היישום אינו מחובר לאינטרנט

נוער בסיכון

עבודה מס' 069334

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נשירת נוער מבית הספר כגורם מאפיין של נוער בסיכון.

3,744 מילים ,8 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

גלן ונלסון (1988,galenn & nelson) טוענים שכל בני הנוער בגיל ההתבגרות נמצא במצב סיכון. משום שהילד עובר מעבר הדרגתי מילדות לבגרות, המתבגר חווה תקופה סוערת, רווית רגשות וריגושים המאופיינת בשינויים פיזיולוגיים, קוגניטיביים ורגשיים.

בעבודה זו סקרתי את הנושא: נשירת נוער מבית הספר כגורם מאפיין של נוער בסיכון.
ניתן לראות כי תופעת הנשירה ממערכת החינוך הינה תופעה אוניברסאלית. השפעתה בעלת טווח רחב. לתופעה זו מאפיינים רבים הנובעים ממשתנים שונים, חלק מהמשתנים מצביעים כי הנשירה מגיעה בעקבות אי התמודדות בית ספרית, כלומר מאחר וישנם ילדים אשר אינם מתאמים את התנהגויותיהם לדרישות בית הספר ואף עושים מעשים שדרך הנהלת בית הספר לא נוחה מהם, הנהלת בית הספר בעל כורחה נאלצת להשהות ילדים אלו ולפעמים ההשהייה מסתיימת באי חזרתם ללימודים.

תוכן עניינים:
מבוא
-גורמי סיכון
תופעת הנשירה ממערכת החינוך בקרב בני נוער
-הסיבות לתופעת הנשירה ממערכת החינוך מתאפיינת בעקבות משתנים שונים והמרכזיים שבהם אלו
-הדרכים לצמצום הנשירה מתאפיינות בשלוש גישות עיקריות בצמצום אחוז הנושרים ממוסדות לימוד
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת הנשירה ממערכת החינוך או מניעתה אינה יכולה להישאר רק בעיית מערכת החינוך במדינה. מאחר ותופעת הנשירה נוגעת ומשליכה על תעשיית המדינה, על כלכלת המדינה ועל רווחת אזרחיה הצעירים היום והבוגרים בעתיד. תופעה זו משפיעה על תעסוקה ואבטלה, עוני והזנחה, על תופעת סמים ועבריינות, על הווה ועתיד במשפחות רבות ועל עתיד המדינה. (פיק, לאו ומיילס, 1987).

תגים:

נשירה · נוער · בית ספר · התמכרויות · סמים · נשירה גלויה · נשירה סמויה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נוער בסיכון", סמינריון אודות "נוער בסיכון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.