היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינויים ותמורות בחינוך היהודי בגרמניה בתקופת הנאורות

עבודה מס' 069348

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפיסות המתקדמות של המשכילים הגרמנים אל מול הרבנים והתפיסות המסורתיות.

2,075 מילים ,5 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

תנועת ההשכלה היהודית החלה להתפתח במאה השמונה העשרה והיא חלק מן הנאורות האירופית. רעיונות הנאורות התפשטו בקרב יהודים מעטים במרכז אירופה ובמערבה. המשכילים היהודים בקשו לתקן את החברה היהודית על פי ערכי הנאורות אך תפיסותיהם ופעולותיהם עוררו מחלוקת בקרב רבנים ואנשי ציבור שחששו כי החינוך המסורתי היהודי ייעלם.
היוזמה לביצוע רפורמה מקיפה בחינוך היהודי המסורתי באה מגורמים שלטוניים ומגורמים יהודים כאחד, אך התהליך עצמו לא היה רציף ולווה בעכבות ומשברים רבים לאורך כל שלבי התפתחותו. השלבים שעבר תהליך החינוך היהודי הושפעו מגורמים שונים מבית ומחוץ שעיכבו את התפתחותו ומהלכו הרציף ומאלו שסייעו להתרחבותו ומיסודו לאורך התקופה.
בעבודה זו אנתח את השינויים והתמורות שהתרחשו בחינוך היהודי בתקופת הנאורות. שאלת המחקר שתלווה אותי בעבודה תהיה: האם המשכילים היהודים רצו 'לגרמן' את היהודים או שהם באמת שאפו לשלב את היהודים בחיים הכללים בחברה? אני אנסה לעמוד על שאלה זו לאורך העבודה כאשר אנתח את המקורות אשר ברשותי.

קטע מהעבודה:

אירוע מרכזי ראשון שברצוני להתייחס אליו הוא הקמת בית הספר היהודי הראשון במסגרת תנועת ההשכלה בשנת 1778 בברלין. מקימי בית הספר היו דוד פרידלנדר וחותנו דניאל איציג. בית הספר פעל עפ"י רוח ההשכלה היהודית המתקדמת ולכן פרידלנדר רצה שבבית הספר ילמדו נושאים חברתיים ותרבותיים ולא רק דת ומסורת(1).

תגים:

חינוך יהודי · השכלה · מנדלסון · אשכנז · גרמניה · תנועת ההשכלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינויים ותמורות בחינוך היהודי בגרמניה בתקופת הנאורות ", סמינריון אודות "שינויים ותמורות בחינוך היהודי בגרמניה בתקופת הנאורות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.