היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכות לשוויון בחינוך

עבודה מס' 069164

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הזכות לשוויון בפסיקה ובעקבות חוקי היסוד.

7,519 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

הזכות לחינוך הינה אחת הזכויות הכי בסיסיות שיש לו לאדם- לרכוש השכלה, ללמוד, להתפתח. בעולם בו ידע הוא כוח נדמה כי ברור לכל, שחינוך איכותי משפיע ישירות על העתיד האדם.
עם המהפכה החוקתית עליה הכריז השופט ברק, עם חקיקתם של חוקי היסוד: כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק, נדמה שמערך הזכויות בישראל עלה מדרגה.
זכויות אדם קיבלו הכרה חוקתית על ידי הממסד, ואין זה עניין של מה בכך, גם במדינה דמוקרטית כמו ישראל.
בבואי לכתוב עבודה בנושא שוויון בחינוך, לא הייתי בדעה שהמערכת מושלמת. בית המשפט לאורך שנים ארוכות פועל על מנת לתקן עוולות שונות שמקורן פעמים בהעדר מדיניות, לפעמים באטימות, כמעט תמיד חוסר הצדק זועק לשמיים.
דווקא בכל מה שקשור לחינוך ילדינו, נדמה היה, שעל המדינה מוטל הנטל לספק זכות זו לפי חוק, ובלי הבדלי דת, גזע, מין, מקום מגורים וכיוצ"ב. זאת חובתה של המדינה כמו גם אינטרס לאומי שלה לספק חינוך איכותי, נגיש, זמין ושוויוני לתלמידי ישראל, שבבוא היום נפגשים בכור הליבה של החברה הישראלית- הצבא. אך עם זאת, נדמה שאף שכולנו נולדים במדינה דמוקרטית, בה ערך השוויון הוא ערך יסוד ועמוד תווך מרכזי, לא כולנו זוכים לאותם ההזדמנויות שהמדינה מספקת, כפי שגם נראה במהלך העבודה.
הן הזכות לחינוך והן עיקרון השוויון עומדים זה לצד זה בהשלמה. נדמה, שהם לא יכולים להתקיים אחד בלעדי השני. שתי הזכויות הללו מאזנות אחת את השנייה שעה שהן מתנגשות, וכמעט תמיד, כפי שיוצג בעבודה אף אחת מהן לא זוכה למלוא היקף ההגנה בשעה שהן באות אחת על חשבון השנייה.

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק א'- הזכות לשוויון
פרק ב'- הזכות לחינוך
פרק ג'- הזכות לשוויון בחינוך
פרק ד'- מערכת החינוך- תמונת מצב
פרק ה'- הצעת חוק שוויון בחינוך
פרק ו'- משפט משווה- הזכות לחינוך ועקרון השוויון במשפט העברי
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

אנו חיים בעידן של זכויות אדם. זכויות האדם טיפסו ומצאו את מקומם בראש סדר היום העולמי. מסמכים בין לאומיים בדבר זכויות אדם נכרתו. בתי משפט בין לאומיים לזכויות אדם הוקמו. ניתן לומר בביטחון מלא, כי מרכיב מרכזי של הדמוקרטיה המודרנית, כפי שאנו מכירים אותה היום, הינו זכויות האדם. בלעדיהן, אין לדמוקרטיה קיום. לכל אדם שמורה הזכות הטבעית להכרה בזכויותיו. נקודת המוצא של הדמוקרטיה היא הזכות, היא טבעית לאדם.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכות לשוויון בחינוך", סמינריון אודות "הזכות לשוויון בחינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.