היישום אינו מחובר לאינטרנט

ג'נוסייד: רצח העם הארמני והכחשתו

עבודה מס' 067080

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת רצח העם שבוצע בארמנים בטורקיה.

4,023 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מקרי השמדת המונים מלווים את ההיסטוריה האנושית לדורותיה. עם זה, יש הגורסים, כי במאה ה-20 בוצעו מעשי ג'נוסייד או מעשים בעלי אופי של ג'נוסייד יותר מבכל מאה אחרת. והם מגדירים אותה בשל כך "מאת הג'נוסייד", "מאת הרוע" או "מאת האלימות".
מקרי השמדת המונים יכולים להיות תוצר של מלחמות בין אומות בהם נפגעים לוחמים ואזרחים חפים מפשע, אך גם תוצאה של פגיעה מכוונת של משטרים או קבוצות אתניות באזרחים או בקבוצות אתניות אחרות, רק משום שאין הם משתייכים לדת ה"נכונה", לגזע ה"נכון" או להשקפה פוליטית "נכונה". ג'נוסייד הוא מקרה קיצוני של פגיעה של קבוצה אחת של בני אדם בקבוצה אחרת חפה מפשע על רקע של אישום קיבוצי אמיתי או מדומה ומהווה הפרה קיצונית של זכויות אדם בסיסיות ומכאן נודעת חשיבות מרובה לנושא הג'נוסייד(אורון,2006).

למעלה ממחצית האוכלוסייה הארמנית של טורקיה, מיליון ארמנים בקירוב, חוסלו בראשית מלחמת העולם הראשונה ע"י חיילים ושוטרים, המוני כפריים ועירוניים.
תחילה פורק הנשק מן החיילים הארמנים, כי נחשדו בבגידה. המוני האוכלוסים הבלתי-חמושים אבדו תוך שחיטות בדרכים, מסעות כפויים, הרעבה ומחלה ושהיה במחנות ריכוז. טורקים רבים ראו בארמנים מיעוט מרדני ובוגדני, בעל דת ותרבות זרה, המנצל את העם ע"י מעשי הונאה כלכליים והשתלטות על מקצועות רווחיים.
24 באפריל מסמל בעיני הארמנים את תחילת הג'נוסייד, והוא נקבע ליום הזיכרון השנתי לג'נוסייד בארמנים אף כי הפעילות נגד הארמנים החלה לפני כן (רינג, 1987).

בעבודה זו אתמקד בעם הארמני ובמעשי הרצח ההמוני שנעשו בהם בשנים 1915-1923, ואטען כי בעם הארמני נעשה ג'נוסייד, אשר היה ידוע בקרב רבים בעולם, אולם מעשי רצח העם לא נמנעו. עוד אציין כי מעשי הרצח היו משחר ההיסטוריה והם מתרחשים עד ימינו אנו והעולם אינו עושה את אשר נדרש לעשות.
בפרק הראשון, אגדיר את המושג ג'נוסייד אשר הועלה לראשונה על ידי המשפטן היהודי רפאל למקין. בהמשך, אתאר את שלושת הצדדים המעורבים בכל מעשה של רצח עם: הרוצחים, הקורבנות והצד השלישי.
את הפרק השני אפתח עם הרקע ההיסטורי והגיאוגרפי של העם הארמני, אציין את ההתעוררות הלאומית שהתרחשה בעשורים האחרונים של המאה ה-19, שהביאה לתחילתו של המרד הארמני שתוצאותיו הביאו למעשי ההשמדה ההמונית שביצעו תורכים בארמנים. בסעיף זה ארחיב מעט עם עילה להשמדה ותיאורי ההשמדה עצמה והשיטות שנבחרו.
בפרק השלישי אציג את תגובת העולם, וכן את הכחשת רצח העם הארמני שנמשך עד היום בטורקיה עצמה ובמדינות העולם.

תוכן העניינים:
מבוא
1. פרק ראשון: הגדרת המונח ג'נוסייד ואפיונו
1.1 רפאל למקין והגדרת "רצח עם"
1.2 אמנת או"ם
1.3 הרוצחים, הקורבנות ו"הצד השלישי"
2. פרק שני: הארמנים - מאבק להישרדות
2.1 רקע היסטורי
2.2 התעוררות לאומית
2.3 העילה לטבח
2.4 השמדה
3. פרק שלישי: תגובות על הג'נוסייד והשפעותיו ארוכות הטווח
3.1 תגובות העולם על מעשי ההשמדה
3.2 הכחשת רצח העם הארמני
4. סיכום
5.מקורות

הערת מערכת: העודה נסמכת בעיקר על כתביו של יאיר אורון בנושא ג'נוסייד.

קטע מהעבודה:

המונח ג'נוסייד (genocide) מורכב משתי מילים: genos ("גנוס"), ביוונית, גזע; caedes, בלטינית, טבח, רצח. הפירוש המילולי של צירוף מילים זה הוא "השמדת גזע" או "רצח גזע", אך מקובל להשתמש בו במשמעות כללית של "רצח עם". את המונח טבע המשפטן היהודי רפאל למקין (Raphael Lemkin; 1901-1959), יליד פולין שהיגר לארצות הברית, זכור בעיקר כ"אבי" אמנת האו"ם בדבר מניעת פשע הג'נוסייד וענישת מבצעיו (אורון, 2003; אורון, 2007). הוא למד משפטים באוניברסיטת לבוב ולאחר שסיים את לימודיו התמנה לתובע מחוזי. במקביל הוא כתב טיוטה לחוק בין-לאומי למניעת השמדה מכוונת של קבוצות אתניות, לאומיות ודתיות.

תגים:

ג'נוסייד · רצח עם · רצח עם הארמני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ג'נוסייד: רצח העם הארמני והכחשתו", סמינריון אודות "ג'נוסייד: רצח העם הארמני והכחשתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.