היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת "עשור הנפט" בערב הסעודית והשינוי הכלכלי-חברתי בעקבותיו

עבודה מס' 068436

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד בא לידי ביטוי השינוי הכלכלי-חברתי בעקבות הגידול בהכנסות מהנפט בקרב האוכלוסייה בערב הסעודית.

2,440 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לנתח את השפעת ההיבט הכלכלי-חברתי בערב הסעודית, בעקבות תקופת "עשור הנפט" (1973-1982).
אבחן כיצד בא לידי ביטוי השינוי הכלכלי-חברתי בעקבות הגידול בהכנסות מהנפט בקרב האוכלוסייה בערב הסעודית.

ערב הסעודית הינה מונרכיה אבסולוטית, כאשר הפוליטיקה הסעודית כולה סובבת סביב בית המלוכה. הקוראן הוא למעשה החוקה של המדינה המתנהלת על פי הדין האסלאמי שבמסגרתה חל איסור על הקמת מפלגות פוליטיות ובחירות לאומיות לא נערכו שם מעולם. למעשה האזרח הסעודי הינו כ"חומר ביד היוצר".

ראוי לציין בהקשר זה כי מאז היווסדה, ערב הסעודית קידמה אסלאם שמרני-פוריטני ביותר, הקרוי "וואהבי". הוואהביזם מקורו באסכולה החנבלית, לפיה האיסלאם מפורש על ידי המפרשים המחמירים ביותר, כאשר נוקטים באלימות, בגיבוי הממסד הדתי והשלטוני, כלפי מפירי השריעה (לדוגמא: כריתת ידיים כנגד גנבים, סקילה כנגד אלו העוסקות בזנות או נואפות .
עצם גילוי הנפט ולאחר מכן, "מהפך המיליארדים", בעקבות הגידול בהכנסות מהנפט, גרמו למהפכה במדינה שידעה עוני עד גילוי הנפט.

בעבודה זו, כאמור, אתמקד בתקופת עשור הנפט והשפעתו, אולם גם כחלק אינטגרלי מההערכה הסופית, אתייחס ליחסי הגומלין בין המסורת השמרנית הנהוגה בערב הסעודית לבין השפעת הנפט והשפע על החברה השמרנית.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'- בין מסורת לשינוי
פרק ב' - מהפך המיליארדים-השפעת ההכנסות מהנפט על החברה הסעודית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המדינה הסעודית מבוססת על בית מלוכה המבוסס על מודל שבטי, כאשר משפחת המלוכה מייצגת את האליטה החברתית השלטת, הם המשפיעים על החברה וזוכים ללגיטימציה שלטונית מהממסד הדתי כל עוד בית המלוכה ינהג עפ"י המסורת השרעית - ההלכה האסלאמית הוואהבית.
הממסד הדתי הינו חלק בלתי נפרד מהמנגנון השלטוני במדינה, על פיו "מועצת האפתאא" אשר בראשה עומד מופתי, משמשת מכניזם המספק לגיטימציה לשלטון, זאת כאשר על השלטון לקיים את מצוות האסלאם הוואהבי שביסודו האסכולה החנבלית, שהיא האסכולה הקיצונית ביותר באסלאם.
מבחינת האסלאם הוואהבי, השריעה היא למעשה התחליף לחוקה והשיח הוא שיח שמרני(2).

תגים:

ערב הסעודית · סעודיה · נפט · מסורת ושינוי · עשור הנפט · אנרגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת "עשור הנפט" בערב הסעודית והשינוי הכלכלי-חברתי בעקבותיו", סמינריון אודות "השפעת "עשור הנפט" בערב הסעודית והשינוי הכלכלי-חברתי בעקבותיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.