היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרטיות המידע ברשתות חברתיות - פייסבוק מה הם יודעים עלינו

עבודה מס' 070342

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וניתוח ממצאי סקר קצר בשאלה: באיזה אופן באה לידי ביטוי פעילות המשתמש בפייסבוק בכל הנוגע לחשיפת מידע אישי?

5,495 מילים ,28 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

פייסבוק, שמאז ההנפקה שלה חייבת לתת דין למשקיעים ושורת הרווח הפכה למניע המרכזי שלה, טוענת כי היא אוספת מידע במטרה לספק לגולשים את הפרסומות הרלוונטיות ביותר, אך באיזה מחיר? האם יש הצדקה לאובדן הפרטיות המטורף הזה? ומה יקרה אם כל המידע שנאסף בפייסבוק ידלוף מהמאגרים שלה לרשת והיה נגיש לכלל הציבור?. מטרת מחקר זה היא לבחון באיזה אופן בא לידי ביטוי אלמנט החדירה לפרטיות של פייסבוק ומה בעצם הם יודעים עלינו?
מטרת המחקר היא לבחון כמה מידע המשתמשים מנדבים לפייסבוק בעצמם והדרכים בהן הם עושים זאת. המחקר בוצע באמצעות סקירת מחקרים ומאמרים מן הספרות המקצועית בתחום וכן באמצעות חלוקת שאלונים למשתמשי פייסבוק. במסגרת המחקר חולקו 20 שאלונים, עשרה לגברים ועשרה לנשים תוך חלוקה לקבוצות גיל. השאלונים ינסו לבחון באיזה מידה משתפים הגולשים פרטים מחייהם במהלך השימוש ברשתות החברתיות. השאלות נעו על מנעד של חמש תשובות אפשריות (בתדירות גבוהה, בתדירות נמוכה, בתדירות מסוימת, כמעט ולא, בכלל לא). באמצעות ניתוח תשובות הנשאלים, מחקר זה ניסה לקבל תמונת מצב עדכנית על דפוסי ההתנהגות של הפרטים השונים בכל הנוגע לפרטיות ברשת החברתית.
מחקר זה יכלול ניתוח ספרות המחקר וניתוח ממצאי הסקר וזאת במטרה לענות על שאלת המחקר: באיזה אופן באה לידי ביטוי פעילות המשתמש בפייסבוק בכל הנוגע לחשיפת מידע אישי?

ראשי פרקים:
מבוא
רשתות חברתיות
פרטיות המידע בפייסבוק
הפרטיות בפייסבוק על סדר היום הציבורי
המחקר הנוכחי - מתודולוגיה, משתנים ונתונים
דיון, סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

המונח מדיה חברתית מתאר פלטפורמות שונות אשר מאפשרות יצירת רשתות של קשרים חברתיים, יצירת תוכן, ושיתוף מידע על ידי המשתמשים. אמצעי המדיה החברתיים מספקים קשת רחבה של מקורות חדשים שבהם נמצא מידע מקוון שנוצר והופץ על ידי הצרכנים, מתוך כוונה ליידע, להעשיר ולהשכיל זה את זה באשר למוצרים, מותגים, רכישות וכיוצא בזה.
האינטרנט הפך לכלי תקשורת מרכזי ועיקרי עבור הצרכנים, וכיום הוא מקור המידע העיקרי בעבורם במקום עבודתם ובביתם של הצרכנים הגולשים. צרכנים אשר נעזרו בעבר במקורות המסורתיים של הפרסום (רדיו, טלוויזיה, מגזינים, עיתונים וכדומה), דורשים בעידן הטכנולגי שליטה רבה יותר על צריכת המדיה שלהם ועל גישה מידית ונוחה למידע. הודות למגוון הטכנולוגיות והפלטפורמות החדשות התפתחה אפשרות של העברת מידע מקוון בזמן אמת בדרכים שונות, ביניהן הודעות דואר אלקטרוני וצ'אט, וידאו, יוטיוב ופייסבוק, אשר בהן המידע עובר באופן כמעט מיידי למספר רב של פרטים. יתרה על כך, המדיה החברתית נתפסת בעיני הפרטים הצרכנים כמקור מידע אמין, המספק מידע על אודות מוצרים ושירותים שונים, יותר מאשר חברות אשר מעבירות מסרים בכלים של כלי התקשורת המסורתית.

תגים:

פייסבוק טוויטר · רשתות חברתיות · רשת חברתית · אינטרנט · פרסום · פרסומות · שיווק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרטיות המידע ברשתות חברתיות - פייסבוק מה הם יודעים עלינו", סמינריון אודות "פרטיות המידע ברשתות חברתיות - פייסבוק מה הם יודעים עלינו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.