היישום אינו מחובר לאינטרנט

פמיניזם פוסט מודרני וייצוגו בקולנוע

עבודה מס' 069560

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הדמויות הנשיות בסרטיו של רידלי סקוט משקפות את התפיסות של הפמיניזם הפוסט מודרני?

3,629 מילים ,8 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו אפגיש בין שני עולמות, שבהכרח מצטלבים זה בזה ומושפעים זה מזה: קולנוע ופילוסופיית הפמיניזם. בכוונתי להפגישם דרך הייצוג הקולנועי של הגישה הפמיניסטית הפוסט מודרנית. כחלק ממפגש עולמות זה ועל מנת לצמצם דיון רחב למשהו קונקרטי, בכוונתי להדגים זאת תוך התמקדות ברידלי סקוט - במאי קולנוע ששם במרכז סרטיו דמויות נשיות שנחשבות לחזקות. בבסיס הגישה הפמיניסטית הפוסט מודרנית (להלן פמיניזם פ"מ) עומדת שאלת הייצוג. גם בבסיסו של הקולנוע עומדת שאלת הייצוג, שלמעשה מגדירה אותו ואת דמויותיו לפרטי פרטים. רק על ידי פירוק וניתוח ניתן לבחון את הגישה של הקולנוע כלפי הדמויות המיוצגות בו. אם בקריאה 'שטחית' ניתן לומר כי דמויותיו של סקוט הן דמויות נשיות חזקות, עלינו להיות מסוגלים לעמוד על כך גם בקריאה עמוקה יותר.
בחרתי בשני סרטים של סקוט משנות ה-90 שבמרכזם דמויות נשיות. הראשון 'ג'י.איי. ג'יין' (G.I.Jane,1997), והשני 'תלמה ולואיז' (Thelma& Louise 1991).

בעבודה אכנס בפירוט לתפיסות הפוסט הפמיניסטיות אשר מבוססות על פילוסופים פוסט מודרניים חשובים, שהיוו בסיס לתפיסה הפוסט פמיניסטית ואחבר אותם לקולנוע ולדרכי ייצוג האישה בקולנוע.

קטע מהעבודה:

הפמיניזם נולד כתגובה למציאות חייהן של הנשים כקבוצה בחברה האנושית. הגל הפמיניסטי יצא מנקודת ההנחה ש"למרות שנשים הן בנות אדם לכל דבר ועניין, הן אינן נהנות משוויון זכויות והזדמנויות" (קמיר.א, פמיניזם זכויות ומשפט, 2002, עמ' 17). קמיר טוענת כי מטרתה האידיאולוגית של תנועת הפמיניזם היא "שיפור מצבן של נשים בעולם" (שם, 19). התנועה "משלבת פעילות חברתית אקטיביסטית והגות תיאורטית ואקדמית. הפמיניזם מעודד הגדרה עצמית של נשים, העלאת מודעות והעצמה נשית, ניעות חברתית ושחרור יחד עם מחקר ביקורתי, שיטתי של כל תחומי 'מדעי האדם'" (שם). קמיר מוסיפה כי התנועה הפמיניסטית "חושפת את מנגנוני הדיכוי [וההדרה] של הנשים"; וזהו למעשה המכנה המשותף לכל תחומי הפעילות הפמיניסטית (שם, 20).

תגים:

פמיניזם · פילוסופיה · ייצוג האישה · תלמה ולואיז · ג'י איי ג'יין · רידלי סקוט · קולנוע · פמיניזם וקולנוע · פוסט מודרניזם · פוסט פמיניזם · נשים · ייצוג נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פמיניזם פוסט מודרני וייצוגו בקולנוע", סמינריון אודות "פמיניזם פוסט מודרני וייצוגו בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.