היישום אינו מחובר לאינטרנט

האידיאולוגיה הציונית הרוויזיוניסטית על פי זאב ז'בוטינסקי

עבודה מס' 067088

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסה של הציונות הרוויזיוניסטית לשאלות של לאומיות, טריטוריה ומיעוטים, תוך התייחסות לתגובתה של ח"כ אסתרינה טרטמן על מינויו האפשרי של ח"כ מג'אדלה לשר בממשלת ישראל.

1,232 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תגובתה של ח"כ אסתרינה טרטמן על מינויו האפשרי של ח"כ מג'אדלה לשר בממשלת ישראל הכתה גלים במערכת הפוליטית ועוררה הדים של דיון ציבורי בשאלת לגיטימיות מינויו של מג'אדלה. דבריה של טרטמן התקבלו בגינויים מקיר לקיר, אך אף אחת מביקורות אלו לא גינתה את שימושה של טרטמן במושג "ציונות" או את הבעלות שתבעה על המונח "מדינה יהודית". מטרת עבודה זו הינה להראות כי דבריה של טרטמן אינם מייצגים את מחנה הימין, כפי שבא לידי ביטוי באידיאולוגיה הציונית הרוויזיוניסטית של ז'בוטינסקי. כדי לעמוד על כך, אבחן לעומק את יחסה של הציונות הרוויזיוניסטית לשאלות של לאומיות, טריטוריה ומיעוטים, ואעמת את תפיסות אלו עם הקטע. הכותב ישאף להוכיח כי אין דבריה של טרטמן מייצגים עמדה שפויה כלשהי של הימין, ממש כפי שאין מיידי האבנים על חיילים בהפגנות יום השישי בבילעין מייצגים עמדות שמאל שפויות. הביבליוגרפיה שאעשה בה שימוש תהיה מגוונת, ותכלול כתבים רבים של ז'בוטינסקי, רובם מבוססים על החומרים וההפניות המופיעות בספרו של שמעוני(1), ומקצתם מספרו המצוין של משה בלע(2), המאגד כתבים נדירים רבים ומגוון דעות בנושאים הרלוונטיים.

הערת מערכת: בעבודה אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת, מעבר למראי המקום המצויינים בהערות שוליים.

קטע מהעבודה:

זאב ז'בוטינסקי נקט מאז ומעולם בגישה ליברלית באשר לבעיית קיומו של עם אחר, הערבים, במולדת ההיסטורית של העם היהודי. עמדתו של ז'בוטינסקי מכירה בזכותו של עם, המרגיש את עצמו בסכנה, לכבוש חבל ארץ הדרוש לביטחונו, אך דורש מהכובש להכיר בזכויות המלאות של העם הנכבש. התקווה להגשמתה של הציונות בדרכי שלום הייתה, אליבא דז'בוטינסקי, אשליה מסוכנת. המלחמה בין שני העמים הייתה בלתי נמנעת, מכיוון שאף עם לא יהיה מוכן לעולם לוותר על חלק מארצו מבלי להילחם. למרות הדעה הרווחת בעניין, ז'בוטינסקי היה סבור כי לא ייתכן לדחוק את הערבים מארץ- ישראל: תמיד יישארו שם שני עמים.

תגים:

ציונות · רוויזיוניזם · ז'בוטינסקי · רביזיוניסטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האידיאולוגיה הציונית הרוויזיוניסטית על פי זאב ז'בוטינסקי", סמינריון אודות "האידיאולוגיה הציונית הרוויזיוניסטית על פי זאב ז'בוטינסקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.