היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרטוריקה של בנימין נתניהו לקראת בחירות 1996

עבודה מס' 069469

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח העימות עם פרס ודיון בשאלה האם מדובר ב"פוליטיקאי החדש" הראשון של הפוליטיקה הציבורית בישראל.

5,559 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

לנוכח התרופפותן של המפלגות הפוליטיות בשנים האחרונות, נוצרה תחושה שהפוליטיקאים מגבשים את מדיניותם ישירות עם העם באמצעות התקשורת, מבלי להזדקק למוסדות מתווכים. הרציונאל מאחורי גישה זו לפי טיילור וקרנל, הוא שהמנהיג יבטיח את שלטונו כל עוד לא יעורר תחושה של שרירות אדונית, וייטע תחושה בציבור שהוא מבין את תחושותיו ופועל למען ענייניו היום יומיים (גלילי: 2004, 34). בנימין נתניהו, בשל מרכיבי אישיותו וניסיונו האישי עם הפוליטיקה האמריקאית, הינו הפוליטיקאי הישראלי הראשון המזוהה עם המעבר לפרסונליזציה ודגש על הופעה תקשורתית בזירה הפוליטית, כבר בשנות התשעים.
על כן, ברצוני לבחון את הופעותיו התקשורתיות ונאומיו בפרט של בנימין נתניהו במהלך הקמפיין לקראת בחירות 1996. בעזרת בדיקה זאת, אנסה לבסס או להפריך האם נתניהו עומד בקריטריונים של "הפוליטיקאי החדש". קריטריונים אלה, נמצאים בספרות המקובלת של הדיסציפלינה לתקשורת פוליטית, ובניהם מאפיינים כגון חדירה לפרטיות התא המשפחתי של המנהיג, והצגתו בפעילות יומיומית שגרתית. בכוונתי להתמקד ברטוריקה של נתניהו בעימות המצולם שלו מול שמעון פרס, ולהסיק ממנה: האם מדובר ב"פוליטיקאי החדש" הראשון של הפוליטיקה הציבורית בישראל.
לאחר מכן, אפתח דיון לגבי המגמה של מעבר הפוליטיקה לאישית, ואבחן האם מגמה זאת התפשטה בקרב פוליטיקאים נוספים בישראל. השאלות אותן אעלה בשלב זה הן: האם מפלגות נוספות בישראל מעמידות את מנהיגן במרכז הבמה? האם לאור העידן התקשורתי, יכולת ההופעה התקשורתית של מנהיגים בישראל נהפכה למשמעותית יותר מהמפלגה עצמה, ומהאידיאולוגיה אותה היא שואפת לקדם? האם לאור הקמתן של מפלגות "מרכז" חדשות, חלקה המרכזי במערכת הפוליטית נהפך לזירת התגוששות תקשורתית בלעדית לשחקנים בעלי כישורים הולמים?
המתודולוגיה בה אשתמש: החומר ספרותי הרב הקיים בנושא, עוסק בעיקר בסקירה וסיכום תוך התייחסות למאפייני הפוליטיקאי. בכוונתי לבצע תחילה סקירה, על מנת לבחון את נאומיו של בנימין נתניהו לקראת מערכת הבחירות של 1996, במהלך העימות הטלוויזיוני שנערך בינו לבין שמעון פרס.- המונחים המרכזיים אשר ייבחנו:
- פרסונליזציה: מהי מידת ההתמקדות בנתניהו ולא במפלגת הליכוד.
- אידיאולוגיה: נתונה לתזוזה/ קבועה. מהן העמדות הנצפות שהשתנו ביחס לעמדות המסורתיות של המפלגה.
- רטוריקה: כיצד באים לידי ביטוי מאפייני ה"פוליטיקאי החדש" בנאומיו של נתניהו. זאת היא כמובן ליבת העבודה והטענה המרכזית היא שהרטוריקה של נתניהו מכילה את המאפיינים של ה"פוליטיקאי החדש".

תוכן עניינים:
מבוא
מאפייני ה"פוליטיקה החדשה"
פרסונליזציה כמאפיין בולט בפוליטיקה
הרקע לבחירות 1996 וכישלון הסכמי אוסלו
בנימין נתניהו - רקע אישי
הרטוריקה של נתניהו בעימות הבחירות
דיון ומסקנות
נספח - תמלול העימות הטלוויזיוני 1996
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגישה הרביעית שמה דגש על התנהגות פוליטית. אזרחי דמוקרטיות מתועשות ברחבי העולם, נוטים להיכנס יותר לפעילות ציבורית בין אם בעמותות או בפלגים נוספים של החברה האזרחית, ולהישען פחות על מתווכחים מוסדיים. פעילות זאת משקפת לפי ישי את "שקיעתה של פעילות פוליטית המוכוונת על ידי אליטות...ואת עלייתן של קבוצות בעלות מוכוונות לסוגיות מוגדות, הקוראות תיגר על האליטות" (שם: 177).

תגים:

תקשורת פוליטית · רטוריקה · נתניהו · פוליטיקה חדשה · פרסונליזציה · הטל-פוליטיקאים · טלויזיה · טלביזיה · ביבי · קמפיין · בחירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרטוריקה של בנימין נתניהו לקראת בחירות 1996", סמינריון אודות "הרטוריקה של בנימין נתניהו לקראת בחירות 1996" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.