היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי צבא-חברה בישראל: שוויון מגדרי בצה"ל

עבודה מס' 070031

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשירות נשים בצה"ל תוך התייחסות למסקנות ועדת שגב.

1,547 מילים ,8 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

אופן שירותן של נשים בצה"ל מאז הקמת המדינה שיקף מודל ייחודי שלא קיים בצבאות במדינות זרות. גיוס נשים לצה"ל הוא גיוס חובה המוסדר בחוק. עובדה זאת הינה ייחודית ועשויה הייתה לפעול לשוויון מגדרי במערכת הצבאית שלה השפעה רבה על המערכת האזרחית. בפועל, שירות הנשים משמש ככלי להנצחת הפערים המגדריים בצה"ל. תהליך זה התחיל מהקמת צה"ל ועד היום (ששון לוי, 2011).
בעבודה זו אציג כיצד צה"ל מנציח את הפער המגדרי מראשית הקמתו ועד היום, תוך התייחסות למסקנות ועדת שגב שכונסה ב-2007. עבודה זאת תציג כי מסקנות הועדה ממחישים ואף מחריפים את הפערים המגדריים בצה"ל. בנוסף, עבודה זאת תסביר אלו שיקולים בצה"ל הדוחים את הדו"ח מהווים חידוש אשר להם השפעה עמוקה על החברה הישראלית.

שיטת המחקר: ניתוח מסקנות ועדת שגב והשיקולים שהובילו לדחייתו על צה"ל כפי שהוצגו בפרוטוקול לקידום מעמד האישה (2009) ובכתבה בעיתון הארץ (הראל, 2011).

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מקרה הבוחן
שיטת המחקר
ניתוח הממצאים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שירות הנשים בצה"ל מאופיין על פי מודל ההכלה וההדרה החלקית. מודל זה מהווה את התווך שבין שתי גישות מנוגדות. מחד גיסא, מודל ההדרה המלאה שמשמעותו שנשים נעדרות כליל מהצבא ומאידך גיסא, מודל ההכלה המלאה שמשמעותו שילוב מלא של נשים בצבא. בצה"ל הנשים מחויבות בשירות צבאי אך הן אינן יכולות לשרת במגוון התפקידים נרחב כמו תפקידי לחימה ותפקידים יוקרתיים נוספים. סוגיה זאת יוצרת יכולת מוגבלת, אם בכלל, להתקדם בסולם הדרגות (בן אליעזר ורובינס, 2005).

תגים:

נשים · שיוויון · מגדר · חיילות · לוחמות · אי שוויון מגדרי · מעמד האישה · שילוב נשים · צבא

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי צבא-חברה בישראל: שוויון מגדרי בצה"ל", סמינריון אודות "יחסי צבא-חברה בישראל: שוויון מגדרי בצה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.