היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין לחץ ושחיקה לכוונות עזיבה של שוטרי סיור בתחנת ראשל"צ

עבודה מס' 066539

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות השונות ללחץ ,שחיקה וכוונות עזיבה בקרב שוטרים ויוצעו כלים להתמודדות ולשינוי מצבים דומים.

9,806 מילים ,33 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודתם של השוטרים במשטרת ישראל דורשת מאמץ והשקעה הן פיזיים והן נפשיים. על פי פקודות המשטרה איש משטרה מחוייב להיות שוטר 24 שעות ביממה,שבעה ימים בשבוע .הוא חייב להיות זמין בפלאפון או לחילופין ליצור קשר כל 4 שעות עם התחנה מחשש של "הקפצות" (פיגוע המוני, מלחמה ,תגבורים ועוד.) מחוייבות שכזו דורשת מהשוטר לעמוד במצבים של שינוי תמידי.
לתפקיד שכזה נדרשת מהשוטר סבלנות מרובה והבוחר במקצוע זה צריך לאהוב את התפקיד ולשאוף לעזור לאחרים. אופי התפקיד, דרישותיו המקצועיות, הפיסיות והנפשיות הייחודיות אינן באות לידי ביטוי בשכרם של השוטרים אשר הינו נמוך מהשכר הממוצע במשק.
הפיתויים לצאת לאזרחות הינם גדולים עקב השכר המוצע במשק אל מול הדרישות של המשטרה.
על פי נתוני חטיבת המחקר וההערכה במשרד לביטחון פנים, מ"י נאלצת מידי שנה להתמודד עם עזיבה של 8% מהעובדים.בסקר פנימי שנערך מרבית העובדים אשר עוזבים את הארגון התלוננו על שכר נמוך,סביבת העבודה הלחוצה ואופי העבודה הגורם לשחיקה. כך נוצר מצב בו שוטרים איכותיים ומקצועיים עוזבים את מקום עבודתם והארגון נאלץ לגייס ולהכשיר עובדים חדשים. הכשרת עובד חדש הינה תהליך ארוך ויקר של כשישה חודשים במסגרת תנאי פנימיה ואילו מיומנות ומקצועיות נרכשות רק לאחר כשנה בעבודת שטח. ניתן לראות כי הארגון משקיע מאמצים וכסף בהכשרת העובד וברגע שעובד עוזב את עבודתו מקום העבודה מפסיד כסף ועליו להתחיל בחיפוש כוח אדם נוסף.המפכ"ל הנוכחי קראדי הצהיר באיגרת לשוטר כי במשטרת ישראל המשאב האנושי הוא הכוח המניע את הארגון וחיוני להתפתחותה ולכן בכוונתו להילחם בקיצוצי התקציב ולהימנע מפיטורי שוטרים על רקע תקציבי.שימור שוטרים קיימים בארגון יחסוך כסף מיותר של גיוס והכשרת עובדים.על מנת לשמר את העובדים יש לזהות את הסיבות המובילות אותם לכוונות העזיבה ולטפל בשורש הבעיה.
במהלך עבודה זו ינותחו הסיבות השונות ללחץ ,שחיקה וכוונות עזיבה בקרב שוטרים ויוצעו כלים להתמודדות ולשינוי מצבים דומים. עבודת מחקר זו עוסקת בתיאור תופעת הלחץ והשחיקה בקרב שוטרי הסיור בתחנת ראשל"צ אל מול כוונות עזיבה ומציעה דרכי התמודדות . מחקרי העבר בוצעו ע"י חטיבת מחקר והערכה במטה הארצי-גורם חיצוני וזר לעובדים .יתרונו של מחקר זה הוא בעובדה שהוא נערך ע"י גורם פנימי,העובד בארגון ומכיר את העובדים מזה עשר שנים דבר שיקנה אווירת ביטחון ואמינות בקרב הנחקרים. בחלקה הראשון של העבודה נסקרת בהרחבה הספרות המחקרית בנושא וכן מובאים ממצאים עיקריים מעבודות מחקר שנערכו במכון סאלד ואוניברסיטאות אחרות בארץ ובעולם בסוגיה זו.

שאלת המחקר: מהם הגורמים המסבירים את שיעורי העזיבה הגבוהים של שוטרי הסיור בתחנת משטרת ראשון לציון?

תוכן עניינים
פרק 1. מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרות המחקר
1.5 דיסציפלינה
פרק 2 סקירת ספרות
2.1 מבוא לסקירת ספרות
2.2 לחץ
2.3 שחיקה
2.4 כוונות עזיבה
2.5 רציונל המחקר
2.6 מסגרת תיאורטית
2.7 השערות והגדרת משתנים
2.8 מודל המחקר
2.8 השערות המחקר
פרק 3. שיטת המחקר (מתודולוגיה)
3.1 גישת המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 מדגם ושיטת הדגימה
3.4.1 מאפייני המדגם
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 תוכנית לעיבוד נתונים
3.8 מגבלות המחקר
3.9 לוח זמנים משוער
פרק 4. ממצאים
סטטיסטיקה תיאורית
בחינת השערות המחקר
ממצאים נוספים
פרק 5 .דיון
פרק 6 .סיכום ,מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בעולם המערבי המודרני העובד והמנהל בארגון נמצאים תחת מערכת לחצים רב חזיתית. מערכת זו דורשת מידה גבוהה של ריכוז, תחרותיות, מקצועיות, עקביות וסוגי תקשורת - כולם חשובים באותה המידה. מצב זה גורם לשחיקה מהירה של העובד ולרמת מתחים מצטברת, המשפיעים הן ברמת המקרו והן ברמת המיקרו.
העשור האחרון מאופיין על ידי שינויים כלכליים וחברתיים המתבטאים במיזוגים, רכישות, מיזמים משותפים, קבלנות משנה, ותופעות דומות. פיטורים וצמצומים שחלו במגזרים שונים בעקבות תופעות אלו גרמו לעודף עובדים במשק והעלאת רף האבטלה וההעסקה. עובדים ששרדו בארגון עובדים שעות רבות יותר וחווים תחושות של אי בטחון תעסוקתי.

תגים:

שביעות רצון · עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין לחץ ושחיקה לכוונות עזיבה של שוטרי סיור בתחנת ראשל"צ", סמינריון אודות "הקשר בין לחץ ושחיקה לכוונות עזיבה של שוטרי סיור בתחנת ראשל"צ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.