היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרטת אל על

עבודה מס' 066536

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרקע של חברת התעופה והסיבות העיקריות שהובילו להפרטה.

2,301 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

חברת התעופה אל-על עברה מידיים ממשלתיות לידיים פרטיות. החברה הייתה בחזקת הממשלה עד שנת 2005 ואז בוצעה ההפרטה והחברה הגיעה לידם הפרטיות של האחים בורוביץ.
אנו נבדוק את תהליך ההפרטה ואת הסיבות הכלכליות שהובילו את מדינת ישראל לבצע תהליך דרסטי. הממשלה הייתה בעלת השליטה באל- על ולא הצליחה במשך שנים להבריא את החברה. העובדות הן שפעילות החברה סבלה מחוסר יעילות, הפסדים מצטברים ובעיות נוספות שהביאו אותה אל סף פירוק. סביר להניח שחברה פרטית במצב דומה לא הייתה שורדת והייתה מבצעת הליכי פירוק בשלבים הרבה יותר מוקדמים. במקומות אחרים, הפרטה היא אחת הדרכים להבריא חברה ציבורית. הנימוק הבסיסי הוא כי חברה פרטית היא יותר יעילה, גמישה וזריזה (בעלת מוטיבציה יותר חזקה) וגם חדשנית יותר בהשוואה לחברה ממשלתית.
תהליך ההפרטה אמור להביא לקיצו את המינהל הציבורי ואחריות כלל הציבור לחברה. תהליך ההפרטה אמור לבזר את השליטה בפעילויות כלכליות רגישות מבחינה חברתית או פוליטיות ולהבטיח מחירים סבירים בתחומים שבהם לא תיתכן תחרות של ממש.
משקיעים רבים התענינו ברכישת חברת התעופה. אל- על, במועד התחלת ההפרטה, (10 ביוני 2003) הייתה חברה עם הכנסות של יותר ממיליארד דולרים בשנה שאפילו שיעורי רווח קטנים מבטיחים לבעל השליטה מקור לרווחים לא קטנים.
בחירתנו בנושא הפרטת אל-על נובע מרצון לבדוק מדוע חברה לאומית המייצגת את מדינת ישראל וערכיה מוכרת את נכסיה לידיים פרטיות והופכת להיות חברה ככל החברות הפרטיות הקיימות בארץ. במהלך העבודה נתמקד בשינויים רבים ובהשלכותיהם על התנהלות החברה שחלו בעקבות ביצוע ההפרטה. אנו נעסוק בשאלה האם הפרטה כיום היא נכונה, והאם היא לא תביא להתרסקות חברת התעופה הלאומית?

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע
3. נתונים-הפרטה באל-על
3.1 הסיבות העיקריות לשינוי שחל בחברה
4. דיון וניתוח
4.1 מערך השינויים
4.2 גבולות השינוי
4.3 שינויים יזומים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: המידע אודות החברה נלקח מאתר האינטרנט שלה.

קטע מהעבודה:

אל-על היא חברת התעופה הגדולה בישראל. בסיסה נמצא בנמל התעופה בן גוריון שליד העיר לוד. אותיותיה הן LY.
החברה הוקמה בשנת 1949 והפכה למוביל תעופתי בינלאומי יוקרתי וייחודי. הקווים המנחים את החברה בפעילותיה הם יצרנות, יעילות, דיוק ומקצוענות ובכך היא מבטיחה היענות לדרישות הנוסעים בכל זמן ומקום. טיסת הבכורה של אל-על המריאה לראשונה בספטמבר 1948 והטיסה את נשיאה הראשון של מדינת ישראל מז'נבה לישראל. מאז, אל-על החלה בהטסות מטוסים למקומות שונים ורבים בעולם. צי החברה מונה כ-35 מטוסים, כולם מתוצרת חברת "בואינג" (www.elal.co.il).

תגים:

הפרטה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרטת אל על", סמינריון אודות "הפרטת אל על" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.