היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות גיוס כ"א בחברות רב-לאומיות

עבודה מס' 067119

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגורמים היכולים להשפיע על מדיניות גיוס כ"א של החברה הרב-לאומית והשפעתם על מדיניות גיוס כ"א שבה נוקטת החברה הרב-לאומית.

3,328 מילים ,7 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

סוג האוריינטציה של חברה רב-לאומית משפיע על מרבית המשימות הקשורות לניהול משאבי אנוש בחברה ועל מדיניות גיוס כ"א. אך האם מדיניות כ"א שהחברה גיבשה מאפשר לה לפעול באופן עקבי בכל השלוחות/חברות הבת שלה ?

הדילמה שהרבה חברות רב לאומיות עומדות בפניה הנה מדיניות האיוש בשלוחותיהן השונות, כלומר האם למנות מנהלים מחברת האם או לחילופין האם עדיף למנות מנהל בן הארץ המארחת.
ישנם כמה גורמים אשר משפיעים על ההחלטה (מוצב מול מנהל מקומי) כגון: נאמנות לחברה, הכרת השוק המקומי הן מבחינת כוח העבודה והן מבחינת הלקוחות, הכרת התרבות של החברה, התאקלמות של המוצב בארץ האם, יעילות וכדומה. לא תמיד גורמים אלה עולים בקנה אחד עם מדיניות כ"א של החברה.

בחירת המנהל הנכון לחברת הבת/שלוחה הנה החלטה שיכולה להיות גורלית לגבי עתיד חברת הבת/השלוחה, בחירה נכונה תביא להצלחת החברה, התפתחותה וקשריה באזור החדש אך לעומת זאת כשלון יכול לגרום הרס רב לחברת הבת/שלוחה והן לחברת האם מבחינת אמינות, קשריה באזור, תדמיתה, אמינותה ועוד.

בעבודתי אתמקד בשני גורמים היכולים להשפיע על מדיניות גיוס כ"א של החברה הרב-לאומית, התמצאות בסביבה התרבותית של ארץ האם והתמצאות בשוק המקומי של הארץ המארחת, ואבחן את השפעתם על מדיניות גיוס כ"א שבה נוקטת החברה הרב-לאומית. בעבודתי אסתמך על מאמרים תיאורטיים ואמפרים בנושא.

העבודה כוללת הצגת המושגים העיקריים בנושא, בכול גורם משפיע יוצגו היתרונות בבחירת מוצב ובבחירת מנהל מקומי בן הארץ המארחת, והצגת מדיניות כ"א (פוליצנטרית ואתנוצנטרית) מול השיקולים בבחירת מנהל הנוגד את המדיניות.


שאלת המחקר: איך משפיעים ההתמצאות בסביבה התרבותית של ארץ האם ו- ההתמצאות בסביבה החוקית של הארץ המארחת על מדיניות כ"א של החברה הרב-לאומית?

הגדרת משתנים:
משתנה תלוי: 1. הסביבה התרבותית - התמצאות בנהלים ונורמות של החברה בארץ האם.
2. הסביבה החוקית - התמצאות בחוקים ובשווקי הארץ המארחת.

משתנה בלתי תלוי: מדיניות כ"א של החברה הרב-לאומית - בחירת מוצב מול מנהל מקומי.

מטרת העבודה: סקירת מאמרים ומחקרים שעסקו בנושא, ובדיקת הסיטואציות בהם משפיעים הסביבה התרבותית של ארץ האם והסביבה החוקית של הארץ המארחת על מדיניות כ"א של החברה הרב-לאומית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מושגים עיקריים

3. מדיניות כ"א
3.1 סוגי אוריינטציות
3.2 ארבע סוגי מדיניות כ"א

4. הסביבה התרבותית
4.1 הגדרה תיאורטית של המושג תרבות
4.2 הקשר בין תרבות לניהול

5. ההתמצאות בסביבה התרבותית של ארץ האם
5.1 השיקולים לבחירת מוצב
5.2 השיקולים לבחירת מנהל מקומי בן הארץ המארחת

6. ההתמצאות בשוק מקומי
6.1 השיקולים לבחירת מוצב
6.2 השיקולים לבחירת מנהל מקומי בן הארץ המארחת

7. הקונפליקט: מוצב או מנהל מקומי
7.1 הקדמה
7.2 השפעת גורם הסביבה התרבותית של ארץ האם והשוק המקומי של הארץ המארחת
על חברות בעלות מדיניות כ"א פוליצנטרית
7.2.1 השפעת גורם הסביבה התרבותית של ארץ האם
7.2.2 השפעת גורם השוק המקומי של הארץ המארחת
7.3 השפעת גורם הסביבה התרבותית של ארץ האם והשוק המקומי של הארץ המארחת
על חברות בעלות מדיניות כ"א אתנוצנטרית
7.3.1 השפעת גורם הסביבה התרבותית של ארץ האם
7.3.2 השפעת גורם השוק המקומי של הארץ המארחת

8. דיון ומסקנות

9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

להלן 3 מושגים עיקריים ומרכזיים בעבודה:
1. חברה רב-לאומית: המושג חברה רב-לאומית או ישות רב-לאומית מתייחס לקבוצת חברות אשר נשלטות על ידי הנהלה ראשית אחת, ופעילותיהן מתפרסות במדינות רבות. חברות אלה יכולות להיות בבעלות פרטית, ממשלתית, ציבורית או מעורבת. (יחזקאל & שנקר, 2001)
2. מוצב מארץ העם (Expatriate): המושג האנגלי Expatriate ("מחוץ למולדת") מתייחס לכול עובד אשר נשלח על ידי חברה למילוי משימות מחוץ לגבולות ארץ-האם שלו.
3. עובד מקומי בן הארץ המארחת: מושג זה כשמו הוא - עובד בחברה הבינלאומית בן הארץ המארחת של החברה הבינלאומית.

תגים:

אדם · גלובליזציה · עסקים · בינלאומיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות גיוס כ"א בחברות רב-לאומיות", סמינריון אודות "מדיניות גיוס כ"א בחברות רב-לאומיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.