היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטרסים לאומיים ורמות ניתוח ביחב"ל - ההסכמה הלבבית בין בריטניה וצרפת

עבודה מס' 066642

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם האינטרסים העיקריים של צרפת ובריטניה (ברמת ניתוח של מדינה ומערכת) בחתימה על הסכם הלבביות?

2,449 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הביטוי של סיר פיליפ סידני מ 1591 "That sweet enemy France" מבטא את היריבות הכמעט אינסטינקטיבית בין צרפת לבריטניה. יריבות זו הרבתה לדחוף את אירופה למלחמה ויסורים בלי ניצחון מוחץ של שום צד. הכל השתנה ב 1904.
ה-Entente Cordiale הינו שם תואר רגיל בדיפלומטיה אשר משמעו נימוס של אדון או אדם מתורבת, אולם מ 1904 הוא קיבל פרסום אדיר על ידי ההסכם שנחתם בין בריטניה לצרפת וכיום הינו ביטוי נרדף להסכם זה. ההסכם למעשה פתר את הסכסוכים הקולוניאליים בין צרפת ובריטניה כאשר הסעיפים החשובים בהסכם היו אלה שאמרו שצרפת נותנת לבריטניה יד חופשית במצרים ובתמורה בריטניה תיתן לצרפת יד חופשית במרוקו. בחתימה על הסכם זה, הפסיקו שתי מעצמות קולוניאליות יריבות להיות יריבות. אמנם ההסכם לא היה ברית אבל הוא ביסס מערכת יחסים טובה בין שתי המדינות כך ששיתוף פעולה צבאי בינהן היה אפשרי במלחמת העולם הראשונה (Johnson:2004, p.xii). מאז חתימת ההסכם לא היו יותר מלחמות בין צרפת ובריטניה.
מה גרם לשינוי בעמדות שנקטו שתי המדינות בקשר לסכסוכים בינהן אשר איפשר את חתימת ההסכם? גם צרפת וגם בריטניה ייחסו חשיבות גדולה למצרים ומרוקו - אז מה גרם להן לשנות את דעתן? על שאלה זו אנסה לענות בעבודה.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
פרק יישומי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: ציטוטים ממקורות באנגלית הובאו בשפת המקור.

קטע מהעבודה:

המציאות היא מורכבת ולכן אנו משתמשים ברמות ניתוח שונות המפשטות ומבהרות את יחסי הגומלין בין מדינות (ולא רק) בזירה העולמית.
ב Levels of Analysis של ברוס ראסט והארווי סטאר (Russett& Harvey: 2004, pp. 10-16) הם מתארים שש רמות ניתוח שונות ביחב"ל שאנו צמצמנו לשלוש: פרט, מדינה ומערכת. בעבודתי בחרתי להתמקד ברמות הניתוח של מדינה ומערכת ולכן אפרט מה אלו כוללות בתוכן.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטרסים לאומיים ורמות ניתוח ביחב"ל - ההסכמה הלבבית בין בריטניה וצרפת", סמינריון אודות "אינטרסים לאומיים ורמות ניתוח ביחב"ל - ההסכמה הלבבית בין בריטניה וצרפת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.