היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלכסנדר זייד - הזהויות בחייו

עבודה מס' 067361

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תולדותיו של האיש ודמותו כגיבור.

2,272 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

"משורר היה, אף כי כבד פה וכבד עט ואין כמעט שום שפה נשמעות לו. קיצוני היה, הדבר אשר דבק להאמין בו - קודש הוא ועליו ייתן את חייו... לא היה בו צל של שוביניזם, אבל ידע גאווה לאומית גדולה...לבו פתוח לדבר אומנית ועינן מבורכות בהבנת היופי וכל חושיו נתונים לחמדת הטבע" כך ספדה חברתו של אלכסנדר זייד, מניה שוחט בשנת 1938 לאחר שנרצח בגבעות שייך אבריק. בדברים אלו ניתן לראות ביטוי לחלק מתכונותיו של השומר חסר המנוח, אשר הסתובב בארץ ישראל במשך שנים, וחיבר באישיותו קיצוניות ולוחמנות עם זיקה רומנטית לעברה של ארץ ישראל ונופיה (1).
אדם אשר שינה דמותו פעמים מספר וחיזק את יהדותו ואהבתו לארץ ישראל לאורך השנים, מילדותו בסיביר ובוילנה דרך האגודה הציונית "דגל ציון" והשינויים הגדולים במשפחתו ברוסיה, אל העלייה לארץ ישראל והנדודים לאורך נופיה, ארגון השומר, ויישום האידיאולוגיה הסופי והאישי על גבעות שייך אבריק.
איך אדם נהפך לאחר סיום חייו לגיבור, לסיפור אגדה, לשם שכמעט כל ילד בישראל מכיר?
זייד נחשב לאחד מגיבורי ישראל, לאחד ממקימה, לאחד אשר קבע נורמות חילוניות ליהודי הישראלי, לאחד שמייצג את דמות הלוחם הציוני אשר יישם את האידיאולוגיה שלו כמעט בשלמותה.
אך לא הכל מובן מאליו הרי הוא התחיל אי שם בברית המועצות רחוק מאוד מהיהדות כ"רוסטוב" לאם רוסייה שהתגיירה, מה השפיע עליו? מה גרם לו לרצות ביהדותו ולהביאו לארץ ישראל? מה עיצב את דעותיו לאורך השנים? ואיך שונו זהויותיו הרבות לדמותו של גיבור אשר דורות של ילדים גדלו על סיפורו של השומר המפורסם, הדמות, האיש אלכסנדר זייד.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א: מילדות לבגרות בברית המועצות
פרק ב: השומר האידיאליסט
פרק ג: פרשת קוסקוס-טבעון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלכסנדר זייד נולד בשנת 1886 בעיירה בשם בלגנסק בסיביר, לשם הוגלה אביו יצחק אליהו מוילנה אשר היה משכיל עברי, חובב ציון ומשורר בעברית ואידיש, בעקבות השתתפותו בהפגנת פועלים.
כבר בגיל שלוש התייתם מאימו, אישתו השנייה של אביו, והמשפחה עברה לכפר זימה ליד העיר אירקוטסק בסיביר. שם התמקמו והאב הקים בית מלאכה לתיקון נשק מכיוון שהיה אומן ליציקת נחושת וברונזה ומצבם הכלכלי היה טוב. אימו של זייד נרצחה על-ידי אחד הפועלים של אביו בבלגנסק אך הדבר אינו מוזכר באופן מיוחד בכתביו של זייד. זייד מציין שרק זיכרון אחד נשאר לו מאימו, כנראה מיום מחלה כל שהוא כאשר נפרד ממנה לשלום.

תגים:

אלכסנדר זייד · קוסקוס טבעון · קרית טבעון · ציפורה זייד · מניה שוחט · עלייה שנייה · מיכאל הלפרין · ארגון השומר · שייח' הבריאק · מיתוס ציוני · ציונות · התיישבות · עמק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלכסנדר זייד - הזהויות בחייו", סמינריון אודות "אלכסנדר זייד - הזהויות בחייו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.