היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגון "הצלב האדום הבין-לאומי" ואופי פעולתו בתקופת השואה

עבודה מס' 067917

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת פעולות הארגון בתקופת השואה.

5,043 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

גטו טרזינשטאט ומחנה המשפחות הצ'כיות באושוויץ בירקנאו היוו למעשה שני מפעלי תרמית ומצג שווא שהקימו הנאצים, שאחת ממטרותיהם המרכזיות היו הצגת תנאי החיים ומצב היהודים במחנות הריכוז וההשמדה עבור "הצלב האדום".
נושא זה העלה אצלי שאלות רבות:
* מדוע חשובה הייתה לנאצים עמדת "הצלב האדום" בנוגע לתנאי החיים של היהודים במחנות?
* מדוע אפשרו הנאצים למשלחות מטעם "הצלב האדום" לסייר במחנות?
* האם הייתה השפעה אפשרית של ארגון "הצלב האדום" לשיפור התנאים ואם כן, מדוע לא באה לידי ביטוי?
כותרת ספרו של אריה בן טוב, "הצלב האדום איחר להגיע" העוסק ביהודי הונגריה בין השנים 1943-1945 והוועד הבינ"ל של "הצלב האדום", מעידה על כך שהייתה ציפייה יהודית לעזרה והצלה של "הצלב האדום", וככל הנראה הייתה סיבה אמיתית לתקווה זו שהכזיבה מסיבות שונות.
"הצלב האדום" לא פעל כמצופה והשאלה שלי היא - מה יכול היה לעשות, איך, ומדוע בסופו של דבר יכולותיו לא באו לידי ביצוע.

קטע מהעבודה:

לצא"ב היה קשר וידע מועט על ה"פתרון הסופי" ורק לעיתים נדירות נציגיו היו עדים לגירושים. פעמיים בלבד ב- 1940 ו- 1941 נציגים מטעמו ביקרו אזרחים הולנדים שהיו עצורים בבוכנוולד וביקורת אחת שתוכננה היטב ע"י הס.ס התקיימה בשנת 1944. פרט למקרים אלו לא יכלו נציגי הארגון כמעט עד תום המלחמה להיכנס למחנות הריכוז וההשמדה.
על אף עובדה זו, נציגי האגודות הארציות דיווחו החל משנת 1939 על גירוש יהודים, אפלייתם ובידודם והחל מ- 1941 מסרו על פעולות אלימות וטבח ביהודים. דיווחים אלו היו שמועות בלבד שלא העידו על קיומה של תוכנית השמדה מקיפה וכוללת אך בסוף דצמבר 1941 הדיווחים היו עקביים ומדוייקם מספיק כדי שראשי הצא"ב יצטרכו להתייחס לקריאות העזרה ולהערך לשליחת עזרה אל המזרח.

תגים:

הצלב האדום · שואה · טרזינשטאט · אושוויץ בירקנאו · מחנה המשפחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגון "הצלב האדום הבין-לאומי" ואופי פעולתו בתקופת השואה", סמינריון אודות "ארגון "הצלב האדום הבין-לאומי" ואופי פעולתו בתקופת השואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.