היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות מוסר בקרב ילדים

עבודה מס' 068388

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבדלים בהתפתחות מוסר בקרב ילדים סינים וקנדיים כמייצגים תרבויות אינדיוידואליסטיות וקולקטיביסטיות.

5,605 מילים ,26 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

היכולת לשקר מעידה על יכולת שכלית ובמיוחד על הבנה של הצורך בשימוש בשקר. השימוש העיקרי של ילדים בשקר הוא למטרות חמיקה מעונש. מלבד זאת, השקר מעיד על יכולתו של הילד להגשים משאלת לב ולבדוק כיצד הסביבה תגיב. מתוך תגובת הסביבה יכול הילד למעשה לממש את תהליך הלמידה וההפנמה של התנהגויות רצויות, עצם היכולת להתחיל לשקר מותנית בהבחנה שעושה הילד בינו לבין הסביבה: הילד צריך להבין שאחרים ואני זה לא אותו הדבר, היכולת להבדיל בין השניים (אני והסביבה) תוליד את היכולת לשקר. מבחוץ אנו מפרשים את ההתנהגות כאמירת שקר, אבל מבחינת הילד - זו חוויה. התהליך ההתפתחותי כרוך באופן טבעי בהופעת שקרים, ונוכחותם שכיחה בחיינו. (Frances, 2005) מתוך המחקרים והמאמרים, ניתן לראות כי אמירת אמת היא למעשה סוג של תקשורת המתבססת על אמון בונה, מכך נובע כי המשקר הוא למעשה אדם אשר אינו ראוי לאמון מצידנו ולא ניתן לסמוך עליו, אך האם כך הדבר בכלל התרבויות? האם אבן יסוד זאת משמשת כאבן בוחן בכל העולם? ישנם משתנים מתערבים אשר הופכים את השקר ללגיטימי ותורם, לדוגמא בתרבות הסינית, השקר נאמר על מנת לשמור על צניעות וביטול עצמי, דבר שהולם את ערכי התרבות, השקר מקבל לגיטימציה חברתית ונסלח. כמו כן, בתרבות המערבית "שקר לבן" שמטרתו היא לחוס על רגשות האחר, מתקבל גם הוא כלגיטימי, אך עדיין מזוהה כשקר. (Cameron, Fu, Heyman, Lee & Xu, 2007)
מטרת העבודה היא לדון בהבדלים הבין תרבותיים בתפיסת המוסר השונה המובילה לנטייה לשקר בסיטואציות שונות בקרב ילדים סינים וקנדיים כמייצגים תרבויות שונות קולקטיביסטיות לעומת אינדיוידואלסטיות.

תוכן:
מבוא
מוסר, תרבות והאינטראקציה בינהם
מושגי אמת ושקר אצל ילדים
השימוש באמת ובשקר למטרות אישיות ולמטרות הקבוצה בקרב ילדים סינים וקנדיים
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

לי ו-רוס (1997), מצאו כי צעירים קנדיים לא התלהבו לספר דבר מה שיקרי שסופר על מנת לעזור למקשיב לא להפגע מתוכן הדברים. במחקרים נוספים נמצא כי ילדים ומבוגרים מערביים תפסו הצהרות שיקריות שאינן פוגעות באופן שונה התלוי בתוכן החברתי. ילדים בתרבויות לא מערביות הסתכלו בצורה שונה על אמירת דבר שקר, Lee ועמיתיו מצאו כי ילדים ומבוגרים סינים וקנדיים שונים באופן השיפוט המוסרי שלהם בהסתכלות על שקר בסיטואציות צנועות; ילדים סינים התייחסו באופן שלילי לאלו אשר סיפרו על מעשיהם הטובים בפרסיה ואילו העניקו יחס חיובי לאלה אשר שיקרו לגביהם, ובאופן שונה הקנדיים התייחסו לסיטואציה בדיוק הפוך, דבר זה שיקף את השפעת התרבות הסינית המדגישה ערכים של צניעות וביטול עצמי, לעומתה, התרבות הקנדית המערבית המדגישה ביטחון עצמי וערך עצמי.

תגים:

שקרים · שקר · שקר לבן · אמת · מוסר · תרבות · קולקטיביסטית · התפתחות מוסרית · סקירת ספרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות מוסר בקרב ילדים", סמינריון אודות "התפתחות מוסר בקרב ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.