היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוויון כגורם משפיע מכריע על בריאות נשים במדינות מתפתחות

עבודה מס' 067463

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נתונים וחקירת מקרים בהן בריאותן של נשים נפגעת כתוצאה מיחס לא שוויוני מצידה של האוכלוסייה הגברית כלפיהן.

7,493 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כידוע, מדינות מתפתחות מאופיינות ברמת חיים נמוכה, בתשתיות לא מפותחות וברמה טכנולוגית נמוכה. רמת ההשכלה של מרבית מתושביה ורמת השירותים הניתנת להם, נמוכות אף הן, ומרבית תושביהן מתגוררים בכפרים. המדינות המתפתחות שוכנות בעיקר ביבשות אפריקה, אמריקה הדרומית ואסיה, ומתגוררים בהן כשלושה רבעים מתושבי העולם. האוכלוסייה במדינות אלה סובלת מעוני, רעב, העדר שירותי בריאות, חינוך וסביבת מגורים נקייה (מי שתייה נקיים, תנאי תברואה נאותים ומחסה). העוני פוגע באופן הקשה ביותר בנשים, שומרות הסף התזונתיות במשפחות רבות. נשים שמגיעות לסף רעב עתידות להוליד ילדים רעבים, והן בעלות יכולת פחותה לטפל בצאצאיהן ולהיניק. תנאים אלה מנציחים את הרעב לאורך דורות.

הנושא הנחקר בעבודה זו הינו השוויון כגורם מכריע משפיע על בריאות נשים במדינות מתפתחות.
הפמיניזם עומד על הפרק בעולם המערבי מזה עשרות שנים, אולם בחלקים רבים של העולם, בעיקר בקרב מדינות מתפתחות, השפעתו עדיין לא הורגשה כלל. עדיין קיים אי שוויון אדיר בין נשים לגברים בכל תחומי החיים; החל מהזדמנויות תעסוקה, דרך זמינות השכלה, אפשרויות בחירה במערכות יחסים, ועד היכולת להגן על בריאותן. בארצות רבות חוקים פטריארכאליים עדיין שולטים במקומה של האישה. בחברות מסוימות, נשים לא יכולות לבחור את שותפיהן ליחסי מין או להחליט על השימוש בקונדום כאמצעי הגנה מפני מחלות והיריון לא רצוי. בחירות והחלטות אלה נעשות עבורן על ידי הגברים במשפחותיהן. נשים במדינות מתפתחות סובלות מבריאות לקויה; גופנית ונפשית ומחוסר יכולת לעמוד על זכותן לדאוג לרווחתן.

בשנת 2000 אימץ האו"ם מספר מטרות, הקרויות "מטרות המילניום", מתוך כוונה למגר את העוני והרעב בקרב המדינות המתפתחות. שיפור בריאות האדם וקידום השוויון המגדרי והעצמת נשים היו חלק ממטרות אלה.

רבים רואים במצבן הבריאותי של נשים במדינות מתפתחות כהשלכה של תופעות העוני, הרעב, העדר פיתוח וטכנולוגיה ועוד. על כן, על פי הנחה זו, קיימת האמונה כי הדבר, שיסייע לאוכלוסיית הנשים זהה לזה של הגברים, הינו סיוע כספי ורפואי לאוכלוסייה זו. מטרתה של עבודה זו הינה חקירה של מצבן הבריאותי של נשים במדינות מתפתחות ומקורו. אין כל ספק כי הן הנשים והן הגברים במדינות אלה סובלים שניהם מעוני כבד ומהשלכותיו, אולם, אני סבורה שנשים אלה סובלות מבעיות בריאותיות שאינן קשורות דווקא במצבן הכלכלי הקשה, אלא בבעיות בריאותיות שמקורן בתפיסה אי שוויונית. יתר על כן, אני סבורה כי אין ביכולתו של סיוע כלכלי ורפואי של מדינות המערב לקדם את בריאותן של הנשים במדינות מתפתחות בהעדר שינוי מהותי ביחסה של האוכלוסייה למצוקות בריאותיות נשיות. זאת מאחר וקשיים בריאותיים ומחלות רבות בקרב נשים יכלו להימנע, ואף שלא להזדקק לסיוע רפואי כלשהוא, לולא הייתה הכרה במעמדן השווה של נשים בחברות אלה.

במהלך עבודה זו אנסה להוכיח כי שוויון בין המינים, כלומר הכרת האישה כזהה בזכויותיה לאלה של הגבר, הינו גורם משפיע מכריע על בריאות נשים במדינות מתפתחות. למעשה, האופן בו אוכיח כי שוויון הינו גורם מכריע משפיע על מצבן הבריאותי של נשים במדינות מתפתחות הינו באמצעות חקירת מקרים בהן בריאותן של נשים נפגעת כתוצאה מיחס לא שוויוני מצידה של האוכלוסייה הגברית כלפיהן, ללא קשר למצבן הכלכלי הקשה. ההכרה בתפיסה האי שוויונית המאפיינת את האוכלוסייה הגברית במדינות מתפתחות, תסייע לנו בהבנה נכונה של שאר המקרים בהם בריאותן של נשים נפגעת; התפיסה המגדרית משפיעה לא רק על המקרים בהן התנהגותם של הגברים פוגענית כלפי נשים וגורמת להן לליקויים בריאותיים, אלא גם על המקרים בהם נשים אכן סובלות מהשלכותיה של תופעות העוני והרעב, אך אינן זוכות להגן על בריאותן כתוצאה מהתפיסה כי הן אינן ראויות לכך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מטרות הצהרת המילניום
3. תמונת מצב: מצבן הבריאותי של נשים במדינות מתפתחות
3.1 נשים ואיידס
3.2 נשים ובעיות הקשורות באמהות
3.3 אלימות כלפי נשים
4. ביטויי העדר שוויון בין המינים
4.1 שיעורי תמותה במדינות מתפתחות
4.2 מנהגים ואמונות המאפיינים את האוכלוסייה המתפתחת
4.3 התנהגות גברית אלימה כלפי נשים במדינות מתפתחות
4.4 מחלות הקשורות באמהות והדבקות מוגברת בנגיף ה-HIV
5. השפעת הגבר על מצבה הבריאותי של האישה במדינות מתפתחות
5.1 אלימות כלפי נשים
6. תפיסה מגדרית אי שוויונית כגורם המונע מהאישה להגן על בריאותה
6.1 נשים במדינות מתפתחות ואיידס
6.2 בעיות נשים הקשורות באמהות
7. התנהגות גברית אלימה כגורם משפיע מכריע על בריאות האישה
7.1 השפעת האלימות מבית על פוריות האישה
8. חינוך לשוויון- אמצעי להשגת המטרה
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קרוב ל-50% מחולי האיידס הינן נשים. באפריקה שמדרום לסהרה חיות עם איידס פי 2 נשים, מאשר גברים. את פגיעותן של נשים אל מול הנגיף ניתן לייחס לא רק לשוני הביולוגי הקיים בין נשים וגברים, אלא גם לאי השוויון הסוציו- אקונומי. רגישות אקונומית מובילה ליחסי מין כפויים, ליחסי מין על בסיס עסקי, ואי היכולת לבצע שימוש בקונדום במהלך יחסי המין. נערות ונשים צעירות מבחינה ביולוגית וסוציאלית פגיעות אף יותר מנשים מבוגרות.

תגים:

שוויון · נשים · מדינות מתפתחות · בריאות · אפליה · עוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוויון כגורם משפיע מכריע על בריאות נשים במדינות מתפתחות", סמינריון אודות "השוויון כגורם משפיע מכריע על בריאות נשים במדינות מתפתחות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.