היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסריות המחקר הקליני בתרופה ניסויית

עבודה מס' 069501

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השימוש בתרופות דמי- "פלסבו" - לצורכי מחקרים קליניים.

5,348 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

שוק התרופות הוא שוק המצוי בצמיחה מתמדת ובתחרות גוברת, וחברות תרופות רבות נאבקות לשחרר למדפים מוצרים חדשים. הוצאת מוצר חדש לשוק כרוכה בהוכחת חברות התרופות כי מדובר במוצר שהוא גם בטיחותי וגם יעיל. על מנת לעשות זאת עריכת ניסוי קליני היא הליך מחייב.
עריכת ניסוי מבוקר בהשתתפות בני אדם מעלה קונפליקטים מוסריים בין הגורמים השונים הנוטלים חלק- חברת התרופות (השלוחים מטעמה), החוקרים, ונשואי המחקר (המשתתפים). (Fisher, 2008).
הניסוי הקליני הוא ניסוי הנערך בתנאים מבוקרים ומפוקחים בבני אדם שמטרתו היא בחינת יעילותה של תרופה או טיפול תרופתי תוך הקפדה על רמת בטיחות השימוש בטיפול רפואי מסוים. לניסוי הקליני חשיבות מרכזית בשמירה על בריאות הציבור הרחב באמצעות מניעת השימוש בתרופות ובטיפולים בעלי יעילות נמוכה או תופעות לוואי קשות המסכנות את בריאותו של המטופל או את איכות חייו.
בשני העשורים האחרונים חלה עלייה נרחבת בשימוש בתרופת דמה- הפלסבו.
באמצעות הפלסבו ניתן לבדוק את יעילותה והשפעתה של תרופה ניסיונית, וזאת באמצעות עריכת השוואה בין קבוצות מטופלים: קבוצה הנוטלת את הטיפול התרופתי וקבוצה הנוטלת את הפלסבו.
אף על פי שלפלסבו יתרונות רבים במחקר הקליני ישנן גם כמה בעיות אתיות העולות כאשר הפלסבו לוקח חלק במערך מחקרי.
בעבודה זאת אדון בבחינת המוסריות של חברות התרופות כאשר מתבצע מחקר ניסויי וכן בבחינת מוסריות השימוש בתרופת דמה - פלסבו, בניסוי קליני.
שיטת המחקר בה בחרתי היא סקירה ספרותית של חוקרים על מוסריות המחקר הקליני. בסופה אבצע ניתוח של מוסריות ניסויים אלה בהסתמך על מיתוסים מעולם העסקים וכן באמצעות מודל השלבים לקבלת החלטות כפי שמופיעים בספר הקורס "מוסר ועסקים" (גבע, 2000).

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1. הצהרת הלסינקי
1.2. הגדרת הבעיה המוסרית
2. השפעת עריכת ניסויים קליניים של תרופה ניסויית בבני אדם
2.1. היבט כלכלי/עסקי :
2.2. היבט מוסרי:
2.3. היבט חוקי:
3. ניתוח על פי מיתוסים בעולם העסקים
3.1. מיתוס השוק כג'ונגל:
3.2. מיתוס הרווח:
3.3. מיתוס העסקים כמשחק:
4. ניתוח על פי מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות בעסקים
4.1. הערכה על בסיס עקרונות
4.2. ניתוח על פי עקרון התועלתנות
4.3. ניתוח על פי חובות וזכויות
4.4. ניתוח לפי צדק
4.5. פיתרון על פי הסגולה הטובה :
4.6. החלטה על בסיס הסכמה :
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הצהרת הלסינקי קובעת כי "במחקר רפואי על בני אדם, שיקולים הנוגעים לטובתו האישית של המשתתף במחקר צריכים לבוא בראש סדר העדיפויות על פני האינטרסים של המדע והחברה" .(Deriven , Levental, March , Wolraich , Zito, 2004).

תגים:

פלסיבו · מחקר · רווח · חברות התרופות · תרופה · מוסריות · קליני · מודל השלבים · מיתוס · מוסר בעסקים · אתיקה · אתיקה רפואית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסריות המחקר הקליני בתרופה ניסויית", סמינריון אודות "מוסריות המחקר הקליני בתרופה ניסויית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.