשינויים שחלו. סקירת מדיניות ארה"ב לאור האיומים בעלי האופי השונה לאורך התקופות תחשוף שארה"ב באופן יחסי לא סבלה מאירועי טרור רבים והטרור המודרני אילץ אותה לנקוט בגישה שונה להתמודד מול ארגונים שהם אינם מדינתיים, לא מעצמות גרעיניות. טרוריסטים חסרי זהות מדינית ברורה או גבולות שעלולים לגרום לאבדות ונזקים אדירים בכל מקום על כדור הארץ.
לאור בחינת פעולות ארה"ב טרם אירועי 9/11 וכן מיד לאחר האירועים הללו, אפשר לקבוע שיש שינויים מהותיים במדינות ארה"ב במלחמתה בטרור הבינלאומי וזאת באמצעות מדיניות אסטרטגית שונה שהוביל בוש ומערכת חוקים פנימית וגם בינלאומית שעליהן יפורט בהמשך.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק 1 - רקע
1.1 הגדרות טרור,טרור בינלאומי לא קונבנציונלי
1.2 החשש של זליגת נשק לא קונבנציונלי לארגוני טרור
1.3 אסטרטגיית מניעת טרור גרעיני - "שלושת הלאווים" ו-"שבעה הנים"
1.4 היבטים וגישות מרכזיות במדיניות הביטחון של ארה"ב עד 9/11
1.5 סקירת מדיניות ארה"ב כלפי הגרעין לאורך התקופות עד 9/11

פרק 2 -אירועי ה-9/11, תיאור האירוע
2.1 תוצאות האירועים
2.2 תגובת ארה"ב לאירועים צעדים צבאיים:
2.2.1 התקיפה באפגניסטן
2.2.2 התקיפה בעיראק

פרק 3 - שינוי מדיניות ארה"ב ביחס לטרור אחרי 9/11
3.1 החלטת האו"ם 1373
3.2 שינוי בחקיקה "חוק הפטריוט"
3.3 "דוקטרינת בוש"
3.4 FATF שינויים וכללים חדשים לאחר 9/11

פרק 4- סיכום

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במדינה המודרנית, תושבי המדינה יכולים לחיות את חייהם כאשר החשש מאלימות פוליטית מוגבל לשני מקורות: מדינות זרות והמדינה שלהם. ההצדקה של המדינה המודרנית להתערבות בחיי אזרחיה בכך שהיא מעניקה הגנה מלאה לאזרחיה מאלימות פוליטית זרה בתוך המדינה ומאפשרת להשתתף במאבקים פוליטיים נטולי אלימות. המדינה והאזרחים התרגלו למצב הזה וכל חריגה ממנו עלולה לערער את עצם קיומה של המדינה. כאשר הצליחה המדינה להתגבר על אלימות פוליטית זרה, כל הפעלת כוח של אלימות פוליטית בשטח של המדינה המודרנית גורם לזעזוע רציני. (נוח הררי, 2009)
ניסוח נכון ואפקטיבי של אסטרטגית הביטחון של מדינה, מתחיל עם הגדרה של האינטרסים הלאומיים והאיומים על האינטרסים הללו. בעשורים האחרונים ניתן לראות שהאיום מצד שחקנים פוטנציאלים של מדינות לאום ירד באופן משמעותי ביחס למה שהיה במהלך המאה ה-20. אסטרטגיית הביטחון של ארה"ב החלה להעניק חשיבות רבה לאיומים בלתי קונבנציונליים ובמיוחד לטרור בינלאומי.(Eikenberry,2014 )
המדינה המודרנית בהגדרתה מצדיקה את הקיום שלה בכך שהיא מבטיחה ביטחון לאזרחיה, כדי לקיים את ההבטחות האלה תוך בחינה מחדש של האיומים החדשים הניצבים בפניה עליה לעבור שינויים להקים מנגנוני ביטחון ולחוקק חוקים חדשים כדי להתמודד ביעילות. (נוח הררי, 2009)

תגים:

טרור · מגדלי התאומים · מדעי המדינה · אטום · נשק גרעיני · מדיניות · פיגועים · אל קאעידה · אלקעידה · אל קעידה · דאעש · אסלאם · איסלמי · טרור בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השינוי במדיניותה של ארה"ב כלפי טרור בינלאומי וטרור גרעיני בעקבות 9/11", סמינריון אודות "השינוי במדיניותה של ארה"ב כלפי טרור בינלאומי וטרור גרעיני בעקבות 9/11" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.