היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות דמוקרטיים של הפטור מגיוס של חרדים

עבודה מס' 069868

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באילו תנאים עולה הפטור החרדי מהגיוס לצה"ל עם העקרונות הדמוקרטיים?

9,092 מילים ,24 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו ברצוני לבדוק את סוגיית הפטור של החרדים כאשר שאלת המחקר היא: באילו תנאים עולה הפטור החרדי מהגיוס לצה"ל עם העקרונות הדמוקרטיים?

לאור זאת, בעבודה זו ברצוני לבדוק את סוגיית הפטור של החרדים כאשר שאלת המחקר היא: באילו תנאים עולה הפטור החרדי מהגיוס לצה"ל עם העקרונות הדמוקרטיים?
בחרתי בשאלת מחקר זו משום שנושא זה של גיוס החרדים מאוד מסקרן ומעניין אותי גם לאור היותו אקטואלי ביותר כיום עם אישור הממשלה (בחודש יולי 2013) אשר אישרה את המתווה לשוויון בנטל. אחרי 65 שנה אישרו את המתווה לשוויון בנטל. וכפי שטוען ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נעשה את השינוי בהדרגה תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי. המטרה שלנו היא כפולה - שילוב של צעירים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי ושילובם בשוק העבודה. אני מייחס חשיבות רבה לשילובם של ערביי ישראל, המתווה עדיין איננו שלם אך יש לטפל בסוגיה זו".
אולם, בעבודה זו ברצוני להציג את הצד שמנגד - החרדי ואת ההצדקות וההנחות הדמוקרטיים העולים לצידם של בחורי הישיבות. האמנם עיקרון השוויון, המצפון, כבוד האדם וחירותו יכולים לאזן וגשר את העקרונות הדמוקרטיים של המדינה לעומת לימוד התורה כערך עליון של החרדים?

שיטת המחקר - בעבודה זו אשתמש בשיטת ניתוח תוכן איכותני. על ידי שימוש בספרים, מאמרים, ואתרי אינטרנט שונים אשר מנתחים את סוגיית הפטור לתלמידי הישיבות משירות בצה"ל. המטרה היא לתת מענה או תשובה לקובעי המדיניות המחייבים את כלל החרדים להתגייס. בנוסף, אציג נימוקים דמוקרטיים העומדים לצידם של החרדים כאשר ברצונם לקבל פטור כולל כמו: ציות להלכה ולרבנים במסגרת חופש המצפון, שמירה על זכויות מיעוט, הסכמה עממית לפטור ופטור גם לערבים.
העבודה תחולק ל-3 פרקים מרכזיים:
בפרק הראשון, אציג סקירה היסטורית בסוגיית השחרור של חרדים משירות בצה"ל, כלומר תולדות השחרור משירות בצה"ל והיחס אליו: ממלחמת השחרור, הרב הרצוג, בן גוריון וראשי החרדים, ועד מפלגת הליכוד ומדיניותה.
בפרק השני, הפרק המרכזי לעבודה זו, אציג את התנאים לקבלת הפטור כנימוקים דמוקרטיים המשקפים את עמדתם של החרדים בדבר הפטור מצה"ל.
הפרק השלישי יענה על שאלת המחקר בניתוח רחב הנוגע לתנאים של הפטור החרדי מהגיוס לצה"ל עם העקרונות הדמוקרטיים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: סקירה היסטורית: סוגיית השחרור של חרדים משירות בצה"ל
פרק 2:התנאים לקבלת הפטור מגיוס לחרדים
א. קבלת עיקרון חופש הדת
ב. עיקרון השמירה מדת ושמירה על זכויות המיעוט
ג. הסכמה עממית לפטור
ד. פטור גם לערבים?
ה. ארה"ב וגרמניה כמקרי בוחן בסוגיית הפטור
פרק 3: דיון: האמנם מתן הפטור משירות צבאי עולה בקנה אחד עם העקרונות הדמוקרטיים?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למן הקמתה של מדינת ישראל ועד לאחרונה הוסדרו שאלות דת ומדינה בישראל באמצעות הדוקטרינה המכונה סטטוס קוו. זו הקפיאה למעשה כל מחלוקת בענייני דת ומדינה, תוך שהיא משמרת את המצב המשפטי ששרר עם קום המדינה. ההנחה המקובלת הייתה שהסטטוס-קוו, שנתפס ככלל השתק לא-פורמלי, משמש תנאי הכרחי ליצירתה ולהמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית. הוסכם על הכול שישראל ניצבת לפני בעיות חמורות מחוץ, ולפיכך היא חייבת להימנע מוויכוחים פנימיים שעלולים לערער יציבותה הפנימית. (6)

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות דמוקרטיים של הפטור מגיוס של חרדים", סמינריון אודות "עקרונות דמוקרטיים של הפטור מגיוס של חרדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.