היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות מוסרית של תאגידים כלפי איכות הסביבה

עבודה מס' 069340

מחיר: 150.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על פי עקרונות המוסר.

6,323 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

על רוב הבעיות הסביבתיות ואולי אף על כולן כיום ניתן לומר כי הן גלובליות. בין אם הנושא הוא זיהום אוויר או מים, שינוי במזג האוויר, או הרס של בית גידול של זן נכחד, הפגיעה מורגשת הרבה מעבר לגבולות של ארץ מסוימת. גישות שונות בין לאומים שונים קימות כלפי איכות הסביבה ודרך ההתייחסות אליה. ולכן בבואנו להתייחס לבעיות איכות הסביבה עלינו להגדיר לפי אלו אמות מידה מוסריות עלינו להתייחס.
לחברות רב לאומיות לעיתים יש עסקים במדינות בהן אמות מוסר שונות. לחברות אלו אשר פועלות במדינות מתפתחות, רמות המוסר בעיקר אלו השייכות לזכויות אדם ואיכות הסביבה דיי נמוכות בהשוואה לסטנדרטים שנמצאים במדינות האם שלהם. לבחור אילו אמות מוסר ליישם היא החלטה קשה למנהלים רבים בעיקר מפני שכל כיוון שבו יבחרו יהיו לו השפעות גדולות.
עליית המודעות בנושא איכות הסביבה הביא על תאגידים שינוי תפיסה ביחס לאיכות הסביבה. תאגידים רבים יודעים שמיקסום הרווח לטווח הקצר על חשבון איכות סביבה יכול לגרום לקיטון ברווחים לטווח ארוך (פרדוקס הרווח) ולכן הרבה תאגידים אכן משקיעים במיחזור לטובת הסביבה. אך נשאלת השאלה. האם זה מספיק? האם החברה אכן מוכנה לוותר על רמות הצריכה המטורפות למען איכות הסביבה? לשאלות אלה ושאלות נוספות אנסה להתייחס בדיון זה.

תוכן העניינים:
הקדמה:
סקירה של איכות הסביבה וההתייחסות מצד תאגידים:
-מדוע חשוב לשמור על איכות הסביבה?
-העלאת המודעות לאיכות הסביבה - האם גרמה להפחתה בפגיעה באיכות הסביבה ?
-התייחסותם של תאגידים כלפי איכות הסביבה
כוחות השוק ("היד הנעלמה") ויכולתם לרסן את תופעת זיהום הסביבה
ריסון המערכת העסקית - הריסון החיצוני:
-התפתחות המערכת החוקית בעולם בנושא איכות הסביבה:
1. בישראל
2. ארה"ב
3. קנדה
4. יוון
-מגבלות הריסון החיצוני:
עקרונות המוסר בעסקים - האחריות המוסרית לשמירת איכות הסביבה
ניצול הסביבה על ידי מפעלים - מקרה חברת אקסון:
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1. אינטרס עצמי והתנהגות רציונלית: רוב הפעולות שאנו מבצעים במהלך היום לא נופלים במסגרת הפעולות הרציונליות לפי הכלכלה הקלאסית. אם בני האדם אכן יודעים שהם צורכים מוצרים שתהליך יצורם גורם לנזק סביבתי ופוגע בהם עצמם, אזי לפי הכלכלה הקלאסית הרציונל מצד בני האדם הוא לא לצרוך מוצרים "המזיקים לסביבה". כלומר "היד הנעלמה" היתה צריכה לגרום למוצרים אלה להיעלם, אך לא כך הדבר.

תגים:

איכות הסביבה · תאגידים · אחריות מוסרית · אקולוגי · גרינווש · greenwash · מוסר ועסקים · ירוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות מוסרית של תאגידים כלפי איכות הסביבה", סמינריון אודות "אחריות מוסרית של תאגידים כלפי איכות הסביבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.