היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפחות חד-הוריות

עבודה מס' 067846

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משפחות חד-הוריות וההשפעות של חוק ההסדרים של שנת 2003 עליהן

8,117 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודתי בחרתי לכתוב על משפחות חד הוריות בישראל ומה היו ההשפעות של חוק ההסדרים של שנת 2003 עליהן.
דפוס משפחה זה נעשה שכיח בעשור האחרון, בין השאר בעקבות לגיטימציה חברתית וחוקתית הניתנת לגירושים ושיעור הילודה מחוץ לנישואין אשר נעשה מקובל יותר.
התהליכים הללו הובילו לכך, שלצד הצורה המקובלת של משפחה - אישה וגבר כזוג הורים וילדים, החלו להיות עוד צורות של יחידות משפחתיות בנות הורה אחד וילדים.
תופעת המשפחות החד הוריות בישראל ובעולם כולו היא מגדרית, כאשר בד"כ בראש משפחות אלו עומדת אישה.
מראשית שנות ה-80 גדל מספר המשפחות החד הוריות פי 3.8 והגיע בשנת 2003 לכ- 97 אלף משפחות, כאשר בראשן של 91 אחוזים מהן עומדות נשים.
העבודה הינה מחקר עיוני, שיש בו סקירת ספרות מתוך מאמרים, מחקרים וספרים שנכתבו בנושא.
את עבודתי אפתח בהגדרה מהי בעצם משפחה חד הוריות ואביא נתונים על משפחות חד הוריות בישראל. לאחר מכן אגדיר מהי הבטחת הכנסה וארחיב לגבי רשת הביטחון הסוציאלי בישראל למשפחות חד הוריות. מתוך כך, אתן סקירה על מדיניות הרווחה של ישראל עד שנת 2000 ועל חוק ההסדרים של שנת 2003.
לאחר מכן, אפרט מה היו הסיבות לרפורמה ברשת הביטחון הסוציאלי ומה היו הגזרות במסגרת חוק ההסדרים של שנת 2003. בסופו של דבר אבדוק את השינויים שחלו בעקבות הרפורמה וההשלכות על מצב המשפחות החד הוריות בארץ ומה עשתה המדינה על מנת לעודד תעסוקה בקרב הורים יחידים.
לדעתי, נושא משפחות חד הוריות בארץ ומדיניות הרווחה משקפת את כל נושא הביטחון הסוציאלי בישראל.
תכליתו של הביטחון הסוציאלי הוא להגן על אנשים הנמצאים בסיכון חברתי, כאשר עיקר הסיכונים מאיימים על אפשרותו של האדם להתקיים בכבוד. רשת הביטחון הסוציאלי נועדה להיות רשת מגן לאוכלוסיות שיש להן קושי להתקיים ולפרנס עצמן ואחוז גדול מאוד ממשפחות חד הוריות נכלל בתוך הגדרה זו ונתמכות ע"י רשת הביטחון הסוציאלי.
באופן כללי, מערכת הביטחון הסוציאלי נועדה להגשים את מטרותיה באמצעות מדיניות חברתית אשר נגזרת מהתפיסה האידיאולוגית של המשטר הנהוג במדינה.
לדעתי, המדיניות המנחה את מתן ההטבות או את הקיצוצים הנעשים במשך השנים משקפת את כל נושא מדיניות הרווחה של ישראל וההתייחסות לאוכלוסיות נזקקות ונותנת תמונה אמיתית להתנהלות בשטח ולתחומים אשר נדרש בהם שיפור על מנת שבישראל תהיה רשת ביטחון אמיתית אשר תוכל לספק הגנה וסיוע לכל מי שנזקק לכך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. משפחות חד הוריות בישראל
2.1. הגדרת משפחה חד הורית
2.2. הגדרת הבטחת הכנסה
2.3. נתונים על משפחות חד הוריות בישראל
2.4. רשת הביטחון הסוציאלי למשפחות חד הוריות
3. הבטחת הכנסה עד שנת 2000
3.1. חוק ההסדרים של שנת 2003
4. פירוט הסיבות לרפורמה ברשת הביטחון הסוציאלי
4.1. הגידול במשפחות חד הוריות והשפעתן על מערכת הביטחון הסוציאלי בישראל
4.2. קיצוץ בגמלאות כתמריץ ליציאה לעבודה
4.3. הגזרות במסגרת חוק ההסדרים
5. השינויים שחלו בעקבות הרפורמה וההשלכות על מצב המשפחות החד הוריות
6. שילוב הורים יחידים בשוק העבודה
7. דין ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משפחה חד הורית היא משפחה שבה הורה יחיד/ה מנהל/ת משק בית בנפרד, לעצמה/ו ולילדיה/ו (עד גיל 17), בלא שישתייך אליו באופן קבוע בן/בת זוג. עם הדפוס המשפחתי הזה נמנות משפחות של אלמן/ה עם ילדים, גרוש/ה עם ילדים, רווקה שהחליטה ללדת ולגדל את ילדיה בכוחות עצמה ומשפחות של הורים פרודים, שילדיהם חיים עם אחד ההורים (סבירסקי, קראוס, קונור-אטיאס והרבסט 2002).
בשנת 1992 נחקק בישראל חוק משפחות חד הוריות אשר העניק להורים יחידים טיפול ייחודי בעיקר במסגרת חוק הבטחת הכנסה ובשנים 1994 ו-1995 חלו שינויים נוספים שהקלו את תנאי הזכאות של אוכלוסייה זו (פלוג, קסיר ומידן, 2005).

תגים:

הבטחת הכנסה · מדיניות רווחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפחות חד-הוריות", סמינריון אודות "משפחות חד-הוריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.