היישום אינו מחובר לאינטרנט

עד שפקיד השומה יפריד בינינו: חישוב מאוחד או נפרד במיסוי הכנסת בני זוג

עבודה מס' 066512

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו הדין המצוי בישראל לגבי מיסוי הכנסתם של בני זוג ומהו הדין שראוי כי יהיה בישראלי בדבר מיסוי הכנסתם של בני זוג.

12,052 מילים ,93 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

רון מחזיק בכ-26.5% ממניותיה של סוכנות נסיעות. אסתר, רעייתו של רון, עובדת באותה סוכנות ממש כסוכנת נסיעות בכירה, וזאת לאחר שטיפחה את כישוריה והגיעה לרמה מקצועית גבוהה במשך שנים רבות בחברה אחרת. האם צודק שהכנסתם תמוסה במאוחד, כאילו היו שניהם נישום יחיד, וכך תגיע לסף מס שולי גבוה יותר מאשר אם היו הכנסותיהם מופרדות? או שמא ההפך הוא הנכון? ומעבר לשאלת הצדק - מה אומר הדין הישראלי בעניין?
שאלות אלו ושאלות דומות להן יישאלו בעבודה זו. בעבודה זו ננסה למעשה לענות על שתי שאלות. ראשית, מהו הדין המצוי בישראל לגבי מיסוי הכנסתם של בני זוג. שנית, מהו הדין שראוי כי יהיה בישראלי בדבר מיסוי הכנסתם של בני זוג.
תחילה, נסקור בפרק הראשון בעבודה את ההסדר הישראלי הקיים כיום בפקודת מס הכנסה. בפרק השני נבחן כיצד הגיעה מערכת המשפט הישראלית להסדר הקיים כיום. את משימה זו נבצע ע"י בחינת התפתחות החקיקה והתפתחות הפסיקה על ציר הזמן, מאז קום המדינה ועד היום. בפרק השלישי בעבודה נבחן מודלים אחרים הקיימים בעולם בדבר מיסוי הכנסתם של בני זוג. הדבר יסייע לנו בהמשך, כשנבחן בצורה ביקורתית את ההסדר הישראלי ונציע כיצד ניתן לשפרו. בפרק הרביעי והאחרון בעבודה, נעבור מבחינה פוזיטיבית לבחינה נורמטיבית. תחילה, נביא את הקריטריונים השונים המשמשים להערכת שיטות מיסוי בני זוג. לפני שנעבור לבחון את השיטה הישראלית בביקורתיות, נביא את ההתפתחות האחרונה בפסיקה הישראלית בעניין דנן: פרשת קלס (שהעובדות בסיפור המוזכר לעיל מהוות את בסיסה), שהפסיקה בעניינה ניתנה לפני כשלוש שנים. לאחר מכן נעבור לדון בביקורתיות במודל הישראלי. קודם נביא דעות שונות של מלומדים לגבי הבעיות בשיטה, ובמקביל נביא את הצעותיהם לתקנה. לבסוף נביא את דעתנו-אנו לגבי השינויים הדרושים בשיטה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': מיסוי התא המשפחתי בחוק הישראלי כיום
פרק ב': התפתחות החקיקה והפסיקה בדין הישראלי
א. התפתחות החקיקה
א.1. תקופת הפקודה המנדטורית
א.2. תקופת הפקודה בנוסחה החדש
א.3. סיכום ומסקנות
ב. התפתחות הפסיקה
ב.1. פירוש המושג "תלות"
ב.2. פירוש שלושת החזקות המגבשות תלות
ב.3. ליברליזציה מואצת מסוף שנות השבעים ואילך
ב.4. סיכום ומסקנות
פרק ג': בחינת מודלים חלופיים בראי המשפט המשווה
א. מודלים חלופיים והגדרת המודל הישראלי
ב. דוגמאות - משפט משווה
ב.1. ארצות הברית
ב.2. קנדה
ב.3. בריטניה
ב.4. צרפת
ב.5. גרמניה
ב.6. איטליה
ב.7. בלגיה
פרק ד': הערכת מודלי מיסוי בכלל ובישראל בפרט
א. קריטריונים להערכת שיטות מיסוי בני זוג
א.1. קריטריון השוויון בין בני זוג
א.2. קריטריון הצדק החלוקתי
\א.3. קריטריון היעילות הכלכלית
א.4. קריטריון ההתמודדות עם התחמקויות ממס
א.5. סיכום הקריטריונים
ב. פסק דין קלס והנחיות נציבות המס שבאו בעקבותיו
ג. שיטת המיסוי הראויה בישראל
ג.1. הצעות שהוצעו לפני מתן הפסיקה בעניין קלס
ג.2. הצעות שהוצעו לאחר מתן הפסיקה בעניין קלס
ג.3. דעה אישית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרק א': מיסוי התא המשפחתי בחוק הישראלי כיום
פרק זה יציג בפנינו את הסוגיה המשפטית שבה תעסוק עבודה זו, ולמעשה ישים בידינו את חומר הגלם לקראת הדיון המשפטי אשר נערוך בהמשך. בפרק זה נפרט לגבי ההסדר הישראלי בעניין חישוב מס בגין הכנסת בני זוג, שעיקרו קבוע בסעיפים 65 ו-66 לפקודת מס הכנסה(1). נדגיש כי גדרי עבודה מתוחמים לסוגיה העקרונית של חישוב מאוחד לעומת חישוב הנפרד, תוך התמקדות בבני זוג ולא בבני משפחה או תלויים אחרים; לא נתעמק בענייני פרוצדורה או בהוראות החישוב עצמן (כולל הוראות חישוב לגבי ניכויים, קיזוזים, נקודות זיכוי, קיצבאות וכו').

תגים:

מיסוי בני זוג · מסים · מסוי נפרד · מיסוי מאוחד · מיסוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עד שפקיד השומה יפריד בינינו: חישוב מאוחד או נפרד במיסוי הכנסת בני זוג", סמינריון אודות "עד שפקיד השומה יפריד בינינו: חישוב מאוחד או נפרד במיסוי הכנסת בני זוג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.