היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפוגגות מיתוס הצבר וצמיחתה של ילדות אינדבידואליסטית בעולם פוסט מודרני

עבודה מס' 069747

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד דמויות הילדים המטפלים בהוריהם בסרטים הישראלים של שנות האלפיים מעידות על התפוגגות מיתוס הצבר וצמיחת תפישה אחרת של ילדות, ההולמת את האינדיבידואליזם הפוסט מודרני?

8,777 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודת מחקר זו תעסוק בשאלה האם וכיצד דמויות הילדים המטפלים בהוריהם בסרטים "הכוכבים של שלומי" (שמי זרחין, 2003), "אדמה משוגעת" (דרור שאול, 2006), ו"איים אבודים" (רשף לוי, 2008) מעידות על התפוגגות מיתוס הצבר וצמיחת תפישה אחרת של ילדות, ההולמת את האינדיבידואליזם הפוסט מודרני?

הסיבה שבחרתי לעסוק ולחקור נושא זה היא כתוצאה מהבחנתי כי בסרטים המוקדמים של הקולנוע הישראלי ועד השנים האחרונות התחולל שינוי בתפיסת עולמו של גיבור הסרטים, ודמות הילד בפרט. בעוד גיבור הסרטים המוקדמים גולם והוצג ע"פ מאפיינים תרבותיים מסוימים כשבראשם חזון ציוני מובהק וחתירה מתמדת לדאגה ומאבק למען היישוב היהודי כדוגמת דמותו של אורי, גיבור הסרט "הוא הלך בשדות" (אסי דיין, 1967), אשר מקריב את כולו למען המפעל הציוני וההגנה על מדינתו תוך מיקום חייו האישיים במקום השני אחרי הדאגה למדינה - אינטרס קולקטיבי על פני אינטרס אישי של דמויות הסרטים.
בשונה מכך, בסרטים אשר נוצרו בשנים האחרונות בקולנוע הישראלי, וביניהם הסרטים אותם בחרתי לנתח ומהם להדגים במהלך כתיבת העבודה בפרט, שלומי, דביר וארז, גיבורי הסרטים, מכורח נסיבות אשר אינן תלויות בהם, משנים את "חוקי המשחק", שוברים את תבנית העלילה המקובלת ומעמידים את בעיותיהם האישיות מחיי הבית והמשפחה על פני הכול, במקום הראשון.

בגוף עבודת מחקר זו אפרט בהרחבה נקודות ספציפיות אשר באמצעותן ניתן יהיה להגיע אל הוכחת או הפרכת השערת המחקר הראשונית ממנה אני יוצאת, ביניהן דמותו של הצבר הישראלי - מקור המושג "צבר" אשר הוצג בסרטים המוקדמים ודמות הילד "המודרני", המעבר מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם בחברה הישראלית ומלאומיות לפוסט מודרניזם. כמו כן, אדון גם בשאלה מהי ילדות ואובדנה מזוויות פסיכולוגיות וחברתיות, דיון אשר ביכולתו לתרום להבנת הסיבה לתמורות שהתחוללו באפיון דמות הילד בסרטים מאז ועד היום.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. דמות הצבר
2.1 אפיון הדמות ומקור השם
2.2 הצבר כסמל סטאטוס ולוחם למען המדינה
2.3 מהירואי לאנטי פראייר
2.4 הצבר בן מקום לתקופה
3. מלאום לפוסט מודרניזם - השינוי בדמות הילד, גיבור הסרטים והמניעים לכך
3.1 מודרניזם קולנועי והקולנוע האישי
3.2 מוסד המשפחה כפי שנתפס בקולנוע הפוסט מודרני בארה"ב
3.3 הסצינה הישראלית
4. הילדות ואובדנה
4.1 ראשית הילדות והגדרתה
4.2 אובדן הילדות
4.3 היפוך תפקידים בן הורים לילדים
5. הילד והוריו ומול החברה - ניתוח הסרטים
-"הכוכבים של שלומי"
-"אדמה משוגעת"
-"איים אבודים"
סיכום ומסקנות
בביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עוז (1997) טוען בספרו כי קווים לדמותם של בני הדור השני לארץ, המכונים "דור הצברים", אשר היגרו למדינת ישראל בצעירותם או נולדו בה נטמעו במסגרות חברתיות של תנועת הפועלים בארץ. עוד מסביר אלמוג כי הגדרת דמותו של הצבר היא איננה הגדרה ביולוגית אלא הגדרה תרבותית. לדבריו, מדובר על דור שחונך על טהרת מיתוס החלוץ המיישב את הארץ ונלחם בעבורה במסגרות שונות כגון הפלמ"ח וההגנה.

תגים:

אובדן הילדות · טיפול בהורים · הורים נכים · ילדים מבוגרים · הצבר · לאום · פוסט מודרניזם · היפוך תפקידים · הורים · ילדים · קולנוע · עוז אלמוג · אינדיבידואליזם · קולקטיביזם · ציונות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפוגגות מיתוס הצבר וצמיחתה של ילדות אינדבידואליסטית בעולם פוסט מודרני", סמינריון אודות "התפוגגות מיתוס הצבר וצמיחתה של ילדות אינדבידואליסטית בעולם פוסט מודרני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.