היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי דת ומדינה ויציבות המשטר: הימין האוונגלי בארצות הברית

עבודה מס' 066535

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עלייתו של הימין האוונגליסטי בארה"ב מהווה איום על יציבות המשטר האמריקאי?

3,626 מילים ,17 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מדע המדינה נדרש לשאלת היחסים בין דת למדינה כיוון ששני המוסדות האלה הם מקור של סמכות רחבת היקף. עובדה זו משפיעה על דפוס היחסים ביניהם, שיכולים לנוע מיחסי קירבה ושיתוף פעולה ובמקרים היסטוריים אף זהות ביניהן, עד ליחסים קונפליקטואליים ותחרותיים. בין שני הקצוות הללו קיימות וריאציות שונות ומינונים שונים של השפעה הדדית של הדת והמדינה, כפי שאציג בפרק הרקע התיאורטי.

בעבודה זו אתייחס להשפעה שיש לדת על יציבותו של המשטר, תוך התייחסות למקרה-הבוחן של הימין האוונגליסטי העולה בארה"ב. בהיבט התיאורטי אתייחס למושגים: 'מדינה מודרנית', 'לאומיות', 'יציבות המשטר' ויחסי דת ומדינה.

המקורות בהם השתמשתי מעלים את הטענה כי מאז שנות השמונים הופנתה תשומת לב רבה לעלייה של הימין הדתי בארה"ב, הן מצד חוקרים והן מצד התקשורת ודעת הקהל. לפיכך, אנסה ראשית להביא רקע כללי על הזרם הדתי הזה והתפתחותו ולאחר מכן לבדוק את יחסו והשפעתו על הפוליטיקה ועל יציבות המשטר האמריקאי בדור האחרון.
יש לציין כי המושג 'ימין אוונגליסטי' הוא מעט מעורפל ולעיתים הגוף הזה נקרא 'פרוטסטנטי-שמרני' ו'הימין הדתי' כשהכוונה היא, לרוב, לימין דתי עם השקפות אוונגליסטיות בוריאציות שונות.

השערת המחקר
הימין האוונגליסטי מהווה, אם בכלל, איום קטן מאוד על יציבות המשטר האמריקאי, שנהנה מאפקטיביות ולגיטימיות רחבה ורבת שנים.

שיטת המחקר
בעבודה השתמשתי בספרים ומאמרים בנושא האוונגליסטים והמשטר האמריקני. כמו כן השתמשתי במנוע החיפוש האקדמי של "גוגל" בכדי למצוא מידע עדכני בנושא. בנוסף, כרקע ותוספת, השתמשתי בעידכוני החדשות שמספק "גוגל" על פי מילות חיפוש.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
ארה"ב - רקע
הימין האוונגליסטי בארה"ב
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליכים של מודרניזציה שכללו תיעוש, חילון, השכלה, מוביליות חברתית ומעורבות הולכת וגוברת של האוכלוסיה בזירה הפוליטית, הם בין הגורמים להופעתה של המדינה המודרנית(2).
קימרלינג מציין כי המדינה המודרנית התפתחה כתוצאה ממספר תהליכים של בידול: בין הסמכות הדתית לזו החילונית והכפפת הסמכות הדתית לסמכות החילונית; בין השליט ובין משרת השליט והמדינה; בין רכוש השליט ורכוש המדינה; ובין זכויות הפרט לזכויות הקולקטיביות (3).

תגים:

יחסי דת ומדינה · דת ומדינה · אוונגליסטים · נצרות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי דת ומדינה ויציבות המשטר: הימין האוונגלי בארצות הברית", סמינריון אודות "יחסי דת ומדינה ויציבות המשטר: הימין האוונגלי בארצות הברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.