היישום אינו מחובר לאינטרנט

גזענות במגרשי כדורגל

עבודה מס' 069767

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור התופעה תוך התייחסות למקרה של בית"ר י-ם ו"לה-פמיליה".

2,298 מילים ,19 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ההגדרה המקובלת לגזענות היא "ייחוס של נחיתות, לאדם או לקבוצה, על-ידי שימוש בתכונה סטריאוטיפית ועל-ידי ניסוח ההבדל בין הקבוצות במונחים של מהות ביולוגית שאינה משתנה" (שנהב, 2012).
גילויי גזענות במגרשי הכדורגל אינם המצאה ישראלית, ולבטח לא 'שיכלול' של אוהדי בית"ר ירושלים. התופעה קיימת מזה שנים רבות בליגות הכדורגל ברחבי העולם, בעיקר באירופה. ההבדל היחיד הוא שבישראל, הגזענות היא על רקע דתי (נגד ערבים ומוסלמים), בעוד בחו"ל הגזענות היא על רקע ביולוגי (צבע עור). ככל שגדל מספר הכדורגלנים שחורי-העור בליגות הכדורגל האירופיות, כך הלכה והתרחבה תופעת הקריאות הגזעניות, הנהמות ובמקרים מסוימים אלימות פיזית של ממש, כמו השלכת בננות לעבר כדורגלן שחור-עור. (דן, 2013)

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהי גזענות
3. חוקים נגד גילויי גזענות
4. גזענות במגרשי הכדורגל - תופעה עולמית
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ב-30 בינואר 2013 קיימה הנהלת בית"ר ירושלים מסיבת עיתונאים רשמית, בה הוצגו שני שחקני הרכש הצ'צ'נים, הקשר ג'בראיל קדאייב והחלוץ זאור סדאייב, לשעבר שחקני מועדון הכדורגל "טרק גרוזני". את עסקת הרכש סגר ארקדי גאידמק, הבעלים של מועדון בית"ר ירושלים, בזכות קשריו עם נשיא צ'צ'ניה ובברכתו (בן-זיו, 2013).

תגים:

ספורט · כדורגל · טועאמה · ערבים · קדאייב וסדייב · אלימות · ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גזענות במגרשי כדורגל", סמינריון אודות "גזענות במגרשי כדורגל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.